Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Er zijn weinig leden die een tas bovenop hun bagagedrager hebben. Het overgrote meerderheid heeft hangtassen/zijtassen. Kan veel meer in.
Witte ST3 van maart 2019
Gikke
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:59

Schoonpa is uit aluminium een latje aan, het maken om achter de verschuifbare beugel van de ortlieb tassen te plaatsen. Dit zal, extra afstand creëren zodat, de tas allesinds al niet meer tegen her kader aanschuurt. Buiten dit allemaal top fiets! Enkel zonde van de tassen, en de afwerking achteraan, nog een remkabeltje dat tegen het kader aanschuurt, voor 5000 euro mocht dit in mijn ogen wel beter afgewerkt zijn.
St1 2020 dark grey
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Zo, de innerbars nu tijdens het ww verkeer uitgeprobeerd. Ik merk dat ik flink kan zakken op mijn fiets zonder dat dit oncomfortabel is. Het is ook gewoon prettig te fietsen met de innerbars. Heel natuurlijk. De remmen zijn goed te bedienen. Of ik nu sneller fiets, het zal wel iets schelen daar je minder wind vangt. Ook doordat je ellebogen nu niet meer naar buiten staan. Ik weet wel dat voorlopig de stuurpen niet in een negatieve hoek wordt gezet.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Henry schreef: 12 jan 2020, 22:55 Er zijn weinig leden die een tas bovenop hun bagagedrager hebben. Het overgrote meerderheid heeft hangtassen/zijtassen. Kan veel meer in.
Het ligt eraan. ..Gebruik zelf een Racktime CUBE IT.Die heeft een inhoud van 20 l.Voor woonwerk ideaal. Zelfs met draagband en opbergruimte voor fietsleutel en telefoon. En...Geen beschadiging van de bagagedrager.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat de meesten graag ook nog minimaal 15,7" laptop en wat schone kleding meenemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ESTEE1
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jan 2020, 06:24
Merk SP: Stromer ST3 Pinion (2023)

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum hier, en sinds een kleine week in het bezit van een mooie nieuwe lichtgrijze ST1, met de zwaarste accu. Nog maar een kort testritje kunnen maken maar het viel me onmiddellijk op dat er veel meer power achter zit in vergelijking met mijn voormalige ST1-model dewelke ik 2 jaar geleden verkocht. (nog met display op het stuur).
Ik ben me nog volop aan het inwerken in de handleiding, fietsdisplay en de app....updates zijn bijvoorbeeld al succesvol doorgevoerd. Toch enkele vraagjes;

- het lijkt erop dat de verlichting permanent blijft branden na opstarten van de fiets? Welke functie heeft de licht-druktoets dan op het stuur?
- je kan de batterij enkel uit de fiets halen door de accu-deur via het display te ontgrendelen? Hoe doe je dit wanneer het menu niet zou opstarten door vb. een technisch probleem?
-over de app: Je hebt de mogelijkheid om hier de 'sensoren' (kracht en rem) en 'motor-tuning' (snelheid, kracht, reactiesnelheid) instellingen te wijzigen. Wat is het verschil tussen beide en welke invloed heeft dit alles op het fietsgebeuren?
Stromer ST1 (2019) - Stromer ST3 Pinion (2023)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Dag estee, welkom. De verlichting blijft in Nederland permanent aan. Schijnt wettelijk te zijn. Aanvankelijk verbaasde mij dat ook. Op mijn ST1 heeft die knop dus geen functie. Op duurdere modellen zul je denk ik wel het groot licht ermee kunnen inschakelen.
Ik heb door een technisch mankement mee gemaakt dat ik de accu deur niet open kreeg. Het advies wat meekreeg van mijn fm is, accu erin, opstarten en dan de deur met de accu dichtdoen. De accu geeft al prik wanneer hij geïnstalleerd wordt met open deur.(Of klep).
Gevoeligheid trapsensor en rem zijn in te stellen bij alle drie de instellingen. Motortuning heeft betrekking op instelling 2. Die is individueel te tunen. Hier zijn diverse topics aan gewijd. Gebruik ff de zoekfunctie. Suc6 en veel veilige kilometers!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gikke
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:59

Hoe heb jij die updates kunnen binnenhalen?
St1 2020 dark grey
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Wat bedoel je precies Gikke? Op basis van welke reactie?
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
ESTEE1
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jan 2020, 06:24
Merk SP: Stromer ST3 Pinion (2023)

Gikke schreef: 18 jan 2020, 15:02 Hoe heb jij die updates kunnen binnenhalen?
inderdaad...via bluetooth connectie maken tussen fiets en gsm en dan vroeg de fietsdisplay automatisch om een update uit te voeren. Dit duurde wel even (10-tal minuten?) en gebeurde redelijk onopvallend op de achtergrond. Er verschijnt rechtsboven enkel het symbool van de 'update bike firmware' (rond symbooltje met 2 pijltjes)
Op het fietsdisplay kun je in de systeem settings wel zien dat er een download of installatie bezig is.
Ik heb overigens 2 updates aangeboden gekregen.
Laatst gewijzigd door ESTEE1 op 18 jan 2020, 17:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST1 (2019) - Stromer ST3 Pinion (2023)
Plaats reactie