MTB Cycletech Code

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mark78 schreef: 06 nov 2019, 11:05 Wat ik erg gaaf vind, naast de pinion, is de keuze uit 25 (!) kleuren.
Net zoals de ST3. "You can have it in any colour you want, as long as it's Black or White" :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Tomasj schreef: 06 nov 2019, 21:25
Mark78 schreef: 06 nov 2019, 11:05 Wat ik erg gaaf vind, naast de pinion, is de keuze uit 25 (!) kleuren.
Net zoals de ST3. "You can have it in any colour you want, as long as it's Black or White" :lol:
Or red or green ;)

Was wel leuker geweest om net als bij een Santos kleurenstress te krijgen bij aanschaf van een Stromer..
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Het is toch eigenlijk onbegrijpelijk dat er nog steeds geen andere (grote) fabrikant is die een accu van rond de 1kWh kan produceren. Klever moet het doen met max 850Wh, en dan zit hij nog in een enorme zwarte hutkoffer ook, QWIC heeft 750Wh als grootste optie, en nu du Cycletech met een zeer magere 650 Watt-uurtjes. Volgens mij verkijken die fabrikanten zich echt op hoe belangrijk de range is voor hun gemiddelde klant. Inschattende van wat ik hier op het forum en bij enkele collega's zie, koopt bijna niemand een Speed pedelec voor een ritje van minder dan 20km. De meesten rijden 25+ km enkele reis (tot bijna 60 km). In mijn ogen moeten fabrikanten daar op inspringen door een fiets te leveren die de 50-60 km ook daadwerkelijk redt bij maximale ondersteuning.

Dat gezegd hebbende, met een fatsoenlijke accu en voldoende versnellingen in het bereik dat je gebruikt, zou een belt+pinion best een optie kunnen zijn voor mijn volgende fiets. Heb gisteren namelijk voor het eerst mijn fiets schoongemaakt, "al" na 600 km (binnen 2.5 week dus) en hij was echt smerig dus het had eigenlijk eerder gemoeten.
Stromer ST1 2019, rood
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Inderdaad met range trek je veel klanten, en dat hebben ze nog altijd niet door.
Bied 2 modellen aan, een 1000Wh (of meer) aan als Long Range, daarnaast een kleinere als Standaard Range je wat goedkoper wilt en het niet nodig hebt.
Bij de auto's begint het een beetje te dagen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Je hebt naast Stromer toch minstens een merk dat dual battery aanbiedt (tot 1000Wh). Weliswaar op een Bosch middenmotor.
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

norw schreef: 07 nov 2019, 11:09 Je hebt naast Stromer toch minstens een merk dat dual battery aanbiedt (tot 1000Wh). Weliswaar op een Bosch middenmotor.
Riese & Müller heeft inderdaad een fiets met 2x 500Wh accu, maar die is voor veel forenzen weer een minder goede optie vanwege de langzame(re) middenmotor.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Frank
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2019, 17:45
Locatie: Antwerpen

Zoran schreef: 07 nov 2019, 11:33
norw schreef: 07 nov 2019, 11:09 Je hebt naast Stromer toch minstens een merk dat dual battery aanbiedt (tot 1000Wh). Weliswaar op een Bosch middenmotor.
Riese & Müller heeft inderdaad een fiets met 2x 500Wh accu, maar die is voor veel forenzen weer een minder goede optie vanwege de langzame(re) middenmotor.
Met de nieuwe motor zouden ze een stapje dichter komen naar het schijnt?

Dacht dat de code ook met een zwaardere batterij ging komen eens ergens gelezen te hebben.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Het is natuurlijk slechts een kwestie van tijd voordat middenmotoren acceptabele vermogens kunnen gaan leveren i.c.m. de overige componenten in de aandrijflijn.

Net zoals als het een kwestie van tijd is dat verschillende aanbieders met interessante accucapaciteiten gaan komen.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Frank schreef: 07 nov 2019, 12:06
Zoran schreef: 07 nov 2019, 11:33
norw schreef: 07 nov 2019, 11:09 Je hebt naast Stromer toch minstens een merk dat dual battery aanbiedt (tot 1000Wh). Weliswaar op een Bosch middenmotor.
Riese & Müller heeft inderdaad een fiets met 2x 500Wh accu, maar die is voor veel forenzen weer een minder goede optie vanwege de langzame(re) middenmotor.
Met de nieuwe motor zouden ze een stapje dichter komen naar het schijnt?

Dacht dat de code ook met een zwaardere batterij ging komen eens ergens gelezen te hebben.
Ik heb ook gelezen over een 1200Wh Klever, maar tot op heden moet je toch constateren dat er, naast Stromer, van de bekende merken eigenlijk geen speed pedelecs zijn die 55 km halen op 1 accu met 45 km/u. Wat ik vreemd vind, want volgens mij kon dit 3 (of meer zelfs?) jaar geleden ook al met een Stromer, hebben al die andere fabrikanten liggen slapen dan?
Stromer ST1 2019, rood
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Frank schreef: 07 nov 2019, 12:06
Zoran schreef: 07 nov 2019, 11:33
norw schreef: 07 nov 2019, 11:09 Je hebt naast Stromer toch minstens een merk dat dual battery aanbiedt (tot 1000Wh). Weliswaar op een Bosch middenmotor.
Riese & Müller heeft inderdaad een fiets met 2x 500Wh accu, maar die is voor veel forenzen weer een minder goede optie vanwege de langzame(re) middenmotor.
Met de nieuwe motor zouden ze een stapje dichter komen naar het schijnt?
Klopt. De nieuwe Bosch Performance line Speed levert volgens R-M zo'n 565 W (https://www.r-m.de/en-us/technology/bos ... em/motors/, bijna onderaan staat het in de tabel). Echter, Bosch zelf is wat mysterieuzer over het vermogen van de laatste generatie. Zij geven wel een koppel (75 Nm) en een toerental (120 rpm) af, maar dat is niet op hetzelfde moment (want anders zou deze 940 W leveren en ik denk dat ze dat wel heel hoog van de toren zouden blazen). Het zijn dus verschillende punten in de koppel-toerental kromme van de motor.

Daarbij zijn vermogens voor elektromotoren flink vager als men zou verwachten: er zijn veel correcte manieren om het te bepalen en die geven allemaal een ander getal.

Overigens kan de 625Wh Bosh Powertube ook als Dual gekozen worden volgens Bosch, wat 1250 Wh geeft. Of er ook een fabrikant is die dat in een fiets weet te proppen weet ik niet.
Plaats reactie