Ik heb de vorige versie (2018) getest, en flink proefgereden. Was een versie met spatborden.
Heerlijk fietsje, ik heb hem in zijn +25 stand getest. Trapgevoel is heel aangenaam, zithouding sportief.
Ging zo rond de 30 met flink meetrappen.
Overigens, de Iphone heb je enkel nodig om te starten, eens de fiets aan, moet je niet per se de iphone aan, wel voor een displayfunktie, maar moet niet.
Plussen voor mij:
-prijs
-design
-gewicht
Minnen voor mij:
-Accu te klein, was een 250W, ik haalde de 35km WW niet, (eerder 30km), bestond nog geen tweede accu..
-Net niet snel genoeg voor mijn afstanden.
-Iphone is evensnel leeg als de accu van de fiets, als je de display gebruikt.
Met de nieuwe accu van 350w zou het voor mij nog niet gaan.... telkens de accu bijna leegrijden is nefast voor de levensduur.
Cowboy E-bike
Indien ik een stijlvolle e-bike zou kopen, zou ik toch altijd voor een desiknio gaan, een Pinion Urban. Niet Belgisch, maar oh zo veel mooier en strakker.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Erg mooie Desiknio fietsen
Jammer dat er (nog?)geen SP van gemaakt wordt. AL zou dat met alle toeters en bellen een heel andere fiets worden.
(al zie ik op hun website wel ergens een display met 27,3 MPH)
Jammer dat er (nog?)geen SP van gemaakt wordt. AL zou dat met alle toeters en bellen een heel andere fiets worden.
(al zie ik op hun website wel ergens een display met 27,3 MPH)
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Rijimpressie:
https://www.destentor.nl/auto/zonder-sm ... ~a2a2aa11/
https://www.destentor.nl/auto/zonder-sm ... ~a2a2aa11/
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Cowboy is nu nog minder 'speed'pedelec als het er ooit al allures voor had. De nieuwe cowboy 3 heeft niet meer de (illegale) offroad modus van de eerste twee modellen die je toeliet tot 30km/u te rijden met behoud van ondersteuning.
Een duits fietsforum heeft een rechtzaak tegen hen aangespannen, die ze nu verloren hebben. Hun nieuwe serie fietsen rijdt nu dus ook maar 25km/u meer zoals die van alle concurrenten.
Een duits fietsforum heeft een rechtzaak tegen hen aangespannen, die ze nu verloren hebben. Hun nieuwe serie fietsen rijdt nu dus ook maar 25km/u meer zoals die van alle concurrenten.
ST3 black 983wh
Al hun concurenten hebben hetzelfde "probleem" , Europese regelgeving ook blijkbaar...Bram Roose schreef: ↑04 jul 2020, 12:42 Cowboy is nu nog minder 'speed'pedelec als het er ooit al allures voor had. De nieuwe cowboy 3 heeft niet meer de (illegale) offroad modus van de eerste twee modellen die je toeliet tot 30km/u te rijden met behoud van ondersteuning.
Een duits fietsforum heeft een rechtzaak tegen hen aangespannen, die ze nu verloren hebben. Hun nieuwe serie fietsen rijdt nu dus ook maar 25km/u meer zoals die van alle concurrenten.
Ik was een tijdje geleden ook wat aan het uitkijken voor een handige en lichte E stadsfiets , heb de cowboy getest maar uiteindelijk een klein beetje dieper in de beugel getast en een Ampler Curt aangeschaft . Superfijn fietsje die ook zonder ondersteuning zeer goed te rijden is. Tot begin 2019 ( of eind 2018 ) kon je ook tot +/-35km/u ondersteuning instellen , net zoals Cowboy hebben ze dit moeten laten varen...
Nog mooier was zo'n Deskino maar dat was nog eens bijna 1000 euro erbij, mooi maar echt wel heel duur voor wat het is...
Ik vind dat abrupte einde aan de ondersteuning bij 25 km/u echt een dealbreaker voor e-bikes. Ik vind het eeuwig zonde dat er in de regelgeving geen plaats is voor een gelimiteerde ondersteuning boven die snelheid. Bv vanaf 22 km/u verplicht de ondersteuning afbouwen tot max 100 Watt bij 25 km/u en hoger. Dat biedt voordelen voor lichte sportieve e-bikes, een beetje getrainde fietser kan daarmee dan relatief eenvoudig 35 km/u rijden. Dat is vergelijkbaar met een wielrenfiets en dus niet per se onverantwoord of gevaarlijk, maar wel heel fijn voor de forens. Bejaarden en kinderen (oké tot een bepaalde leeftijd natuurlijk) hebben aan die 100 Watt waarschijnlijk niet genoeg om boven de 25 km/u uit te komen, die rijden dan gewoon veilig 23-24 km/u.
Stromer ST1 2019, rood
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Als dat einde op 30 of 35km/u zit is het ook weer niet goed.
De ondersteuning vanaf 22km/u geleidelijk afbouwen en laten stoppen bij 25km/u is dan net zo's geschikte optie. Op die manier wordt het onderlinge snelheidsverschil op tjokvolle fietspaden niet te groot. Mensen die harder willen kunnen een SP kopen, mét helm, verzekering en binnen de bebouwde kom de rijbaan op.
De ondersteuning vanaf 22km/u geleidelijk afbouwen en laten stoppen bij 25km/u is dan net zo's geschikte optie. Op die manier wordt het onderlinge snelheidsverschil op tjokvolle fietspaden niet te groot. Mensen die harder willen kunnen een SP kopen, mét helm, verzekering en binnen de bebouwde kom de rijbaan op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Het idee is dan om geen einde te hebben aan de ondersteuning. Boven de 25 km/u levert de motor max 100 Watt vermogen, ongeacht of je 27 of 53 gaat. In de praktijk schat ik in dat mensen daarmee zo'n 30-35 zullen rijden, maar een profrenner kan er waarschijnlijk de 50 km/u wel een tijdje mee aanhouden.Stromeur schreef: ↑04 jul 2020, 23:04 Als dat einde op 30 of 35km/u zit is het ook weer niet goed.
De ondersteuning vanaf 22km/u geleidelijk afbouwen en laten stoppen bij 25km/u is dan net zo's geschikte optie. Op die manier wordt het onderlinge snelheidsverschil op tjokvolle fietspaden niet te groot. Mensen die harder willen kunnen een SP kopen, mét helm, verzekering en binnen de bebouwde kom de rijbaan op.
Stromer ST1 2019, rood
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Cowboy hoopvol ondanks € 25 miljoen verlies
Lees: een illegaal op te voeren VanMoof kloon...Cowboy is een populaire start-up uit 2017 en producent van connected e-bikes, die daarmee een wereldwijde revolutie wil ontketenen op het gebied van stedelijke mobiliteit.
HLN heeft uit de definitieve jaarrekening, die eind september werd goedgekeurd door de raad van bestuur, opgemaakt dat de omzet van Cowboy vorig jaar uitkwam op € 15,22 miljoen, een daling van 2,86% ten opzichte van 2020. Het verlies in 2021 is bijna een verdubbeling ten opzichte van 2020, terwijl de schulden (€ 49,79 miljoen in 2021) ongeveer verviervoudigd zijn.
Lees hier het volledige artikel:
https://nieuwsfiets.nu/2022/10/08/cowbo ... 10+oktober
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023