Trek Speed Pedelecs 2020

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zit mij ook niet in de weg hoor, behalve als ik de mijne een statief in moet tillen.

Maar je voelt het verschil in gewicht wel. Ik heb één van die nieuwe alu SP's van Trek getest en het is een lekker lichtvoetige SP.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb al eerder geschreven dat ik bij een gelijke prijs ik waarschijnlijk een ST2s zou nemen ipv mijn 3. Die lichtvoetigheid is echt wel een wereld van verschil.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Artikeltje op Tweewieler over de Trek: https://www.tweewieler.nl/elektrische-f ... n-10139589

Behoorlijk interessant: De fiets heeft een zelf ontworpen in-tube 500Wh of 625Wh accu.

Vervolgens kan er ook via een simpelebhandeling een Bosch accu op de onderbuis geklikt worden. Deze tot 500Wh als 'range-extender'. Oftwel dan rijd je effectief dus met 1125Wh rond indien de grootste accus gekozen worden en ziet het er ook netjes uit...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

RikC schreef: 21 sep 2019, 20:40 Behoorlijk interessant: De fiets heeft een zelf ontworpen in-tube 500Wh of 625Wh accu.
Er is daar weinig zelfontworpen aan : het is gewoon een Bosch PowerTube batterij waarop ze een Trek dekseltje hebben gekleefd zodat ze hem zelfs niet volledig moeten integreren ... een zelfontworpen RIB noemen ze dat dan. :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt. En het heeft ook een nadeel: als je de accu buiten je bike wilt opladen, dan moet de accu met deksel en al mee. Staat je fiets dus met een gapend accuvak. Dan mogen wij nog blij zijn met die klittenbandjes.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ha ja d8 ook al die 625Wh komt me bekend voor. Maar als dat een gapend gat oplevert indien verwijderd dat is dat idd. een nogal knurftig ontwerp...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vorm boven functie, ook dat hebben ze bij Trek van Stromer afgekeken ;p
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Krijg nu net deze binnen in de mail:

https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/alla ... pkvzy50co6

Deze fiets kan voor een ommezwaai zorgen.

Met de Allant+ is meer mogelijk dan ooit. Je reikt verder en je ontdekt veel meer van je omgeving. Elke boodschap wordt een excuus om snel even de fiets te pakken. De lange rit naar je werk wordt een dagelijks cadeautje. Bergen worden heuveltjes. En je auto wordt je noodoplossing. Wat je ook doet en waar je ook naartoe gaat, het leven is mooier met de Allant+.


Maar middenmotor en 625Wh....laat maar zitten dus. Tenzij je WW 15km of minder is. (wat voor veel mensen ook het geval is)
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

mrstrom schreef: 16 jan 2020, 07:52 Tenzij je WW 15km of minder is. (wat voor veel mensen ook het geval is)
Ik denk dat je daar best een dijk van een doelgroep hebt... als je kan verlijden om geen normale e-bike te kopen en wat extra euros uit te geven that is...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik weet niet of op een dergelijke afstand een SP echt meerwaarde heeft. Zeker in NL met de regelgeving van nu zou ik er voor die afstand niet aan beginnen (mede afhankelijk van de route dan, op sommige routes zal het geen problemen geven).
Maar ja, ik neem de gewone fiets voor alle afstanden onder de 20 km.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie