Je maakt wat mee als Stromert

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

[quote=Peerke1960 post_id=74883 time=1575667007 user_id=2790]
Joris, ik snap je wel. Het probleem van deze wijze van communiceren is is dat de nuance wegvalt. Samen live discussiëren (met een pint erbij) Ik weet niet wat bijvoorbeeld die Belgen drinken maar zeker geen heineken :ai
Misschien een toertochtje organiseren door het land van Maas en Waal met een bezoek aan de Hemel of de Blauwe hand in Nijmegen........... :idea:
Overigens de namen van fm ers erbuiten laten is idd wel correct. Ik mot ook geen Uilenzeik Westmalle XXX, Westvleteren12, Rochefort, St. Bernardus oid. komt meer in de buurt. Probleem wordt dan wel een slaapplek die zonder te fietsen te bereiken is......dus per kruiwagen of de helling afrollen :mrgreen: :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Nou wfvst5, misschien maar eens doen. Wordt het wel een oersoep of een pint van de hemel. Mooi stromeren langs de Waal, de Betuwe in, de ooij.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

:mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Nou.. bij mn eerste stromerrit in A'dam vandaag meteen al door een toeterende auto van de weg gedrukt... Ik moest het fietspad op :cry:

Gelukkig alleen de spiegel naar binnen geklapt...
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

+/- schreef: 21 jan 2020, 09:46 Nou.. bij mn eerste stromerrit in A'dam vandaag meteen al door een toeterende auto van de weg gedrukt... Ik moest het fietspad op :cry:

Gelukkig alleen de spiegel naar binnen geklapt...
Dat is stom...
Een algemene tip als je op de baan rijdt tussen de auto's, ga niet zo rechts mogelijk rijden maar eerder in het midden/links.
Dan zijn bestuurders minder geneigd om je in te halen wanneer het niet kan. :ay
Toch niets ergs aan jezelf hoop ik?
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Nog niet meegemaakt in Amsterdam, maar ik rijd altijd links van het midden.
Witte ST3 van maart 2019
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Ik had zelf gelukkig niets en de fiets naar het laat aanzien ook niet. Ik reed als 'beginneling' inderdaad helemaal rechts op de rijbaan, juist om sneller verkeer te kunnen laten passeren. Het voelt zo aso om in het midden te gaan rijden. Maar dank voor de tips.
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
mrstrom

+/- schreef: 21 jan 2020, 10:13 Ik had zelf gelukkig niets en de fiets naar het laat aanzien ook niet. Ik reed als 'beginneling' inderdaad helemaal rechts op de rijbaan, juist om sneller verkeer te kunnen laten passeren. Het voelt zo aso om in het midden te gaan rijden. Maar dank voor de tips.
Dat is niet ASO maar veilig voor jezelf. Je creeert anders een situatie waarin ze gaan twijfelen of ze wel of niet moeten in halen. En dan gaan ze het doen terwijl het niet kan.
Het rechts rijden wordt trouwens wel aangeleerd op de scootercursus. Maar niet aangeleerd bij motorrijders. Waarom beginnende scooterrijders dit zo wordt aangeleerd is mij ook totaal onduidelijk.
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Ik rij zelf ook met name aan de rechterkant, zodat auto's kunnen inhalen mochten ze dat willen. Met 35-45 km/h voel ik me toch wel bezwaard om al het overige verkeer op te houden. Afsnijders heb ik nog niet echt bewust meegemaakt.

De reden dat mootrijders het midden links rijden wel geleerd wordt en scooterrijders, etc niet is omdat motoren gewoon normaal mee kunnen rijden in het verkeer en ze meestal ook nog iets breeder zijn.
Laatst gewijzigd door vincent1981 op 21 jan 2020, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Niet ik heb zelf bepaald dat ik soms op de autorijbaan moet rijden, maar de wetgever.
Het is niet asociaal om de rijstrook voor je op te eisen.
Volgens artikel 3 van de RVV mogen alleen fietsers naast elkaar rijden.
Je kunt helemaal rechts gaan rijden in je rijstrook, maar wat mrstrom zegt: als je rechts in je rijstrook gaat rijden, creer je een situatie waarin bijvoorbeeld automobilisten ruimte zien om jou in te gaan halen binnen jouw rijstrook, terwijl die ruimte er helemaal niet is en dus uiteindelijk ten koste van jou zal gaan. Aangezien niemand anders naast je mag rijden, kun je net zo goed duidelijk zijn en de hele rijstrook claimen, door bijvoorbeeld links van het midden te rijden.
Vandaag nog op de Boelelaan (in Amstelveen) gereden. Heerlijk al die ruimte van een rijstrook alleen voor mezelf. Beter dan met een hoop fietsers op een veel smaller fietspad...
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie