Den Bosch - Eindhoven

Nyssell
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2019, 20:18
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hallo Stromeraars,

sinds kort trotse bezitter van een oranje ST1X en vandaag voor het eerst in de blakende zon en lachend langs de file gereden. Dat belooft veel goeds.

Ik rij tussen Den Bosch en Eindhoven waar voor het grootste deel een kaartrechte en prima weg langs de snelweg ligt. Er zitten helaas twee obstakels in de route:

Boxtel: tussen de autos van rotonde naar rotonde of illegaal op het fietspad
Best: Er helemaal omheen, wat ook nogal ongemakkelijk is op de doorgaande weg of over de parallelweg van de oude rijksweg over de steentjes stuiteren. Beide zijn niet erg aantrekkelijk.

Gisteren heb ik als alternatief de andere kant van de snelweg geprobeerd, maar dat bracht mij in Liempde. Een prachtig dorp, maar absolute winnaar op het gebied van kinderkopjes. Ook niet zo'n succes dus.

Mijn vraag is dan ook: wie heeft er ervaring met deze route en zijn er mooiere/betere alternatieve routes?,
ST1X 983WH oranje ww 2x32 km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik fiets in die omgeving ook wel eens, waar moet je (ongeveer) zijn in Eindhoven?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Nyssell
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2019, 20:18
Locatie: 's-Hertogenbosch

FreddyH schreef: 12 sep 2019, 21:44 Ik fiets in die omgeving ook wel eens, waar moet je (ongeveer) zijn in Eindhoven?
Achtseweg Noord: bij ThermoFisher.
ST1X 983WH oranje ww 2x32 km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tja... Lastig.

Van welke kant van Den Bosch kom je? Oost of juist West? Centrum?

Dwars door Boxtel heen is een vervelend stuk. Je zou kunnen overwegen om een stukje richting Esch te rijden, maar volgens mij zit je dan gelijk vast aan dwars door Esch heen: dat wil je ook niet echt... Maar afhankelijk van de tijd is dat misschien nog wel de minst kwade optie. Het is in elk geval maar een klein stukje.

Het stuk langs de A2 is heerlijk fietsen, maar dan kom je weer aan een verschrikkelijk stukje Best. Langs de A2 af (richting Boschdijk) is een vervelend stuk, de ringweg rondom Best is helemaal naar, daar moet je namelijk ook grote stukken over de weg.

Zoals ik het zie zou je liefst via de Eindhovensedijk/Oirschotsedijk Eindhoven binnenkomen. Je kunt dat voor elkaar krijgen door via de N65 richting Oisterwijk, etc. te gaan (N65 is nogal inspiratieloos, ik heb geen idee hoe daar de fietspaden zijn). Je kunt ook om Vught heen en dan via Esch, om Boxtel heen binnendoor naar Oirschot. Zoiets dus. Die binnendoorwegen zijn vooral boeren buitenwegen, die zijn over het algemeen fijn te fietsen, maar ik weet niet hoeveel sluipverkeer daar zit.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Nyssell
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2019, 20:18
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat zijn bruikbare tips. Dank!

Als ik Google Maps mag geloven moet je net voor Esch langs kunnen en daarmee alle klinkerwegen vermijden. Dat is het proberen waard. 's-ochtends als het nog niet zo druk is, is Boxtel wel te doen over de weg, maar 's middags sta je tussen de auto's in de file. Tsja, daar hoef je niet voor te gaan fietsen.

De Oirschotsedijk is op papier perfect, maar heb je er wel eens gefietst? het is een soort hink-stap-springen over de boomwortels. Misschien moet ik dat de gemeente Eindhoven eens influisteren. Langs het kanaal richting Best is dan wel weer heel leuk fietsen.

De route via Oirschot ziet er uit als flink om, maar heel erg mooi. Die ga ik ook eens proberen.
ST1X 983WH oranje ww 2x32 km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nyssell schreef: 13 sep 2019, 21:11 De Oirschotsedijk is op papier perfect, maar heb je er wel eens gefietst? het is een soort hink-stap-springen over de boomwortels. Misschien moet ik dat de gemeente Eindhoven eens influisteren.
Ik heb kleine stukjes daarvan gefietst, maar is me nooit opgevallen. Niet erger dan sommige andere stukken die ik dagelijks fiets. Dat soort wegen zijn de reden dat ik op dit forum meermaals heb geschreven dat ik Stromers te oncomfortabel vind, de nieuwe modellen met 27,5" banden schijnen op dit punt minder slecht te zijn...
Ik heb voorvering en vering in mijn zadelpen ;p

Als je regelmatig van dit soort K wegen hebt: serieus, overweeg minimaal een verende zadelpen! De Kinect (voorheen BodyFloat) is geweldig, maar voor véél minder heb je een Suntour SP12 zadelpen die al heel veel beter is dan het gestuiter wat je nu hebt.
Nyssell schreef: 13 sep 2019, 21:11 De route via Oirschot ziet er uit als flink om, maar heel erg mooi. Die ga ik ook eens proberen.
Een paar km om hoeft geen probleem te zijn, zeker niet als je daarmee lekker 40+ door kunt rijden. Het zijn juist de dorpskernen die enorm vertragen... Ik ga dagelijks dwars door Son heen, over vertraging gesproken :roll: :dwarf:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Nyssell
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2019, 20:18
Locatie: 's-Hertogenbosch

FreddyH schreef: 13 sep 2019, 23:17
Ik heb kleine stukjes daarvan gefietst, maar is me nooit opgevallen. Niet erger dan sommige andere stukken die ik dagelijks fiets. Dat soort wegen zijn de reden dat ik op dit forum meermaals heb geschreven dat ik Stromers te oncomfortabel vind, de nieuwe modellen met 27,5" banden schijnen op dit punt minder slecht te zijn...
Ik heb voorvering en vering in mijn zadelpen ;p
Mazzelaar. Ik vond mezelf bikkel genoeg om geen verende zadelpen nodig te hebben. Misschien dat ik mezelf daar wat heb overschat. :D
ST1X 983WH oranje ww 2x32 km
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Nyssell schreef: 14 sep 2019, 09:52
FreddyH schreef: 13 sep 2019, 23:17
Ik heb kleine stukjes daarvan gefietst, maar is me nooit opgevallen. Niet erger dan sommige andere stukken die ik dagelijks fiets. Dat soort wegen zijn de reden dat ik op dit forum meermaals heb geschreven dat ik Stromers te oncomfortabel vind, de nieuwe modellen met 27,5" banden schijnen op dit punt minder slecht te zijn...
Ik heb voorvering en vering in mijn zadelpen ;p
Mazzelaar. Ik vond mezelf bikkel genoeg om geen verende zadelpen nodig te hebben. Misschien dat ik mezelf daar wat heb overschat. :D
Eelt kweken helpt ook.
Gelukkig op mijn route heb ik maar een klein stukje met betonplaten (die nergens goed aansluiten, maar als het goed is aangepast gaan worden als het stikstofbeleid niet in de weg zit) en heb dus ook geen bodyfloat.
Wel een mooie route heb je.
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Hoi Nyssell,

Beetje late reactie van mij, ben een poosje niet op het forum geweest. Hoe laat vertrek je meestal ongeveer vanuit Den Bosch? Ik werk ook in Eindhoven (vliegveld) en kom vanuit Zaltbommel door Den Bosch. Misschien kom ik je wel een keer tegen, alhoewel de kans zeer klein is dezelfde kant op.

Groeten,

Rob
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Nyssell
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2019, 20:18
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hoi Rob,

nou, dat is een aardig eindje vanaf Zaltbommel. Respect, hoor. Hoe worstel jij je door Boxtel heen in de spits? Of rij je er omheen? Ik heb me inmiddels wel aangepast aan de lokale automobilisten, maar echt comfortable is het niet in de spits. Ben benieuwd hoe jij dat doet.

groet, Nyssell
ST1X 983WH oranje ww 2x32 km
Plaats reactie