Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Een fatsoenlijke testrit is minimaal 2 aaneengesloten dagen woonwerk verkeer (als je hem daarvoor gaat gebruiken tenminste). Dan pas voel je echt wat de fiets voor je doet en hoe jouw lijf wel of niet past op dat model of framemaat.

Een rondje rond de kerk (of in anderhalf uur om 2 kerken heen) is geen zinnige testrit, dat is een leuke orientatie rit om bepaalde modellen uit te sluiten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Celf
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:01

Ik merk dat ik mijzelf nog niet voorgesteld heb :oops: .
Ik ben de aanschaf van een speed pedelec aan het bekijken om mijn woon-werk verkeer met het openbaar vervoer en de auto te vervangen. Na wat eliminatie blijft enkel Stromer over, maar ik blijf twijfelen tussen een ST1 en ST3 :bn:
Ik zal drie tot vier keer in de week net geen 80km fietsen. Ik kan de route erg inkorten, maar deze 80 km gaan over veelal mooie rechte baan en een heel aantal kilometers langs een fietssnelweg.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Welkom !

Twee dagen testen met een ST1, dan twee dagen testen met een ST3 en je weet het ... (wij weten het nu al) ;)

Succes en geniet van de testritten :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Je kunt met beide modellen de afstand overbruggen.
Die 80 km op een dag wordt een uitdaging zonder op je werk bij te laden. Met de 983 Wh accu is die 80 km wel te overbruggen als je zelf voldoende energie wilt leveren, je voornamelijk door het vlakke land fietst en de weersomstandigheden je niet teveel tegenwerken.
Als je het geld er voor over hebt, dan zou je kunnen proefrijden op de ST3, anders gewoon voor de ST1 kiezen. De lichaamshouding op de ST1 schijnt verschillend te zijn van die op de ST3.

Houd je meer van saai zwart, sprankelend wit of limited edition racing groen of anniverary edition bordeaux rood, dan is de ST3 wellicht iets voor je. Het is nog maar de vraag of de groene nog beschikbaar is. Als je van leuke hippe kleurtjes houdt, dan zou je voor de ST1 kunnen gaan. Een ST3 laten overspuiten kost je flink wat geld.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

De 80 km op 1 batterijlading kun je vergeten in stand 3. In de aangepaste stand lukt het wel. Ik rij 82 km en laadt altijd op mijn werk op. Mijn restcapaciteit varieert tussen de 25 en 45 % al na gelang het weer. Dit alles in stand 3 op een ST 1 met een blauwtje.
Laatst gewijzigd door Peerke1960 op 16 nov 2019, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Celf
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:01

Golvas schreef: 16 nov 2019, 11:18 Welkom !

Twee dagen testen met een ST1, dan twee dagen testen met een ST3 en je weet het ... (wij weten het nu al) ;)

Succes en geniet van de testritten :ay
Ik heb al testritten gedaan, maar dat heeft me nog niet verder geholpen :lol: Nog geen meerdere dagen, dus misschien moet ik dat maar even doen.
De ST3 fietst net dat beetje beter op alle gebieden, maar is dat de meerprijs waard natuurlijk... Ze hebben beiden wel hun voor- en nadelen, wat afwegen niet makkelijk maakt.

Henry schreef: 16 nov 2019, 11:31 Je kunt met beide modellen de afstand overbruggen.
Die 80 km op een dag wordt een uitdaging zonder op je werk bij te laden.
Ik kan gelukkig op mijn werk bijladen, dus dat is geen probleem.
Joost1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 nov 2019, 00:18

Hallo allemaal,

Ik hang al een tijdje stilletjes rond op dit forum, vele uren aan studie in vele zeer interessante threads met een schat aan informatie, waarvoor dank!
Maar nu dan toch even mezelf voorstellen: mijn naam is Joost, 38 jaar. Heb afgelopen zaterdag bij een welbekende dealer in Amsterdam mijn zwarte St3 opgehaald.
Had in september reeds een testweek gedaan om de fiets uit te testen voor woon- werkverkeer (Purmerend-Zaandam, ongeveer 21 km enkel). Test was zeer goed bevallen, maar de koop uitgesteld tot het voorjaar omdat ik twijfels had bij het rijden in de winter. Tot de dealer met een mooie aanbieding kwam, en ik toch overstag ben gegaan.
Hopend op heel veel prachtige kilometers op mijn prachtige fiets! :cool2:
Paar specs van de fiets:
- 983 wh accu
- ortlieb fietstassen
- kinect zadelpen
- winglights 360
- Abus Pedelec 2.0 ace matzwarte helm
- naam: +JSF - (Joost's Snelle Fiets ;) )

Groet,
Joost
St3 L Black '+JSF-' (vanwege de snelheid en stealth lak, maar eigenlijk staat het gewoon voor Joost's Snelle Fiets :mrgreen:)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Welkom!
Joost1981 schreef: 19 nov 2019, 15:35 - naam: +JSF - (Joost's Snelle Fiets ;) )
Spuit er bij zijn onthaal maar geen schuim over, schijnt voor roestvorming te kunnen zorgen :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Joost1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 nov 2019, 00:18

FreddyH schreef: 19 nov 2019, 17:53 Welkom!
Joost1981 schreef: 19 nov 2019, 15:35 - naam: +JSF - (Joost's Snelle Fiets ;) )
Spuit er bij zijn onthaal maar geen schuim over, schijnt voor roestvorming te kunnen zorgen :lol:
Ik lees hier sowieso dat stromers niet schoongemaakt dienen te worden met water onder druk, dus brandweerdouches ga ik ontwijken, schuim of niet :lol:
St3 L Black '+JSF-' (vanwege de snelheid en stealth lak, maar eigenlijk staat het gewoon voor Joost's Snelle Fiets :mrgreen:)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Verstandig :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie