ondersteuning reageert traag

bvv
Pro
Pro
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2019, 18:46

Beste

Sinds deze morgen merk ik dat de ondersteuning redelijk traag reageert. Als je begint te trappen, duurt het ongeveer 2 seconden voor de ondersteuning begint mee te helpen, waardoor je heel traag en zwaar moet trappen bij het vertrekken. Hetzelfde eigenlijk bij het stoppen van de ondersteuning die nog lijkt 1 a 2 seconden bij te blijven geven terwijl je al bent gestopt met trappen. Dit is plots van gisteren op vandaag opgetreden. Gisteren heb ik wel een rit in de gietende regen achte de rug gehad, geen idee of dat er wat mee te maken heeft, maar wie weet... Ik heb wel al een een kalibratie geprobeerd, maar dit geeft geen resultaat. Ik heb ook de nieuwste firmware, maar die heb ik al ruim een week zonder problemen gehad te hebben tot nu toe

Herkent iemand dit probleem?
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Dit is inderdaad een probleem die wel eens wil voorkomen. Ik heb dit ook gehad vorige week toen mijn achterwiel er werd afgehaald voor nieuwe kransjes.

Dit kan je meestal oplossen door:
- kalibratie. Lukt bij jou blijkbaar niet. Bij mij lukte dit wel, maar ik heb eerst mijn trapsensor lager gezet, vervolgens gekalibreerd en dan trapsensor weer op mijn gewenste niveau gezet. Probeer je dat eens? Dit verhielp het probleem bij mij.

- Achteras: moet op 25nm staan. Maar jouw wiel is er niet afgehaald, dus zou vreemd zijn als dit niet af fabriek goed staat, maar het is mogelijk. Hiervoor naar je FM gaan of met een momentsleutel juist zetten.

- nieuwe TMM sensor (if all else fails).
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Nog een optie: Heb je gekeken naar je remhandels? In het service menu kun je zien of een remhandel blijft "hangen" na het remmen of dat die gelijk loslaat.
Witte ST3 van maart 2019
bvv
Pro
Pro
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2019, 18:46

Bedankt voor de suggesties. Ik ga het zeker in de gaten houden. Maar het lijkt deze avond opgelost te zijn (vanzelf). Mogelijk dat een simpele herstart het opgelost heeft. Ik hou het in ieder geval nog in de gaten de komende dagen of het probleem terugkomt. Alvast bedankt voor de nuttige suggesties!
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

bvv schreef: 16 jan 2020, 08:34Herkent iemand dit probleem?
Ja. Afgelopen weekend is een FW update van ST3 en akku geweest. Al een paar keer ondervonden dat er vertraging is bij accelereren na een afslag. Vanmiddag ging ik bijna op mijn plaat bij snel optrekken vanaf stilstand, ik had al de ketting op 21T staan. Alsof iemand aan de bagagedrager trok toen ik wegreed. Knap irritant. Straks kalibreren en achteras op moment zetten. Morgen weer zien
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
sahertian
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2019, 13:20

Ja. Bovenstaande ondervond ik ook ineens na de update. Enkele seconden geen ondersteuning na stilstand.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Klopt, heb dit in februari vorig jaar een paar keer gehad........TMM sensor met ontvetter en luchtpistooltje schoongemaakt, boutjes gecontroleerd, wiel weer gemonteerd probleem niet weer gehad.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Ik heb de ervaring dat hij na de update juist vinniger was geworden.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Achteras op moment en staand naast de ST3, licht tegen de velg drukken en kalibreren. De ST3 Trekt de stenen weer uit de straat. 😛
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
bvv
Pro
Pro
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2019, 18:46

mboelis schreef: 17 jan 2020, 19:48 Achteras op moment en staand naast de ST3, licht tegen de velg drukken en kalibreren. De ST3 Trekt de stenen weer uit de straat. 😛
Wat bedoel je met licht tegen de velg drukken? Kan mij daar verschillende dingen mee voorstellen welke 'beweging' je zou kunnen maken?
Plaats reactie