Giro Bexley MIPS

Stromernoobie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2018, 18:14
Locatie: Schelle
Merk SP: Stromer

Ik gebruik de helm nu toch al eventjes (net geen jaar) en de batterij zit nog steeds rond de 2 uur werktijd. Op zich is dit genoeg voor mij. Eens op het werk laad ik hem steeds terug op.
ST2 2018 met bodyfloat, Ortlieb Hi-vis en Spurcycle fietsbel; Giro Bexley Mips. WW verkeer Scheldelaan Antwerpen
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Heb de giro bexley ook besteld bij mn nieuwe ST1. Door de grote overhang zakt het scherm niet op mn neus. Ik ben benieuwd of het binnenwerk te verwijderen is om te kunnen reinigen. En wat zijn de ervaringen met de lamp na regenbuien. Ik lees dat er klachten zijn over de waterdichtheid van de lamp.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Peerke1960 schreef: 24 aug 2019, 21:42 Heb de giro bexley ook besteld bij mn nieuwe ST1. Door de grote overhang zakt het scherm niet op mn neus. Ik ben benieuwd of het binnenwerk te verwijderen is om te kunnen reinigen. En wat zijn de ervaringen met de lamp na regenbuien. Ik lees dat er klachten zijn over de waterdichtheid van de lamp.
Ik gebruik de Bexley nu 9 maanden naar volle tevredenheid. De padding is met klittenband bevestigd en makkelijk los te halen om in een sopje te doen.

Bij mij doet de lamp het uitstekend, ook na de vele stevige buien eind 2018 / begin 2019. Ik heb weleens dat in de ruimte waarin het licht brand wat water/condens zit, maar dat hindert de werking van de lamp niet. Ik heb slechts twee dingen die ik jammer vind:
  • De lamp houdt het geen twee uur vol, dus in de donkere dagen moest ik de helm tweemaal per dag opladen (helaas met een micro usb aansluiting)
  • De reflecterende coating (zit op het grijze model, weet niet of de andere kleuren die ook hebben) is heel krasgevoelig. Overigens reflecteerde de helm als een malle en de lamp valt ook goed op in het donker!
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Top barry thxs :ay
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Hier ook een hele tevreden gebruiker.
Vooral het vizier vind ik top (brildrager)

Maar wel een warme helm, heb er dus nog een warme dagen zomerhelmpje bijgekocht.
(Moet ik nog testen)
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Tot nu toe een fijne helm voor op mn kop. Van het gewicht heb ik geen last. Het enige nadeel is de overhang. Wanneer ik diep zit kijk ik tegen de rand.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Toen ik m'n Giro Bexly van de rek nam viel m'n vizier er gewoon uit en en klein stukje pastic ... precies iets afgebroken waarmee het vizier in 't midden in de rail zit ... op zich neit aan 't vizier, maar ik het dus niet terug plaatsen ... weet iemand of je onderdelen van deze helm kan bestellen? Valt dit binnen garantie? Het viel er gewoon uit? Er is niets te zien aan de helm, geen kras of niets.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aan de winkel voorleggen waar je 'm gekocht hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ncls
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2019, 17:23

danny.power schreef: 10 mei 2019, 23:02 Heb een Camden juist geleverd gehad, geen oorlappen.
En het vizier kan je in de helm laten schuiven
Ik vind nergens info online van een camden met vizier die IN de helm schuift. Is dit standaard visier meegeleverd? Jan je even wat foto's plaatsen aub?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ncls schreef: 23 nov 2019, 10:44 een camden met vizier die IN de helm schuift. Is dit standaard visier meegeleverd?
De Giro Camden is een helm zonder vizier.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie