Stromer ST2020 Concept Bike, mét Belt Drive

Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

Stromerfred schreef: 06 sep 2019, 21:50 Ik ben ook niet super enthousiast over het design van het frame. Denk belt drive voor sommigen interssant, ik word er niet meteen warm van.

Ben stiekem meer nieuwsgierig naar de opvolgers van de st3 en st5.
:cool2:
Zeer mooie fiets en spannende nieuwigheid. Ik moet nieuws volgen in Nederland. Zelfs toen ik in Zwitserland was, wist ik dat niet. Echter, net als jij, ben ik meer aangetrokken tot de beste Stromer (ST-5) en ik hoop dat de volgende (2021 ??) ST-6? zal ook een riem hebben en geen ketting, en een grotere batterij
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

En hoe ga je dan om met de vaste verzetten waar je aan vast zit bij een riem?
Ik geloof nooit dat er een Pinion is die dezelfde stapjes heeft als mijn huidige 95%vandetijdverzetten 13-14-15-16.
Hoop dat Stromer altijd een topmodel ernaast in leven zal houden. Sowiso om de kosten nog enigzins te drukken. Ik wil niet betalen voor een dure versnellingsbak die waarschijnlijk niet eens aan mijn wensen voldoet.
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Deze ST2 en ook de ST1 hebben een knik in de bovenbuis. De St1 frame gaat tot de maat L. Is dat ook bij de ST2 zo? Dwz tot lengte maat van ongeveer 1,85cm. Gezien ons langemensenlanden, best bekrompen, toch. En ben je dus veroordeeld tot ST3 of ST5, wat geen straf is Als het kan..
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dit is puur een kosten issue, waar Stromer mee weg komt omdat er geen echte concurrentie is.
De 1e ST1 kwam maar tot 20", daarna kwamen de 48V modellen die allemaal t/m 22" gingen. Het lijkt erop dat ze nu, bij de introductie dan de nieuwe ST1 bedacht hebben dat:
- 1 framemaat minder is goedkoper (belangrijk bij een fiets die je zo laag mogelijk geprijst wilt hebben)
- de originele ST1 is ook nooit verkocht in 22", dus wat is het probleem?

Afijn, het probleem is dat lange mensen wellicht van meer kleur houden, ook zij de ST1 goed genoeg kunnen vinden of dat zij simpelweg een krap budget hebben.

Als ze nu de ST2020 uit gaan brengen met een gemodificeerd ST1 frame dan zie ik hier een trend waar ik niet vrolijk van word. De 22" modellen zijn voor mij al aan de krappe kant (wellicht dat een ST3 met hogere stuurpen en/of riser+backsweep stuur wel past, weet ik nog niet), maar 20" is compleet kansloos.

Het wordt tijd voor serieuze concurrentie.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Deze fiets zou wel eens de opvolger van mijn ST1X kunnen zijn...

Mijn ST1X doet het nog steeds super na alle probleempjes die opgelost werden. Het onderhouden van de ketting is er mij soms teveel aan. Het frame kuisen af en toe zit ik niets mee in, maar die ketting vind ik altijd een gedoe.. Dan lijkt deze ST2020 ideaal!

Nu alleen mijn man nog overtuigen, mijn ST1X heb ik immers maar net een jaar. Af en toe doen we samen wel eens een fietstochtje, maar hij zit dan op een 'gewone' (niet elektrische) fiets, en dat jeukt wat als je zelf op zo een beest zit 8-) Misschien dat ik de ST1X bij hou voor mijn man, maar met zijn 1,90meter+ is de frame maat wat aan de krappe kant voor hem. En anders zal hij in de verkoop moeten... (De fiets, niet mijn man :lol: )
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Matomatisch schreef: 08 sep 2019, 07:37 En anders zal hij in de verkoop moeten... (De fiets, niet mijn man :lol: )
:lol:
Ik zie de advertentie al voor me:
Te koop: lieve man, gaat weg omdat hij niet bij mijn fiets past :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Needspeed schreef: 08 sep 2019, 07:18 De St1 frame gaat tot de maat L. Is dat ook bij de ST2 zo? Dwz tot lengte maat van ongeveer 1,85cm.
Stromer geeft inderdaad tot 1,88m op voor de nieuwe ST1 maat L.

Echter: ik heb alle officiële documenten van de ST2020 in het Stromer Mediacenter doorgespit: er wordt nergens vermeld wat de prijs en de frame-famen worden. Als ik een lang mens was, dan zou ik de dealers en Stromer bestoken met verzoeken om deze ook in XL uit te brengen. Ik als kort mens zal uit solidariteit hetzelfde doen.

Stromer heeft nog dik een jaar voordat ze de ST2020 gaan uitgeven. Als ze geen plannen hadden voor een XL, dan kunnen ze die alsnog maken. Tijd zat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op één van deze foto's zie ook waar de opening voor de riem precies zit:

Stromer ST2020.png
Stromer ST2020.png (4.09 MiB) 3631 keer bekeken
Bron: Insta vietz.overbetuwe
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Waar rook is, is vuur.. Zo te zien op de foto's, zal schakelen niet meer aan de orde zijn..
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 08 sep 2019, 10:56
Stromer geeft inderdaad tot 1,88m op voor de nieuwe ST1 maat L.

Echter: ik heb alle officiële documenten van de ST2020 in het Stromer Mediacenter doorgespit: er wordt nergens vermeld wat de prijs en de frame-famen worden. Als ik een lang mens was, dan zou ik de dealers en Stromer bestoken met verzoeken om deze ook in XL uit te brengen. Ik als kort mens zal uit solidariteit hetzelfde doen.

Stromer heeft nog dik een jaar voordat ze de ST2020 gaan uitgeven. Als ze geen plannen hadden voor een XL, dan kunnen ze die alsnog maken. Tijd zat.
Ik begrijp dit niet, België en Nederland zijn hun grootste afzetmarkten, en hier wonen veel grote mensen. Ze moeten toch zien aan hun verkoop van de XL versies van de ST3 dat hier een markt voor is? Zou dat niet opwegen tegenover de meerkost voor hun frames dan? Vreemd.

In dat geval gaan ze de weg van cowboy op: ben je 1m50? Je past perfect op onze fiets. ben je 1m70: je past perfect op onze fiets, ben je 1m98? je past perfect op onze fiets.
ST3 black 983wh
Plaats reactie