Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Dus weer ouderwets bellen, vragen of ze echt willen kijken of het er echt ligt, briefje aan laten plakken met je naam als reservering en gauw bestellen. Enige voordeel van zo’n flutwebshop daarna is dat je er niet meer heen hoeft en het in je luie stoel kan regelen
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Update over de bestelde bandjes: nog niks onderweg.
Ik ga lekker elders bandjes bestellen, stuur ze wel retour als ze ooit komen. En verder conform Stromeurs opvatting; onjuiste leverinfo is voor mij voorlopig einde bestellen bij een webshop.
Als zogenaamd premiumdealer is dit gewoon slecht.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

We lezen hier regelmatig dat Stromer niet wil dat de klant zelf de wielen van de ST3 en de ST5 gaat demonteren / monteren ... nemen die dealers dan eigenlijk geen bepaalde risico's door die banden online te verkopen ? :roll:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niet als die kopers gaan sleutelen aan de Stromer van een andere dealert :lol:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Golvas schreef: 13 okt 2019, 20:18 We lezen hier regelmatig dat Stromer niet wil dat de klant zelf de wielen van de ST3 en de ST5 gaat demonteren / monteren ... nemen die dealers dan eigenlijk geen bepaalde risico's door die banden online te verkopen ? :roll:
Helemaal eens! Het gedrag sluit niet aan bij hun beleid, waarbij ik me ernstig afvraag of dit wel hun beleid is of misschien wel hun wens (het kan immers voor een mooie omzet zorgen). In de brommer- en scooterwereld werd dit ook nooit als eis gesteld. Een Stromer is echt niet te vergelijken met een raket.

Mijn Amsterdams FM verkoopt de winterbanden inclusief montage. Als je ze er zelf onder wilt leggen, dan mag dat ook.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Jouw Amsterdamse FM verkoopt ze eerst en vertelt dan als je betaald hebt dat ze niet op voorraad zijn.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Omdat de Conti's officieel niet onder de ST3 kunnen/mogen, heb ik ze via een Duitse webshop besteld en ze er zelf onder gelegd. Naast een gegarandeerde levertijd bespaarde ik mezelf daar ook nog eens flink wat geld mee. In dit geval dus tweemaal "no guts, no glory!". :D
Witte ST3 van maart 2019
John1982
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2019, 20:24

Top forum dit, ik heb vorig jaar die continentals TC2 onder mijn speed pedelec met 26 inch gelegd, echt zeer goede banden. Ik heb sinds dit weekend een st3 (mede overtuigd door jullie reacties) en was dus op zoek naar winterband. Door jullie ervaringen met de CTC2 en de mijne vorig jaar op 26 inch toch maar weer zulke gekocht. Het voordeel van zo een forum is dat je weet dat het geen verkoperspraat is of een gesponsorde journalist reviewer... :ay
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

In afwachting op mijn ST3 (al 7 weken) ben ik toch al maar naar mijn FM langsgegaan om alvast de pirelli's te vervangen door winterbanden. Het weer is nu toch iets te slecht geworden. Een alternatief voor Vee tires stellen ze niet voor omdat ze niet gehomologeerd zijn voor deze fiets. Ik snap wel dat ze op eigen houtje niet iets anders gaan voorstellen (indekken heet dat zeker?). En omdat het een lease fiets is weet ik niet of ik daar zelf andere banden mag op zetten?
Uiteindelijk toch maar gekozen om er voorlopig Vee tires op te zetten. Liever een platte band meer dan één keer op mijn bek gaan omwille van onaangepaste schoeisel.
Duimen dan maar dat de platte banden uitblijven.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Op basis van mijn ervaring met de Pirelli's, denk ik dat de Vee Tires een uistekende wegligging zullen hebben.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie