Actioncam

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Henry schreef: 05 sep 2019, 08:37 Dat ik zonder spiegel rijd, helpt wel! Oke... het heeft ook zo zijn nadelen
Ik heb in den beginne ook een tijdje zonder spiegel gereden, maar ik zou hem nu niet meer willen missen ... ik heb nog een stadsfiets zonder spiegel en mis de spiegel meteen al na vertrek.

Heb je een specifieke reden om zonder spiegel te rijden ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ik heb ook lang (meer dan een jaar) zonder spiegel gereden. Voornaamste reden was dat ik dacht dat het niet verplicht was in België (ik ben er nog niet zeker van trouwens) en het feit dat de standaard pannekoek mij te groot, breed en lomp overkwam. Nu heb ik zo'n klein spiegeltje van Cateye, ideaal in mijn ogen.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@Golvas: ik vind de Stromer mooier zonder spiegel en zonder oranje reflectoren. :oops:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Henry schreef: 05 sep 2019, 12:44 @Golvas: ik vind de Stromer mooier zonder spiegel en zonder oranje reflectoren. :oops:
Daar kan ik mij ook in vinden en zeker die grote spiegels!
Ik rij nu ook al een maand of 2 met een rond met een VWP verstelbare stuurspiegel.
Deze kan ik zo positioneren dat hij eigenlijk onder mijn linkse handpalm zit.
Als je wilt kijken, draai je even je pols omhoog zoals gas terug geven op een brommer maar dan met je linker hand ;p
20190828_180832.jpg
20190828_180832.jpg (718.11 KiB) 3443 keer bekeken

Maar even terug on topic:
Links van het midden rijden kan inderdaad helpen om bestuurders niet "uit te nodigen" om in te halen op jouw rijvak.
Maar het is spijtig genoeg geen garantie :bh:
Op 2 september ben ik zo bijna 3 keer van de baan gereden geweest.
Dat was wel serieus verschieten als je het ervoor nog nooit hebt meegemaakt :ck:
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Golvas schreef: 05 sep 2019, 11:09
Ik heb in den beginne ook een tijdje zonder spiegel gereden, maar ik zou hem nu niet meer willen missen ... ik heb nog een stadsfiets zonder spiegel en mis de spiegel meteen al na vertrek.

Heb je een specifieke reden om zonder spiegel te rijden ?
Dat herken ik, ik kijk op mijn stadsfiets (daar zit nog net banden en een bel op, maar dan houdt het verder op :mrgreen: ) om de haverklap richting de plek waar ik een spiegel verwacht en kom dan tot de conclusie dat ik niks zie behalve de straat :?

Op de Stromer is die spiegel echt een second nature geworden, net als in de auto. Nog steeds de originele er op zitten.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zo. Na lang twijfelen heb ik net de knoop doorgehakt. Mijn oude el-cheapo actioncam gaat door naar mijn kinderen en op mijn fiets komt nu iets fatsoenlijks.

De spreekwoordelijke waterdruppel was dat de waterdichte case (wat altijd al een K ding was) niet meer sluit (klein palletje afgebroken) waardoor ik hem effectief niet meer kan gebruiken. Maar er waren meer nadelen:
- De camera zelf is dus niet waterdicht. Er zit dan wel een waterdichte case omheen, maar dan kan je dus geen geluid meer opnemen (komt bijna niks door die case heen)
- De beeldstabilisatie is beter dan niks, maar zeker niet om over naar huis te schrijven. Soms waren kentekenplaten niet eens leesbaar...
- De camera doet het ongeveer 1 uur op batterij, dus na elke rit opladen
- Het filesysteem op het geheugenkaartje is niet standaard, dus je kunt alleen bestanden van de camera afhalen als de camera zelf op de computer aangesloten staat. De verbinding naar mijn computer was altijd wat twijfelachtig (lees: storingen, via mijn Thunderbolt scherm ging het wel altijd stabiel)

Afijn, om een kort verhaal lang te maken: ik heb zwaar getwijfeld tussen een GoPro Hero7 en een Cycliq Fly12. Uiteindelijk voor de laatste gekozen, vooral vanwege de enorm lange filmtijd (tot ± 8 uur) en het feit dat de geheugenkaart als ringbuffer gebruikt wordt (dus: oudste filmpjes worden automatisch overschreven, tenzij ze gemarkeerd zijn als belangrijk). Je hoeft dus niet meer steeds op te letten dat het kaartje niet vol komt, wat ik meerdere keren gehad heb.

Samen met de Fly12 gelijk een Fly6 meebesteld, dus ik heb vanaf volgende week beeld vooruit en achteruit :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

:ay
Saskia
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 aug 2019, 13:10
Locatie: Groningen

FreddyH schreef: 11 sep 2019, 20:18 Zo. Na lang twijfelen heb ik net de knoop doorgehakt. Mijn oude el-cheapo actioncam gaat door naar mijn kinderen en op mijn fiets komt nu iets fatsoenlijks.

De spreekwoordelijke waterdruppel was dat de waterdichte case (wat altijd al een K ding was) niet meer sluit (klein palletje afgebroken) waardoor ik hem effectief niet meer kan gebruiken. Maar er waren meer nadelen:
- De camera zelf is dus niet waterdicht. Er zit dan wel een waterdichte case omheen, maar dan kan je dus geen geluid meer opnemen (komt bijna niks door die case heen)
- De beeldstabilisatie is beter dan niks, maar zeker niet om over naar huis te schrijven. Soms waren kentekenplaten niet eens leesbaar...
- De camera doet het ongeveer 1 uur op batterij, dus na elke rit opladen
- Het filesysteem op het geheugenkaartje is niet standaard, dus je kunt alleen bestanden van de camera afhalen als de camera zelf op de computer aangesloten staat. De verbinding naar mijn computer was altijd wat twijfelachtig (lees: storingen, via mijn Thunderbolt scherm ging het wel altijd stabiel)

Afijn, om een kort verhaal lang te maken: ik heb zwaar getwijfeld tussen een GoPro Hero7 en een Cycliq Fly12. Uiteindelijk voor de laatste gekozen, vooral vanwege de enorm lange filmtijd (tot ± 8 uur) en het feit dat de geheugenkaart als ringbuffer gebruikt wordt (dus: oudste filmpjes worden automatisch overschreven, tenzij ze gemarkeerd zijn als belangrijk). Je hoeft dus niet meer steeds op te letten dat het kaartje niet vol komt, wat ik meerdere keren gehad heb.

Samen met de Fly12 gelijk een Fly6 meebesteld, dus ik heb vanaf volgende week beeld vooruit en achteruit :cool2:
Dag Freddy,
Wat zijn je ervaringen met die camera? Ik ben me aan het oriënteren en ben benieuwd naar je review. Alvast bedankt!
ST3 Anniversary Edition, Kinekt 2.1 zadelpen, 105 cassette, 983 Wh accu
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ik ben alleszins heel tevreden van de Cyclic. Ik heb wel enkel de front camera.
De echte test moet nog komen, met name de levensduur in winterse omstandigheden.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Saskia schreef: 10 nov 2019, 13:45 Wat zijn je ervaringen met die camera? Ik ben me aan het oriënteren en ben benieuwd naar je review. Alvast bedankt!
Vooral positief.
- beeldkwaliteit is stukken beter dan bij mijn vorige camera, alleen valt het wat tegen hoeveel geluid er opgenomen wordt (nog steeds een flinke verbetering dan bij mijn vorige camera)
- de draai-click bevestiging op de fiets is robuust en praktisch
- accuduur is veel meer dan prima, maar niet de beloofde 8 uur. Eerder iets van 5 uur of zo.
- instellingen zijn simpel per telefoon via BT te maken, of gewoon als je de geheugenkaart of camera aan je computer hebt aangesloten met de speciale app voor de computer
- de "set and forget" feature dat de geheugenkaart als ringbuffer gebruikt wordt is super, alleen de laatste filmpjes blijven bewaard
- helaas heb ik het "filmpjes blijven bewaard bij valpartij" deze week uitgeprobeert, dat werkt netjes zoals het hoort (het lukte me bij een stop even niet om uit te clicken, viel dus met stilstand om :oops: ). Die beelden zagen er trouwens overtuigend knullig uit: stoppen en dan omvallen.
- wist ik niet voordat ik ze kocht, maar wel handig: de USB aansluiting is USB-C, dus dit zijn mijn eerste apparaten die ik direct op mijn laptop kan aansluiten zonder adapter. Ik kan dus ook de oplader van mijn laptop en tablet gebruiken om de camera op te laden. Handig :)

Ik ben er tevreden mee!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie