Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 09 feb 2020, 13:10
Golvas schreef: 09 feb 2020, 12:16
Tomasj schreef: 09 feb 2020, 11:38 Ik vermoed dat het uit Azië komt.
Is er dan geen enkele andere Stromer verkoper in de lage landen die die onderdelen op voorraad heeft ? :bn:
Om welke onderdelen gaat het?
Neen het is een "ASI to TDCM conversion kit", wat dat ook mag zijn, in ieder geval motor + motorkabel, maar weet niet of dit alles is.
Patrikius schreef: 09 feb 2020, 12:21 Maar we moeten ook niet roomser dan de paus worden door overal over te gaan klagen.
Accu’s zijn nou eenmaal onderhevig aan slijtage, niet iedereen gaat daar evengoed mee om.
Koop een auto en kijk wat een afschrijving en kosten je daar aan hebt, die iedereen voor zoete koek slikt.
Dus dat je als gebruiker van de fiets ook wel wat kosten kan hebben mag je rekening mee houden, maar moet wel in t redelijke blijven. Je zou eigenlijk maandelijks geld kunnen reserveren voor je accu en onderhoudskosten.
De batterij van Stromer is junk van bedenkelijke kwaliteit, die aan een belachelijke prijs wordt verkocht. 2000 EUR voor 1 kWh, is gewoon totaal van de pot gerukt (kostprijs van de cellen is << 200 EUR). Bij concurrenten is het een pak minder duur voor een accu.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Tomasj schreef: 09 feb 2020, 20:00 De batterij van Stromer is junk van bedenkelijke kwaliteit, die aan een belachelijke prijs wordt verkocht.
Enkel de batterij ? ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 09 feb 2020, 20:00 Neen het is een "ASI to TDCM conversion kit", wat dat ook mag zijn, in ieder geval motor + motorkabel, maar weet niet of dit alles is.
Zal wel zijn om het ene type motor compatibel te maken met het andere type controller. Maar als jouw Stromer nu al weken stil staat staat in afwachting van levering van dit onderdeel (?), dan is dat inderdaad belachelijk.
Tomasj schreef: 09 feb 2020, 20:00 De batterij van Stromer is junk van bedenkelijke kwaliteit, die aan een belachelijke prijs wordt verkocht.
Dat de accu van de Stromer te duur is, dat ben ik met je eens. Maar dat weet iedereen die een Stromer koopt van tevoren. Ik heb er ook goed over nagedacht of de accuprijs een dealbreaker was, en besloot toch om een Stromer te kopen, dus om daar dan achteraf over te klagen, mja...

Dat Stromer accu's "junk van bedenkelijke kwaliteit" zijn: kun je dit toelichten? Het uitvalspercentage van Stromer accu's is zeer laag, Stromer gebruikt A-merk cellen, de levensduur is een dikke prima en de garantie vanuit Stromer is uitstekend. Dat jij toevallig een accu hebt gehad met bedenkelijke prestaties (die inmiddels keurig onder garantie is omgeruild) staat in geen enkele verhouding tot het grote aantal Stromeraars dat er al jaren probleemloos mee rondrijdt, dus eigenlijk vind ik je junk-opmerking zeer overdreven.

Ik ben desalniettemin benieuwd wat je volgende merk en type speed pedelec wordt, en of die het écht allemaal beter gaan doen. Ik ben de (bewezen) holy grail in SP-land nog niet tegen gekomen. Ik heb wel veel hoopvolle geluiden gehoord over nieuwe lanceringen, die "het" uiteindelijk toch ook niet waren.

Een serieuze concurrent van Stromer zou de markt wel eens heerlijk overhoop gooien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 09 feb 2020, 20:16 Dat Stromer accu's "junk van bedenkelijke kwaliteit" zijn: kun je dit toelichten? Het uitvalspercentage van Stromer accu's is zeer laag, Stromer gebruikt A-merk cellen, de levensduur is een dikke prima en de garantie vanuit Stromer is uitstekend. Dat jij toevallig een accu hebt gehad met bedenkelijke prestaties (die inmiddels keurig onder garantie is omgeruild) staat in geen enkele verhouding tot het grote aantal Stromeraars dat er al jaren probleemloos mee rondrijdt, dus eigenlijk vind ik je junk-opmerking zeer overdreven.
Ik wil wel eens weten wie er jaren probleemloos met een Stromer accu rijdt. Het is een verbruiksvoorwerp dat blijkbaar geen 15000 km meegaat, prijs het dan ook op die manier.
Ik ben desalniettemin benieuwd wat je volgende merk en type speed pedelec wordt, en of die het écht allemaal beter gaan doen. Ik ben de (bewezen) holy grail in SP-land nog niet tegen gekomen. Ik heb wel veel hoopvolle geluiden gehoord over nieuwe lanceringen, die "het" uiteindelijk toch ook niet waren.
Een serieuze concurrent van Stromer zou de markt wel eens heerlijk overhoop gooien.
Slechter gaat in ieder geval moeilijk worden. Dus dat is al een geruststellende gedachte.
Ik heb veel mensen een Stromer aangeraden, vanaf nu raad ik die fiets gewoon af.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 09 feb 2020, 20:49 Ik wil wel eens weten wie er jaren probleemloos met een Stromer accu rijdt. Het is een verbruiksvoorwerp dat blijkbaar geen 15000 km meegaat, prijs het dan ook op die manier.
Je bent al twee jaar zeer actief lid van dit forum, dus ik denk dat je dit prima in beeld hebt. Dat algemene dit beeld niet strookt met jouw individuele ervaring maakt het niet minder vervelend voor jou, maar dat is wat anders.

Li Ion accu's degenereren, dat is algemeen bekend. Op basis van berichten hier op het forum duikt de restcapaciteit van een Stromer accu gemiddeld zo rond de 22.000 a 25.000km onder de 75%. Dat zijn normale waarden, die de accu bovendien niet onbruikbaar maken. Hij is immers niet stuk, je komt er alleen minder ver mee en daar heb je met alle huidige SP accu's mee te maken.

Bovendien krijgen de kilometervreters onder ons, die deze afstand binnen twee jaar wegtikken, ook nog eens onder garantie een nieuwe accu van Stromer.

Op basis van deze feiten zie ik oprecht het probleem niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 09 feb 2020, 20:49 vanaf nu raad ik die fiets gewoon af.
Het is me duidelijk dat je erg teleurgesteld bent in je Stromer.

Wat adviseer je iedereen nu als alternatief en waar kijk je zelf momenteel naar? (Klever bijvoorbeeld doet het vooralsnog geen haar beter, in tegendeel. Lees maar eens op FB of het gebruikersforum.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur. Ik ben één van die mensen die >15000 km afleggen met een Stromer. Het aantal problemen is gewoon onacceptabel groot.
Ik lijst nog eens alles op: 1 controller, 1 omni, 1 motor, 2 motorkabels, 1 batterij (die trouwens gewisseld werd wegens elektronische problemen).
Dat dat in garantie wordt verholpen is gewoon normaal, meer niet. De fiets is op < 2 jaar minstens 2 maanden immobiel geweest. 2 maanden.

Ik zal wel zien wat ik koop als opvolger. Slechter dan dit is iig niet mogelijk volgens mij.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 09 feb 2020, 20:57 Wat adviseer je iedereen nu als alternatief en waar kijk je zelf momenteel naar? (Klever bijvoorbeeld doet het vooralsnog geen haar beter, in tegendeel. Lees maar eens op FB of het gebruikersforum.)
Er zijn nog voldoende alternatieven volgens mij. Desnoods rijd ik terug met de racefiets naar 't werk, maar dan wel iets minder frequent.
Ik rijd met deze fiets tot hij op is (of te duur aan wisselstukken). Ik heb nog tijd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 09 feb 2020, 21:28 Het aantal problemen is gewoon onacceptabel groot.
Dat ben ik roerend met je eens.

Met dat je de accu "junk" noemt echter pertinent niet. De feiten/grote getallen tonen het tegendeel aan. Dat jij een slechte ervaring had, verandert daar niks aan.
Tomasj schreef: 09 feb 2020, 21:31 Er zijn nog voldoende alternatieven volgens mij.
Zoals daar zijn?
Serieus, ik ken ze niet. En het is echt niet zo dat ik de marktontwikkelingen niet in de gaten hou, in tegendeel.


Ik vrees dat een probleemvrije SP die ook nog eens aan al onze eisen voldoet én "betaalbaar" is (dus laten we zeggen tussen de 4.500 en 6.5000 kost) nog enkele jaren zich gaat laten wachten.

Mensen kiezen Stromer vanwege het geweldige rijgedrag en zijn bereid om er dik voor te betalen, omdat geen ander merk het op dit moment beter doet. Zelfs mensen die hier op het forum roepen dat Stromer afgemonteerd is met inferieure onderdelen lappen er nog steeds - dus in die wetenschap! - 7 a 10k voor.

Van andere merken is of de motorondersteuning brak, of de accu-capaciteit is onder de maat, of het dealernetwerk is te klein, of de bikes worden net als die van Stromer geplaagd door opstartproblemen en kinderziektes, of de levertermijnen zijn een ramp, of alles tegelijk.

Kennelijk is het nu even niet anders en zijn er twee opties: wachten op de holy grail (en in de tussentijd weer op de racer stappen), of het merk met de minste problemen kiezen, met een uitstekende dealer in zee gaan en de issues voor lief nemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

Dag allemaal, ik ben een nieuw lid en heb gisteren de knoop doorgehakt om vanaf nu ook te gaan stromeren. Ook ik zal een aardige kilometervreter zijn met een enkeltje woonwerk van 48km. Verwacht dit 4x in de week af te gaan leggen.

Afgelopen weken heb ik flink onderzoek gedaan (in een paar weken dit forum doorgespit :cool2: en meerdere dealers in de omgeving afgegaan om info en ervaringen in te winnen). Ik haak even in op deze discussie omdat ik van 1 dealer hier in de buurt hoorde dat Stromer wel degelijk schijnt te kijken naar het aantal gereden kilometers, en als die dermate groot zijn kan het - volgens de dealer - zo zijn dat je niet een (volledig gratis) nieuwe accu krijgt... Had ie zelf mee gemaakt met een andere klant van hem. Het fijne weet ik er ook niet van, maar als je 30.000 km op de teller hebt staan en de accu raakt op, tja.. misschien is Stromer langzaam haar garantiebeleid aan het wijzigen?
Plaats reactie