ST1 LE: batterij verwijderen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
standeb
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 dec 2019, 15:28

Hoe verwijderen de andere ST1 LE eigenaars hun batterij?
Daarstraks drukte ik op eject om de batterijklep te openen en was ik vervolgens te snel met de batterij eruit te nemen.
In plaats van eerst de fiets uit te zetten (software laten afsluiten), nam ik de batterij al uit de fiets terwijl de omni nog aanstond. :shock:
Terug even de batterij erin en de st1 startte gelukkig terug zonder problemen op, maar ik veronderstel dat ik er geen gewoonte van moet maken?
Vind er niet direct van iets in de handleiding maar ik veronderstel dat je best even de software laat afsluiten vooraleer de batterij eruit gaat...
ST1 2019 LE | OMNI B(T) | Ortlieb Back-Roller Classic | woonwerk 29km enkel | 613Wh + 983Wh | Abus Pedelec 2.0 Ace
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Dat denk ik niet hoor. Ik kies altijd 'eject' en vervolgens trek ik de batterij eruit terwijl de omni aan staat. Zou niet weten waarom dat niet mag? Ik krijg daar ook nooit een foutmelding over.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zou inderdaad geen probleem moeten zijn. Bij bepaalde problemen adviseert Stromer zelfs om de accu eruit te halen terwijl de Stromer aan staat. Is gewoon een harde reset.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad. Het is geen PC besturingssysteem met harddisk en filesysteem dat corrupt kan raken.

Uitzetten door de batterij los te trekken is voor dit soort systemen geen enkel probleem.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie