ST1X is onderweg!

Gebruikersavatar
JK1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 aug 2019, 08:28

Bedankt allemaal! Ik hoop hem aankomende week te ontvangen.

Ben vooral benieuwd naar de Cratoni Smartride, hoor er een beetje wisselende verhalen over tot nu toe.
Stromer ST1X 2019 Charcoal Orange
Geveerde voorvork, BodyFloat, Cateye BM-45, SP Connect + Handlebar mount, Lezyne Fully Loaded, Ergon GP5, Van Zijp spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility x2, Lazer Anverz
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 03 aug 2019, 21:40 Noem het maar niet spannend. Ik vind het best ingrijpende zaken die je benoemd.
+1
Echt wel spannend!

Geweldige stappen JK1. Heel veel plezier met de levering :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JK1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 aug 2019, 08:28

Heb hem nu 3 dagen en hij bevalt super! Helm is niet op voorraad dus dat is nog even wachten. Wel vallen mij een aantal dingen op waarvan ik niet weet of ze horen.

1. Als ik loop met de fiets hoor ik de remmen zelfs piepen haha.

2. Als ik stop met trappen dan voel ik hem afremmen, hij rolt niet uit als een gewone fiets.

3. Zodra ik rem en weer stop met remmen dan voelt het alsof hij nog even door remt.

45 kost me toch wel wat moeite, 40+ lukt wel maar rond de 45 houden kost me toch wat kracht.

Iemand ervaring hiermee?
Stromer ST1X 2019 Charcoal Orange
Geveerde voorvork, BodyFloat, Cateye BM-45, SP Connect + Handlebar mount, Lezyne Fully Loaded, Ergon GP5, Van Zijp spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility x2, Lazer Anverz
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

45 km/h vasthouden op mijn ST1x vraagt ook een serieuze inspanning.
Je bent dan serieus aan het ‘sporten’.
Schijnt op een ST3/ST5 of een (inmiddels niet meer leverbare) ST2/s stuk makkelijker te gaan door sterkere motor.
+STROMER- ST5
Gebruikersavatar
JK1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 aug 2019, 08:28

RHJ schreef: 17 aug 2019, 17:25 45 km/h vasthouden op mijn ST1x vraagt ook een serieuze inspanning.
Je bent dan serieus aan het ‘sporten’.
Schijnt op een ST3/ST5 of een (inmiddels niet meer leverbare) ST2/s stuk makkelijker te gaan door sterkere motor.
Dan zal die snelheid wel kloppen inderdaad. Het inhouden na remmen voelt wel erg raar. Het is alsof hij remt als je niet trapt...
Stromer ST1X 2019 Charcoal Orange
Geveerde voorvork, BodyFloat, Cateye BM-45, SP Connect + Handlebar mount, Lezyne Fully Loaded, Ergon GP5, Van Zijp spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility x2, Lazer Anverz
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JK1 schreef: 17 aug 2019, 16:40 1. Als ik loop met de fiets hoor ik de remmen zelfs piepen haha.
Dan loopt één van je rempads iets aan. Even door je FM beter laten afstellen, is zo gepiept.
JK1 schreef: 17 aug 2019, 16:40 2. Als ik stop met trappen dan voel ik hem afremmen, hij rolt niet uit als een gewone fiets.

3. Zodra ik rem en weer stop met remmen dan voelt het alsof hij nog even door remt.
Je bike hoort wel gewoon uit te rollen. Hoe heb je de recup ingesteld?
JK1 schreef: 17 aug 2019, 16:40 45 kost me toch wel wat moeite, 40+ lukt wel maar rond de 45 houden kost me toch wat kracht.
Lastig op afstand te zeggen, want iedereens conditie is anders. Maar 45km/u halen moet redelijk makkelijk te halen zijn, alleen die snelheid aanhouden kost je wat kracht. Hoe heb je de gevoeligheid van de trapsensor nu ingesteld?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JK1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 aug 2019, 08:28

Stromeur schreef: 17 aug 2019, 19:03
JK1 schreef: 17 aug 2019, 16:40 1. Als ik loop met de fiets hoor ik de remmen zelfs piepen haha.
Dan loopt één van je rempads iets aan. Even door je FM beter laten afstellen, is zo gepiept.
JK1 schreef: 17 aug 2019, 16:40 2. Als ik stop met trappen dan voel ik hem afremmen, hij rolt niet uit als een gewone fiets.

3. Zodra ik rem en weer stop met remmen dan voelt het alsof hij nog even door remt.
Je bike hoort wel gewoon uit te rollen. Hoe heb je de recup ingesteld?
JK1 schreef: 17 aug 2019, 16:40 45 kost me toch wel wat moeite, 40+ lukt wel maar rond de 45 houden kost me toch wat kracht.
Lastig op afstand te zeggen, want iedereens conditie is anders. Maar 45km/u halen moet redelijk makkelijk te halen zijn, alleen die snelheid aanhouden kost je wat kracht. Hoe heb je de gevoeligheid van de trapsensor nu ingesteld?
Super, laat hem maandag even opnieuw afstellen dan. 45 halen lukt wel mits tegenwind of de heuvel op maar 45 aanhouden is best pittig.

De fiets "rolt" wel maar ik voel wel degelijk weerstand. Het is geen natuurlijke rol als bij een normale fiets. De recup staat uit en de remkracht op low.

Trapsensor staat vol op high!
Stromer ST1X 2019 Charcoal Orange
Geveerde voorvork, BodyFloat, Cateye BM-45, SP Connect + Handlebar mount, Lezyne Fully Loaded, Ergon GP5, Van Zijp spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility x2, Lazer Anverz
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JK1 schreef: 17 aug 2019, 19:20 De fiets "rolt" wel maar ik voel wel degelijk weerstand. Het is geen natuurlijke rol als bij een normale fiets. De recup staat uit en de remkracht op low.
Het is wel 30kg aan fiets onder je, dus het zou even wennen kunnen zijn. Maar echt weerstand-weerstand hoor je niet te voelen. Probeer eens of kalibreren van de trapsensor het probleem oplost?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Sowieso goede keuzes......nu even volhouden en opbouwen! hoe is je "basis" conditie? :cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
JK1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 aug 2019, 08:28

WFVst5 schreef: 17 aug 2019, 20:59 Sowieso goede keuzes......nu even volhouden en opbouwen! hoe is je "basis" conditie? :cool2:
Uuuuh... conditie als een schuurspons. Maar ondertussen 5 maanden gestopt met roken, begin langzaam wat conditie op te bouwen nu.

Wat een genot om zo naar het werk te gaan i.p.v. de auto. Merk alleen dat er nog erg veel onbegrip heerst onder mijn collegas, 6000 voor een fiets?! Je bent hartstikke gek! Natuurlijk ook de makkelijke grappen als er wat regen valt tijdens het werk "je zult maar met de fiets zijn". Maar goed, ik doe dit voor mezelf en niet voor een ander, laat ze maar lullen! 😉😎
Stromer ST1X 2019 Charcoal Orange
Geveerde voorvork, BodyFloat, Cateye BM-45, SP Connect + Handlebar mount, Lezyne Fully Loaded, Ergon GP5, Van Zijp spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility x2, Lazer Anverz
Plaats reactie