handschoenen

Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Die Vermes GTX zitten een paar mensen - waaronder ik - te wachten op wat ervaringen en feedback dus laat het vooral weten :).

Ik heb de decathlon rr500 (fluo geel) als handschoenen voor de kou. Was vanochtend (met 3 a 4 graden bij mij) uitstekend te doen. Maar iedereen heeft andere voorkeuren wat betreft warmte. En ik ken de 900 niet.

Ik ben een beetje bang dat die Vermes GTX _te_ warm gaan zijn.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik kan alvast meegeven dat de roeckl vermes handschoenen heel klein uitvallen.
Had de roeckl xtra warm gepast. Zaten als gegoten. Heb zelfde maat besteld en vermes past totaal niet. Geraak er zelfs niet in. Dus retour en maat groter bestellen...
ST3 black 983wh
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Ik gebruik een mid season motor handschoen van het merk held, zijn waterdicht en er zit op de wijsvinger een soort ruiten/vizier wisser blad.
Bijlagen
Screenshot_20191109-094744_Chrome.jpg
Screenshot_20191109-094744_Chrome.jpg (467.75 KiB) 4255 keer bekeken
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Jorismak schreef: 08 nov 2019, 17:45 Die Vermes GTX zitten een paar mensen - waaronder ik - te wachten op wat ervaringen en feedback dus laat het vooral weten :).
Ik ben een beetje bang dat die Vermes GTX _te_ warm gaan zijn.
Ik heb ze nu 1 dag kunnen testen. 's ochtends was het een graad of 3. smiddags 8 ongeveer. Tot nu toe ben ik erg tevreden. Totaal geen wind gevoeld door de handschoen heen en ze zitten als gegoten. ook bij 3 graden kon ik wel op enig moment de vingertoppen voelen, maar bij wat inspanning (= lichaamswarmte) verdween dat weer.
Ook bij 8 graden waren ze voor mij nog prima uit te houden. geen zweethanden.
De grip en die gel pads zijn lekker comfortabel en geven een zelfverzekerder gevoel.
Er zit natuurlijk wel aardig wat materiaal om de handen, maar de beweeglijkheid is nog prima.

In de regen heb ik ze nog niet getest, dus net maar met de hand in een bak water gehangen :D
bleef keurig droog en parelde mooi af toen ik de handschoen uit het water haalde
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Bram Roose schreef: 08 nov 2019, 18:15 Ik kan alvast meegeven dat de roeckl vermes handschoenen heel klein uitvallen.
Had de roeckl xtra warm gepast. Zaten als gegoten. Heb zelfde maat besteld en vermes past totaal niet. Geraak er zelfs niet in. Dus retour en maat groter bestellen...
Ik heb normaal maat L in handschoenen en ook in deze. Ze zitten bij mij precies goed. Ik heb ook de maattabel van Futurum aangehouden
PeeBee
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
Locatie: Amstelveen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 20

In een ander draadje zag ik ze ook al, maar deze doen het zelfs bij 10 graden onder nul en 100 km/h goed: de Gerbings met batterijverwarming. Uiteraard ook aan te sluiten aan de 12 volt boordspanning van je motor, maar omdat het hier over Stromers gaat is de batterijoptie erg fijn.. En ja, ik heb ook al mijn hele leven koude handen en voeten, maar met deze heb ik geen last.

https://gerbing.eu/t-12-verwarmde-handschoen/
ST1 2019 / geel / 983 Wh :D ST3 Pinion LE 2022 / rood / 983 Wh :D :D
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Afgelopen zondag juist erg tevreden over mijn (tijdelijke?) decathlon rr500 handschoenen. Anderhalf uur op de fiets met net onder de 0 graden, en niet koud gehad. (maar ik heb het niet snel koud).
Maar gisteren 50 minuten in bakken en bakken met regen, en ze begonnen doorweekt te raken. Ook al was het veel warmer buiten (rond de 9), ze werden toch koud tegen het einde van de rit omdat de wind en nattigheid niet lekker is.

Oftewel, warm zat zolang het droog blijft, maar niet goed tegen water (ook al waren mijn handen nog droog na de fiets rit).

Begin ik toch weer te kijken naar iets met goretex of zo.. Ik wil ze echt niet warmer en vooral niet dikker. Maar iets wat de natte klamheid kan oplossen met regen is toch wel nodig blijkbaar :(
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Assos Ultraz winter :cool2:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Koningsblauw
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 nov 2018, 14:53

Ik heb na aanraden van iemand handschoenen uit nieuwsgierigheid op alieexpress besteld voor 10 euro (merk XTiger, let wel de nieuwe er is ook nog een ouder goedkoper model). Ik heb ze nu twee weken getest bij bijna vriestemperaturen & regen.

Velen gaan het niet geloven maar ik ben zeer tevreden. Ze zijn warm en waterdicht ook bij felle regen. Ik heb ook de gele shimano-handschoenen van de Decathlon maar deze doen niet onder qua warmte en bescherming tegen de wind. We zullen zien hoe lang ze meegaan en hoe ze het doen bij nog koudere temperaturen maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in.
Zeker als ik er nog onderhandschoenen onder doe (doe ik bij de shimano's ook).

Valt natuurlijk altijd wat voor te zeggen, maar afwerking is prima en doet wat het moet doen, dus voor de budgetshoppers zeker geen slechte deal.
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

@Patrick

Bij de omschrijving staat 'extreme isolatie' wat meestal een waarschuwing is dat ze te warm zijn voor mij.

Ik ga wel kijken of ik ze ergens in het echt kan proberen, of anders bij futurumshop kopen (goede return policy in mijn ervaring).
Ik heb wel een beetje last van 'door de bomen het bos niet meer zien'.

edit: futurumshop heeft mijn vraag beantwoord tussen het verschil van de (Roeckl) Rocca en de Vermes door te zeggen dat ze bijna identiek zijn in functies, maar de Rocca is net ietsje minder dik en daarom net ietsje minder warm.

Ik hou de Rocca even in de gaten :)
Plaats reactie