Update FW 4.2.2.1

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 07 jan 2020, 01:29 Elke update is een kans op een nieuwe bug.
Zodra alle Stromers softwarematig vlekkeloos functioneren ben ik het met je eens: if it ain't broke, don't fix it. Maar dat punt heeft Stromer nog lang niet bereikt. Zolang er onnodige en niet hardware-gerelateerde errors in OMNI's verschijnen en storingen optreden, veiligheidsissues bestaan, de actieradius/efficiency vergroot kan worden en gegevens nauwkeuriger kunnen worden weergegeven, is elke update op mijn Stromer welkom.

Het zou wel fijn zijn als eindgebruikers zelf konden kiezen of ze een update willen installeren of niet, in plaats van dat deze na drie keer weigeren geforceerd geïnstalleerd wordt. Ik zou updates in dit stadium nog steeds installeren, maar anderen misschien niet. Al was het maar om een paar weken aan te kijken of een update bij andere gebruikers nadelen vertoont (zelf nog niet meegemaakt trouwens).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Vandaag stond hij klaar om te worden geïnstalleerd: FW 4.2.2.1.
Gewacht met de installatie tot ik thuis was. Eenmaal thuis aangekomen verliep de installatie erg soepeltjes.
Hopelijk word ik de komende dagen niet geconfronteerd met "vervelende verrassingen".
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Bij mij stond hij ook vandaag klaar.
Alleen ben ik ook heeeeeeeel erg van de “if it aint broken....”-kerk.
Stel het dus nog even uit :)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ach beste collegae we leven niet meer in het stenen tijdperk hoor; houdt moed, vertrouwen en geef nooit op :bc
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Heb hem intussen ook binnen gekregen.
Alvast nieuwtje ontdekt: de omni geeft nu aan dat kalibratie gelukt is. Je krijgt dus vanaf nu feedback als je kalibreert.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ha! Eindelijk!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bvv
Pro
Pro
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2019, 18:46

ST3: Gisteren geïnstalleerd op fiets en lader. Installatie verliep vlekkeloos. Vandaag eerste rit gedaan zonder problemen
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Mijn reislader, een CR65, lijkt opeens dienst te weigeren naar de firmware update van m'n ST3 en en 983Wh batterij gisteren. Direct op de batterij laden werkt wel.

Morgen nog even een keer testen, maar anders ga ik de dealer maar eens bellen,.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
steelpan
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2019, 18:00
Locatie: België
Merk SP: Stromer

Ik heb gisteren ook de nieuwe versie geïnstalleerd. Alles verliep probleemloos. Behalve de vermelding dat de calibratie gelukt ik herken ik niets nieuws.
ST3 LE Deep Green maat L. 983Wh - Gent - België
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Zo, ik rij ondertussen even op een leenfiets want nadat de reislader de fiets niet meer wou laden hield ook de grote lader er in de nacht van donderdag op vrijdag mee op. Een software bijwerking op afstand door de dealer mocht niet meer baten. De laders schakelden na een paar sec in de 100% vol stand over. Gelukkig laadde e.e.a. nog wel als ik de lader direct op de accu aansloot, dus zaterdag maar naar de dealer gegaan...

... Ook dat was een bijzondere ervaring en geheel ongerelateerd aan de eerdere problemen. Op ong. 1/3e van m'n rit sloeg m'n versnellingsapparaat n.l. opeens vast. De kransjes van het achtertandwiel bleken ook los te zitten; Ik kon ze met de hand naar links en rechts bewegen en de ketting wou met geen mogelijkheid meer rond.

Maarja, het was iets na vieren en de dealers sloot om 5 uur. Wat schetste echter mijn verbazing, als ik kracht zette op de pedalen begon de ST3 te scooteren. Op deze wijze heb ik vervolgens de overige ~10km afgelegd met één been hoog en één laag en toch nog bijna 45 km/h. Ik zag wat passanten tussen Nijmegen en Herveld verbaasd kijken. Anyhow, naar de dealer moest ik toch :lol:
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Plaats reactie