Outbound Lightning Road Edition

thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Heel wat rondzwervingen gehad qua verlichting: Lezyne 1100 -> M99Pro -> toch maar niet (garantie kwestie) -> B&M Ixon Space...

Nu heb ik eindelijk een fijne combinatie gevonden. Ik heb de Outbound Lightning Road Edition gekocht. Een kleine ondernemer in Amerika maakt deze lamp (en andere lampen) en is begonnen middels een Kickstarter Campagne.

Fijne lamp! Hij geeft nog meer licht dan de M99 Pro Low Beam. Maar wel anders, hij geeft een heel mooi egaal breed lichtbeeld maar hij schijnt wel wat minder ver dan de M99 Pro. Dus je hebt wat meer licht dichtbij en iets minder licht verder weg. Dit lichtbeeld is eigenlijk wel heel fijn voor 99% van mijn route omdat er bijna altijd wel iets van straatverlichting is. Als ik echt in het pikkedonker fiets dan richt ik mijn Supernova E3 iets omhoog om wat verder te kunnen zien, die kan ik dan ook makkelijk uitschakelen als er een tegenligger komt.

Hieronder wat foto's, de foto's in het donker heb ik met dezelfde sluitertijd, ISO, etc genomen.

Outbound Lamp op High:
Afbeelding

Supernova E3:
Afbeelding

Beide lampen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mooi lichtbeeld. Wel irritant dat je nu weer met een extra accu zit, maar je ziet in elk geval wel weer genoeg.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

FreddyH schreef: 12 sep 2019, 23:06 Mooi lichtbeeld. Wel irritant dat je nu weer met een extra accu zit, maar je ziet in elk geval wel weer genoeg.
Ja extra accu is niet ideaal, maar deze is best groot, dus hoef niet heel vaak op te laden.

Verder heeft die lamp ook een mooie cut-off, dus dat hij tegenliggers niet verblind.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Mooi lichtbeeld, goede upgrade.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Keurig hoor, en zeker een vooruitgang op deze ST2 met nog het oudere Supernova kaarsje.

Ik denk dat ik een frametasje zou monteren om de accu mooi in weg te werken. Kun je meteen ook wat andere spulletjes in kwijt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik hou het dan toch liever op mijn Lezyne: accu gewoon geintegreerd in de lamp.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het battery pack wegstoppen in een drinkbus is misschien nog een mogelijkheid (als de kabel het toelaat ...).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Maar met alle repect; nu nog een lamp introduceren met een los accupack is toch 10jr achterhaald?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Waarom?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Met de huidige accu- en ledtechniek kun je een aardig lampje al een flinke tijd laten branden.
Dan ga je m.i. niet meer tobben met een losse accupack voor normaal gebruik. Een Lezyne 1500 heeft ongeveer de halve accucapaciteit (2600mah)maar wel alles in 1 behuizing.
Als je die behuizing 30% groter zou maken is het nog steeds goed te behappen en kom je aardig in de buurt qua brandtijd.
Van een serieuze startup verwacht ik iets echt nieuws/goeds wat duidelijk voordelen heeft tov de huidige varianten op de markt.
Plaats reactie