ST1X in reservatie :) - finaal advies voor accessoires

Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

hi Stromers

zonet een ST1X in reservatie gezet, aftellen nu! :bp:
Dacht eerst om de 814mw te nemen, WW is 15k enkel, 814mw kan dus zeker voldoen.
Maar voor grotere tourtjes, eenmaal je het Stomer virus te pakken hebt,... en ik houd ook de latere doorverkoopwaarde voor ogen. Vanuit dat standpunt lijkt de grootste batterij ook een troef dacht ik.

Voor de finale opstelling kijk ik heel graag nog even naar jullie ervaring en advies voor volgende elementen:

- zadelvering: in Belgie een must of nice to have? (Het zou dan de Kinekt 2.1 Seatpost worden)
- handvaten: ik heb erg genoten van de R&M handvaten die lekker dik en ondersteunend zijn, die van de ST1X voelden mij minder comfortable aan. Jullie ervaring en of advies voor deze optie? Hebben jullie ook al handvaten aangepast? En zo ja welke? Ergon GP1?
- spatbordverlenger: er moet een reden zijn dat dit er is, dus de moeite voor de aankomende rainy days?
- spiegel: ik zie vaak posts hier en speedbikes met een spiegel, maar ik zie niet in hoe dat nuttig is als je iedereen voorbijsteekt? Must of niet, waarin zit de veiligheid?
- zichtbaarheid: is het nog nodig om de ST1X uit te rusten met extra reflectors of zo?
- winglights: iemand? :)

Als ik iets over het hoofd zie, laat me weten, heb sowieso al veel opgestoken op dit forum :ay
dank je voor jullie tips!
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Evert schreef: 13 sep 2019, 15:30 - spiegel: ik zie vaak posts hier en speedbikes met een spiegel, maar ik zie niet in hoe dat nuttig is als je iedereen voorbijsteekt? Must of niet, waarin zit de veiligheid?
Je steekt niet iedereen voorbij. Je zit ook wel eens op een weg (zonder fietspad) waar je dan linksaf wilt slaan. Zit er iemand achter je? Omkijken kost veel tijd, da's tegen 45 km/h niet altijd handig...
Maar ook op de fietspaden zitten (soms electrische) scooters of bromfietsen, ook daarvan is het handig als je ze aan ziet komen.

Ik zou echt niet zonder spiegel willen, het is zelfs zo dat ik hem op mijn stadsfiets mis!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

FreddyH schreef: 13 sep 2019, 15:40 Ik zou echt niet zonder spiegel willen, het is zelfs zo dat ik hem op mijn stadsfiets mis!
Ja net zelfde gehoord via ander kanaal. Echt een must dus, en bij deze op lijstje!
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Maarten
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jun 2018, 13:18

- zadelvering: in Belgie een must of nice to have? (Het zou dan de Kinekt 2.1 Seatpost worden)
Nog geen seconde spijt van gehad.
- handvaten: ik heb erg genoten van de R&M handvaten die lekker dik en ondersteunend zijn, die van de ST1X voelden mij minder comfortable aan. Jullie ervaring en of advies voor deze optie? Hebben jullie ook al handvaten aangepast? En zo ja welke? Ergon GP1?
Die standaard ST1x handvaten zijn inderdaad wat flutterig, zelf heel tevreden van de Ergon GP1
- spiegel: ik zie vaak posts hier en speedbikes met een spiegel, maar ik zie niet in hoe dat nuttig is als je iedereen voorbijsteekt? Must of niet, waarin zit de veiligheid?
Dit is wettelijk verplicht op de speedpedelecs verkocht sinds 2018. En er zijn niet alleen fietsers maar ook wagens, vrachtwagens, postNL, motorfietsen... op de weg.

ik denk nog aan bijkomende accessoires: helm :ay, ander zadel, degelijke fietstas(sen), fietsbel, fietsstandaard voor bij het poetsen, klikpedalen en fietsschoenen, goede fietsbroek/fietsjas, handschoenen,....
ST1x 2018
Klever X speed 2021
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Goed ringslot
Spurcycle (of een goede cloon) of gewoon een andere goede fietsbel.
SPD (combi) pedalen
Helm
Fietstassen
Beschermtape/plastic voor je bagagedrager
Gereedschap
Extra fietsketting
Fietskleding en fietsschoenen
Fietsstandaard

Update:
Oeps.... ik zie nu pas dat Maarten ook al een flink deel van die extra's heeft opgenomen in zijn post.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Verzekering: bijstand / diefstal / omnium.

Tyre repair gel.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Evert schreef: 13 sep 2019, 15:30
- zichtbaarheid: is het nog nodig om de ST1X uit te rusten met extra reflectors of zo?
Reflectoren op de voorvork eraf halen (ziet er gewoon niet uit) en banden met reflectie erop zetten. :bf:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Informeer eens bij de verkoper onder welke voorwaarden hij (voor de aflevering) de Schwalbes wil vervangen door Continentals : City / TopContact / Winter.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd met je bestelling, leuk!
Evert schreef: 13 sep 2019, 15:30 - zichtbaarheid: is het nog nodig om de ST1X uit te rusten met extra reflectors of zo?
Een Stromer voldoet qua zichtbaarheid aan alle eisen die de wet eraan stelt. Maar omdat veel mede weggebruikers nog niet bekend zijn met het verschijnsel speed pedelec en omdat de dagen weer korter worden, kun je aan zichtbaarheid eigenlijk nooit te weinig hebben.

Voor inspiratie zou je onderstaand topic eens door kunnen lezen:

viewtopic.php?f=10&t=185&hilit=reflecte ... elen#p2783

De spiegel: lekker laten zitten. Je denkt nog teveel vanuit alle fietsers die je wil gaan inhalen. Vergeet niet dat er ook veel gemotoriseerd verkeer is dat veel sneller is dan jij, maar dat denkt dat jij ook een trage fietser bent. De spiegel (die wettelijk verplicht is, dus je mag 'm er officieel niet afhalen) gaat je enorm helpen bij het anticiperend rijden. Ik zou mijn spiegel voor geen goud willen missen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

Maarten schreef: 13 sep 2019, 16:01 - zadelvering: in Belgie een must of nice to have? (Het zou dan de Kinekt 2.1 Seatpost worden)
Nog geen seconde spijt van gehad.
Die standaard ST1x handvaten zijn inderdaad wat flutterig, zelf heel tevreden van de Ergon GP1
Thx voor bevestiging! Ben eens gaan zoeken naar de andere Stromer handvatten en ga denk ik voor de Ergon GS1, die ook op de ST5 staan. Zijn ook meer zwart in design.
Henry schreef: 13 sep 2019, 18:05 Update:
Oeps.... ik zie nu pas dat Maarten ook al een flink deel van die extra's heeft opgenomen in zijn post.
Ja maar onder elkaar leest het handiger :)
Misschien kan Stromeur dit topic ergens als ook aankoop-checklist bewaren?
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Plaats reactie