Speed Pedelec helm met NTA 8776 keurmerk

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het voordeel van padding met klittenband is dat je het uit kan nemen en kan wassen. Heel gebruikelijk in de wereld van sporthelmen. Ik zou nooit een helm kiezen zonder uitneembaar binnenwerk. (Na verloop van tijd wordt het gewoon echt goor, je gaat het ook ruiken.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Blue schreef: 23 aug 2019, 17:27 Goh als ik met mijn Giro Bexly met vizier naar beneden rij is het toch veel aangenamer kwa geluid/insecten.
Ieder zijn keuze hoor :ay

Ik heb de Bexly serieus getest en vond het niks. Reflectie van vizier in de bril, zwaar, warm; doe mij maar helm zonder vizier, hooguit een overweging in de winter.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 23 aug 2019, 17:42 Het voordeel van padding met klittenband is dat je het uit kan nemen en kan wassen. Heel gebruikelijk in de wereld van sporthelmen. Ik zou nooit een helm kiezen zonder uitneembaar binnenwerk. (Na verloop van tijd wordt het gewoon echt goor, je gaat het ook ruiken.)
Ik ben het 100% met je eens.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zijn er dan helmen met een vaste binnenpadding? Nee, dat zou ik ook niet willen :ai
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

FreddyH schreef: 23 aug 2019, 20:25 Zijn er dan helmen met een vaste binnenpadding? Nee, dat zou ik ook niet willen :ai
Vooral bij de goedkopere helmen zitten er soms stukken padding die niet uitneembaar zijn. Bijvoorbeeld de goedkopere mtb fietshelmen van Decathlon hebben padding aan het voorhoofd die je er niet kan uitnemen zonder de volledige binnenkant te demonteren. Dat was mijn allereerste helm die ik serieus ben gaan dragen. Wel maar voor enkele ritten aangezien het maar een vieze boel wordt. :ck:
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Voor het reinigen van de padding, heb ik standaard een emmer klaar staan. Na bijna iedere rit of dagelijks gehele butsmuts onderdompelen.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
crfke
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2019, 11:55

Polling schreef: 04 mar 2019, 13:30 Op de F&W-beurs even wat gepast, en mijn vrouw ook:
-de 2.0 is in de kleinste maat voor mijn vrouw (maat 55) gewoon te groot. Blijft los zitten. Waarom de kleinste maat M heet en er geen S is gemaakt, wisten ze van ABUS ook niet te vertellen.
Voor mij is de L te groot, zit netaan strak op kleinste stand maar zakt dan wel erg over het hoofd heen, en ik kijk dan nog meer tegen de voorkant aan dan bij de Bexley. De M blijft teveel bovenop het hoofd zitten...
- Specialized prachtige helm, maar ok die was voor mijn vrouw te groot.
Ik heb hetzelfde probleem. 9 merken NTA helmen gepast, alles te groot. Gelukkig in België geen NTA verplicht. Nu rijd ik met Troy Lee Designs A1 classic mips mtb helm in maat xs. Past super!
PeeBee
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
Locatie: Amstelveen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 20

Afgelopen vrijdag heb ik een schuiver gemaakt met mijn fiets, waarbij mijn hoofd (helm) ook de grond raakte. Pluim voor de Abus: hij deed precies wat hij moest doen, verschoof niet en beschermde mijn hoofd zoals het bedoeld was. Top. De schade was het noemen niet waard (heel klein krasje).
ST1 2019 / geel / 983 Wh :D ST3 Pinion LE 2022 / rood / 983 Wh :D :D
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Tja... je wilt liever niet dat het jou overkomt, maar als het een keer gebeurt, dan ben je maar al te blij dat je een goede helm op je hoofd hebt.
Witte ST3 van maart 2019
John1982
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2019, 20:24

Hallo, ik heb vorige week een koprol gemaakt met mijn ST3 (betonblok die wou blijven staan, overkop, pols gebroken op verschillende plaatsen) en mijn helm heeft mij denk ik gered. Een abus waar nu een deukje in zit, een uitpuilende profilering (die er mijn inziens grotendeels is voor de sterkte) is ingedeukt, anders is de helm gewoon wat gekrast. Maarja , dus nu maar uitkijken voor een andere.
Ik heb dit topic goed doorlezen, maar bijna niemand spreekt over het voordeel van een kapje vooraan. Mijn ervaring is met kapje dat je bril veeeeeel minder nat wordt als het regent. Je moet maar eens eerst een pet aandoen en dan je helm erboven in de regen, zeeer groot verschil. Ik lees enkel dat mensen dit zien als een nadeel?
Goed zien is zowat het belangrijkste...

Ik dacht dus voor mijn volgende helm ofwel grote voorkap, ofwel vizier die ik dan half open laat staan zodat die de regen van mijn bril weg houd.

Wat is jullie ervaring met regen en vizier? Ik denk toch altijd een bril te blijven dragen, of vangen je ogen echt geen wind meer?
grts
John
Plaats reactie