Accu Bulls Green Mover E45 reviseren/uitbreiden

Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

FreddyH schreef: 28 nov 2019, 10:51
Vlassie1980 schreef: 28 nov 2019, 10:32 Denk voor je snelle input :)

Punt 1 lijkt me niet zo heel spannend. Zolang hij het maar doet.

Punt 2 lijkt mij verder ook een beetje een opmerking van iemand die in eigen parochie spreekt. Alles afkraken waar ze zelf niet op kunnen komen maar misschien valt er wel wat voor te zeggen.

Kan je nog een keer een duidelijke foto maken van de accu? Had ik een keer voorbij zien komen maar kan ik nu niet meer vinden.
Graag gedaan!

Punt 1: inderdaad.
Punt 2: ik heb de opmerkingen met veel interesse gelezen, maar ik vorm pas een mening over zoiets als ik het zelf heb kunnen beoordelen. Ik heb namelijk geen idee wat de technische achtergrond van de persoon is die deze opmerking maakte en heb mijn accu niet van binnen gezien. Los daarvan: ik heb wel foto's gezien van hoe de accu er vanbinnen uitzag voor de modificatie, en dat ziet er ook wel wat rommelig uit (beetje een wirwar van bedrading dat niet echt netjes/strak is weggewerkt). Het zou dus zomaar kunnen dat die persoon daarover valt. Maar nogmaals: ik heb nog geen idee.

De foto's onderaan pagina 1 van dit draadje zijn redelijk duidelijk, maar als je wilt maak ik nog een keer foto's van hoe mijn accu er nu uitziet.
Zou je een keer een foto van je fiets met accu erop willen maken? Gewoon voor de beeldvorming zeg maar :ay
SpeedyDJ
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:21

Het was mijn fiets en dit is wat de koper (een amateur die de fiets als uitdaging heeft gekocht)mij terug meldde:
Bijlagen
MP E45.PNG
MP E45.PNG (39.76 KiB) 3604 keer bekeken
SpeedyDJ
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:21

Met accu en by-pass (het dopje op het laadpunt gebruikte ik nooit):
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (81.35 KiB) 3584 keer bekeken
drokz
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2020, 20:06

Even een oud draadje omhoog schoppen....

Een vraagje, hoeveel cellen zitten er in totaal in?
13s?P?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Origineel 10S6P, ofwel 60 cellen. Staat ook op de sticker op de accu.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Pit Bulls
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2020, 22:21
Locatie: Amsterdam
Merk SP: Bulls
Km-stand: 12000

FreddyH schreef: 05 jan 2019, 11:37 Ga hoe dan ook NOOIT solderen aan zo'n cel. Als je niet weet waarom dan kun je je accu beter dicht laten :ai :bb

Hieronder een paar foto's van de binnenkant:
Beste mensen,
Fijne en duidelijke foto's van de Bulls Greenmover accu. Ik zie daar ook een printplaat zitten. Is dat de software van de fiets, of alleen het batterij management? Indien dat laatste, waar zit de besturingssoftware dan?
Mijn accu (7 jaar oud) heeft een storing. Nu overweeg ik reparatie, en vervanging van de cellen. De accu laadt nog wel op, maar geeft geen spanning af. Ook het display gaat op zwart zodra ik de fiets van zijn plaats rij. Maar stop ik de laadstekker van de oplader er even in (zonder aan de netspanning te zijn) dan zit er weer leven in het display.
Heeft iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken? Wil graag zoveel mogelijk te weten komen alvorens ik een bedrijf benader voor reparatie en vervanging van de cellen.
LucasVN
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2018, 23:44
Locatie: Regio Gent

Beste Pit Bulls,
Ik heb een tijd geleden iets gelijkaardigs gehad. Mijn batterij kon niet meer laden als ze uit mijn fiets genomen was. Wat ik voor had was iets anders of jouw probleem maar het kan wel met hetzelfde te maken hebben. Zowel de connector waar je de lader aansluit als de connector die de connectie tot stand brengt met de fiets bevat naast de positieve en negatieve pin ook twee kleine pinnetjes. Op het moment dat je ofwel de batterij in de fiets steekt of de connector van de lader inplugt maak je een verbinding tussen deze twee kleine pinnetjes. De verbinding tussen deze pinnetjes zorgt ervoor dat de BMS (battery management system) geactiveerd wordt. Als er zich vuil ophoopt in de connector komt de connector niet diep genoeg om de twee kleine pinnetjes te verbinden. Ik heb dit voorgehad met de connector waar ik de oplader inplug. Ik zou zeggen de twee connectoren zowel kant oplader als kant fiets goed reinigen met elektronic clean en een doek. Bij mijn fiets was er vuil aangekoekt aan het connectievlak.
Ik rij ook al enkele jaren met mijn Bulls Greenmover en ben nog steeds heel tevreden. De fiets moet niet onderdoen met de huidige speedbikes. Als je problemen begint te krijgen met de elektronica wordt het natuurlijk moeilijker.

Groeten
Luc
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2015
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Aanvullend: er is geen "de" besturingssoftware. Er zijn een aantal functies: motor controller zit in de motor, BMS zit in de batterij. Beiden zetten interessante info voor elkaar op de CANBus, welke door het display gelezen wordt. Daarnaast zet het display het gevraagde ondersteuningsniveau op de CANBus, waar de controller weer naar luistert.

C'est tout.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In jouw zoektocht naar het probleem: ik heb hetzelfde gehad. Bij mij was de connector tussen de accu en het frame gaar.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Pit Bulls
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2020, 22:21
Locatie: Amsterdam
Merk SP: Bulls
Km-stand: 12000

Dank voor de reacties! De twee kleine contacten heb ik regelmatig schoongemaakt met een zachte tandenborstel. Die zien er ook prima en schoon uit.
De connector voor de accu op de fiets kan de oorzaak niet zijn. De accu op een andere fiets gezet, en daar werkte de accu ook niet op.
Probleem zit dus in de accu, en dan mogelijk in de software, of wellicht een slecht contact.
Ik overweeg nu toch een revisie door een bedrijf dat ook het softwareprobleem kan verhelpen.
Plaats reactie