Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 08 nov 2019, 20:19 Dit soort berichten doet me elke keer weer twijfelen of een speed pedelec nu wel zo'n verstandige keuze is.
Je kunt ook tegen een snorfiets of brommer op knallen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Dat klopt, maar zelden is de botsing 100% frontaal. Er is dus wel even contact, maar daarna moet ieder toch nog zijn rest-energie kwijt. Het eindresultaat zal daardoor echt anders zijn.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Een SP is een super gaaf concept, totdat je valt. Autorijden is ook heel erg fijn, totdat je in de file staat of flink botst. Het beste is om een appartementje boven je kantoor te huren, maar ook dat heeft nadelen...

Ofwel: gewoon lekker blijven fietsen en blijven genieten. Hopelijk blijven we met z'n allen zoveel mogelijk uit deze rubriek weg.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik krijg daarnaast wel weer flink de kriebels van de schrijver omdat hij/zijhet nodig vond om de maximum snelheid te vermelden:

...botsten woensdagavond rond 17.40u twee speed pedelecs op elkaar. Dat zijn elektrische fietsen die 45 per uur mogen rijden...

zeker omdat verderop in het artikel het volgende staat:

...De snelheid waarmee de elektrische fietsers met elkaar in botsing kwamen, is nog onbekend.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jep. Kan je je voorstellen dat er een auto ongeluk gebeurd:

Gisterenavond botstten in een woonerf 2 Porsches tegen elkaar. Porsches zijn auto's die maar liefst 220-300 km/h kunnen!
Hoe snel de Porsches reden was onbekend. :ck:


Blijkbaar voelen journalisten de behoefte om het concept SP steeds weer uit te leggen. Wellicht is het wel terecht, een groot deel van de bevolking heeft immers nog steeds geen idee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Juist, want domheid vermenigvuldigt zich omdat niemand het wil delen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik snap het voorbeeld van de Porsches, maar als er een dure sportwagen bij een ongeluk is betrokken wordt dat eerder met naam benoemd dan een grijze Golf 1.0tsi.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Henry schreef: 08 nov 2019, 20:19 Dit soort berichten doet me elke keer weer twijfelen of een speed pedelec nu wel zo'n verstandige keuze is.

Kennen we de formule nog?
Schermafbeelding 2019-11-08 om 20.17.33.png
Helaas ben ik niet gehinderd door enige kennis......menselijk lichaam is redelijk bestand tegen ongevallen met max. snelheid van ca. 4 km/uur hoger is levensgevaarlijk. In een auto is bij een zijdelingse aanrijding van andere auto met 25km/uur al zeer grote kans op hoog energetisch trauma, frontaal vanaf 40 km/uur (grotere kreukelzone)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben in mei dit jaar in een kettingbotsing terecht gekomen op de snelweg (van achter geraakt en doorgeschoven tegen de auto voor me). We reden toen ik vol in de remmen ging rond de 100km/u. De klap ging waarschijnlijk met een snelheid van rond de 70km/u.

Je voelt je echt een reddeloze zak met botten als die klap komt. Weken later ook nog trouwens.

Móchten (dat weten we niet) beide SP's op topsnelheid hebben gereden, dan is het een echte rotklap geweest, en als ze allebei 30km/u reden nog steeds. Al zat ik in de auto natuurlijk vast. De fiets daar vlieg je meestal vanaf, dus dat gaat net even anders.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Kreukelzone bij een Speed Pedelec, ik zal morgen eens kijken of mijn ST3 er een heeft. Ik vrees voor het ergste.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie