Draadbreuk koplamp ST2

Tias
Pro
Pro
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 sep 2019, 22:32

:hy: goedendag allemaal
ik heb inmiddels ook een tweedehands st2 2017 aangeschaft, sneller, betere motor, geavanceerder opties (gps/aanpassingsmogelijkheden middels Omni app), betere uitbreidmogelijkheden met accus ook in de zin van actieradius.
twee zaken die ik nog even moet regelen zijn:
Een frisse accu, dat gaat wel lukken.
de koplamp, betreft een supernova e3 geloof ik.

al bij de koop wist ik dat de lamp niet aan ging, dit vanwege een draadbreuk tussen de lamp en het moederbord waarschijnlijk. De lamp heeft een vriend van mij doorgemeten op het printbordje achter de lens, die doet het naar zijn idee nog. Het draadbreuk verhaal klopt naar zijn idee wel.
om er nl. meteen een nieuwe lamp op te schroeven van minimaal 120,- vind ik wat veel. De lamp functioneert nog en voor de route die ik fiets voldoet dat ook.

Heeft iemand wel eens de draad vervangen? en door het frame lopend vervangen?
Iemand tips?

Dank!
Mathias
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Er is hier een draadje over het monteren van een Supernova M99 Pro, daarin staan foto’s van een ST2 van binnen.

Volgens mij dit draadje. Als ik het mij goed herinner een bericht van Elsje.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Maar voordat we ingewikkeld gaan doen: heb je al wel de kabel vanaf de koplamp tot waar die het frame in gaat nagelopen?

Bij mijn vorige ST1 X zat daar ergens een connector. Als de ST2 dat ook heeft (lijkt me wel, maar kan een ST2 bezitter dit bevestigen?) dan kan het zijn dat die los zit, of dat precies daar een breukje zit. Dit moet je eenvoudig kunnen zien door de isolatie rondom van het bundeltje waar de koplampkabel ook in gaat even los te halen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tias
Pro
Pro
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 sep 2019, 22:32

hmm, dank voor de reacties tot nu toe :ay . er zit nu een soort spiraal om de kabels heen om deze te bundelen, die ga ik er maar eens afwikkelen en dan kijken hoe dat zit met een een of andere connector. wordt vanavond, ik laat hier wel even weten wat het resultaat daarvan is geworden!
Fijne dag!
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Als je de oude draad met draadbreuk gebruikt om er een nieuwe draad door heen te trekken valt het qua werk denk ik mee, dus als trekdraad. Wel moet je dan de nieuwe draad steving met tape of iets dergelijks (niet te dik tapen) vast maken en dan rustig de oude draad er uit trekken en de nieuwe draad er tegelijk op de andere lokatie door heen geleiden. Ik raad echter wel aan om eerst de huidige kabel na te meten met een multimeter. Dan weet je zeker of het de kabel is of niet.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mijn tip als je dit klusje zelf wilt doen: niet alleen trekken! Zorg er voor dat je ook de andere kant begeleidt, dus vanaf die andere kant het draad er een beetje proberen in te duwen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

vincent1981 schreef: 16 dec 2019, 13:23 Ik raad echter wel aan om eerst de huidige kabel na te meten met een multimeter. Dan weet je zeker of het de kabel is of niet.
En als de lamp het soms wel/soms niet doet dan tijdens het meten ook met het kabeltje bewegen/er licht aan trekken, met kabelbreuk kan je soms ook af en toe wel contact hebben.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tias
Pro
Pro
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 sep 2019, 22:32

Die stekker zat goed Met multimeter doorgemeten, daar zit geen spanning/stroom op vanuit moederbord kant. Nu nog even met een maatje kijken bij bewegen vd kabel.
Thnks voor de tip!!
Plaats reactie