Nieuwe of tweedehands ?

Plaats reactie
Franky
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2019, 10:50

Beste forumgebruikers;

Serieus aan het twijfelen voor de aankoop van een nieuwe - of tweedehandsstromer.
Heb totaal nog geen ervaring met Stromer, leek me wat duur... doch ben ik vorige week gaan kijken naar een Stromer-dealer.
Het model in de Launch-edition stond me wel aan ( ST 1) alsook de prijs valt mee ( doch dealerkorting viel wat tegen).
De vraag die ik me dan stel ;: is deze wel van goede kwaliteit ( heb hier ergens gelezen over wielspaak-velg gebreken oa scheuren, door de mindere kwaliteit van wielen).

Bij aankoop van een tweedehandsstromer, zal de dealer ( in de buurt)me niet hartelijk ontvangen voor een onderhoud/herstelling; dit wil ik vermijden.

Iemand die hierover iets kwijt kan ?
Mvg;
Franky
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Franky schreef: 12 sep 2019, 20:07 Bij aankoop van een tweedehandsstromer, zal de dealer ( in de buurt)me niet hartelijk ontvangen voor een onderhoud/herstelling; dit wil ik vermijden.
Als dat echt zo is, dan zou ik er ook geen nieuwe Stromer willen kopen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Franky
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2019, 10:50

Tja....misschien heb je wel gelijk, maar voor een andere Stromer-dealer is het direkt al een eind rijden, vandaar...pfff, niet makkelijk :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je een tweedehands Stromer koopt die nog garantie heeft, dan is de dealer waar de Stromer oorspronkelijk is aangeschaft je aanspreekpunt voor garantie-zaken. Een andere dealer - bijvoorbeeld de dealer bij jou in de buurt - kan die tweedehands Stromer ook adopteren. Garantie-onderdelen zijn dan gratis, maar het kan zijn dat de dealer kosten in rekening brengt voor arbeidsloon. (Hoeft niet, mag wel).

Leg het gewoon aan ze voor. Ook het onderhoud bij de dealer beleggen levert ze immers omzet op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Franky schreef: 12 sep 2019, 20:07 Het model in de Launch-edition stond me wel aan ( ST 1) alsook de prijs valt mee ( doch dealerkorting viel wat tegen).
De vraag die ik me dan stel ;: is deze wel van goede kwaliteit ( heb hier ergens gelezen over wielspaak-velg gebreken oa scheuren, door de mindere kwaliteit van wielen).
De nieuwe ST1 is pas een week of wat leverbaar. Ik moet het eerste forumlid nog lezen die er op eentje rondrijdt, laat staan dat we al weten hoe deze zich in het veld houdt.

Met andere modellen zijn er weleens wat issues geweest met velgen, maar niet zoveel dat ik me er druk over zou maken. Met de spaken is al helemaal weinig aan de hand.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Franky
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2019, 10:50

Ja Stromeur , Inderdaad wat vroeg.....had zo mijn bedenking over de schappelijke prijs, in vergelijking met andere merken.
Als ik er één zou kopen, zou het toch wel met een zwaardere batterij moeten zijn....misschien dat ik dan ook het "Stromer-virus" kan krijgen :mrgreen:
grtz
Franky
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat als je op een Stromer gaat rijden, om het even welk model, dat je verkocht bent.

En ja het is bij een nieuw model altijd afwachten hoe die zich gaat houden in het veld. Maar ik zou me bij die angst niet per definitie laten leiden door de prijs. De ST5 a 10k kende in de eerste maanden ook de nodige opstartproblemen.

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een model dat er al even is en waar de kinderziektes inmiddels wel uit zijn, zoals de ST1 X. Die wordt zo her en der momenteel leuk afgeprijsd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Franky
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2019, 10:50

Bedankt voor de tip, Stromeur ! :cool2:
Franky
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2019, 10:50

Ondertussen hou ik dit forum in de gaten, vooral bij de rubriek "Aangeboden en Gezocht" :D
Grtz;
Franky
Plaats reactie