Bornem-leuven

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

greet schreef: 15 sep 2019, 20:54 Fietsenwinkel.nl in Leuven kies ik liever niet
Die keten zou ik zeker links laten liggen. Zie ook:

viewtopic.php?f=5&t=1124&hilit=fietsenwinkel.nl
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jakke121
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2019, 17:16

greet schreef: 15 sep 2019, 20:54 Ikzelf ben wel sportief (loopster), maar moet nog zien of ik die hoge snelheid wel durf te rijden en zo'n snelheid vraagt toch ook een zekere fietsbehendigheid.
Als je vrije baan hebt en geen autoverkeer (jaagpaden) valt de 45 per uur wel mee (je moet niet tegen deze snelheid door de bochten gaan of door kleine straatjes vliegen, dus behendigheid valt op zich wel mee als je je gezond verstand gebruikt).

Niels Albert Bike store in Tremelo
Hier heb ik mijnStromer ST1 launch edition besteld. Op zich is het een goede fietswinkel. Ben er al x aantal keer geweest voor mijn Canyon mtb en proef rijden met Stromer naar het werk is geen probleem (mag je 1 dag houden)
ST1 LE 2019
greet
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:47

Ondertussen het traject eens gedaan met mijn gewone fiets van Leuven naar Puurs. Het stuk tot Mechelen is inderdaad toegankelijk voor speed pedelecs. Maar als ik dan verder voorbij Mechelen rij langs de Vaart tot aan het Zennegat, staat er een bord voor enkel fietsers en klasse A. Verder ben ik dan langs de Rupeldijk tot Klein-Willebroek gereden en vanaf daar het fietspad langs de sporen over Ruisbroek tot Puurs. Ook daar geen speeds toegelaten. Houden jullie je aan deze borden of rijden jullie er toch, maar dan aan een gezapig tempo? Er zijn natuurlijk ook alternatieven als het rechtlijnige van de Vaart tegensteekt, bv. langs de Zenne of langs de Dijle. Dit zijn natuurlijk langere routes en eerder voor op de terugweg.
JorisG
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2019, 14:54

Mijn woon-werk traject (Mechelen - Sint-NIklaas) gaat voor een groot stuk over de route die je beschrijft.
Ik rij net zoals jij langs de Vaart tot aan het Zennegat en dan langs de Rupeldijk naar Klein-Willebroek. Er staat daar inderdaad een oud bord voor enkel fietsers en klasse A, maar ik ga er vanuit dat dit gewoon nog niet geupdate is en rij er toch (en aangezien ik daar 's morgens minstens 4 of 5 speed pedelecs kruis ben ik zeker niet de enige die zo denkt).

Als je in Klein-Willebroek de brug over het zeekanaal over bent en richting de industriezone fietst staat er een bord D9, dus daar zou je eigenlijk de staat op moeten. Aangezien er daar vaak harder dan 70 gereden wordt en het fietspad daar 2+ meter breed is rij ik er toch, bovendien is omrijden naar een andere brug is daar echt geen optie.

Het fietspad langs de spoorweg richting Puurs vind ik persoonlijk niet echt prettig rijden: er zijn (te) veel oversteekplaatsen en er rijden veel gewone fietsers die ik niet sneller dan 25-30km/u inhaal. Ik rij liever rond langs het Zeekanaal en de Scheldedijk tot in Temse: een heerlijk rustig stuk jaagpad, maar richting Bornem is dat wel wat meer omweg dan richting Sint-Niklaas.

Zoals bij al deze situaties verwacht ik dat als ik me hoffelijk gedraag en mij aanpas aan het verkeer er in de praktijk geen problemen van gaan komen.
Robsie
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2019, 19:14

Wat betreft het fietspad in Puurs naast de spoorweg zijn bepaalde stukken niet toegelaten voor speed pedelec. De stukken Moerplas-Jan De Donkerlaan-Savegardestraat-Gansbroekstraat zijn niet toegelaten, zij behoren ook tot de fietssnelweg F18. De andere stukken zal ik morgen ook nog is bekijken tot Bornem.
Robsie
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2019, 19:14

[quote=Robsie post_id=80268 time=1586119384 user_id=3418]
Wat betreft het fietspad in Puurs naast de spoorweg zijn bepaalde stukken niet toegelaten voor speed pedelec. De stukken Moerplas-Jan De Donkerlaan-Savegardestraat-Gansbroekstraat zijn niet toegelaten, zij behoren ook tot de fietssnelweg F18. Ook het stuk F18 Van de Prins Albertlaan Bornem tot station van Bornem is niet toegankelijk voor speed pedelec.
Plaats reactie