M1 ZELL GT 2019

Franky
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2019, 10:50

Beste allen;

Ik ben hier totaal nieuw en een totale leek op gebied van Speed-pedelecs.
Ik had graag wat ervaringen en raad gevonden ivm de M1 ZELL GT 2019, doordat ik op zoek ben naar een degelijke, sportieve woon-werk speed-pedelec.
Een beginnende fietsenverkoper heeft me de M1 Zell GT aanbevolen voor de prijs van 5499 euro ( prijs bespreekbaar).
Nu rij ik dagelijks met een racefiets naar het werk, doch in de winter ben ik aan het overwegen om een speed-pedelec te gebruiken.
Ik weet dat er goedkopere zijn, doch de uitstraling van van de M1 bevalt me enorm, helaas vindt ik nergens iets wat betreft de actieradius van de fiets.
In hoeverre zijn de prijzen bespreekbaar, vraag ik me ook af.
Heeft iemand ervaring met de M1 GT , zowel positieve als negatieve had ik graag vernomen.
Alvast bedankt.
Mvg;
Franky
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik weet niet wat je verwachtingen zijn. Ik ken dit merk ook niet. Ik weet ook niet hoe ver je moet?
Maar kan wel iets zeggen over de onderdelen:

Als je enigzins van plan was om dat traject een pak sneller af te leggen dan de racefiets zal je van een kale reis terugkomen vrees ik. Een 250 watt brose motor voor een speedpedelec is toch wel erg ondergedimensioneerd... Je zal niet ver boven de 35km.u uit geraken.

Hoe ver moet je? Want naast de zwakke motor heb je een batterij van nog geen 500 watt. Dat beperkt je heel sterk in de afstanden dat je er mee kan doen. Als je <20km moet doen geraak je er, meer dan dat wordt heel krap.

De rest van de onderdelen ziet er goed tot heel goed uit: shimano XT aandrijflijn, DT-swiss velgen, Magura MT5 remmen, fox voorvork, licht carbon frame (hoewel ik dit een nadeel zou vinden ivm fragiliteit).

Bovendien zijn er ook heel wat problemen (geweest) met brose motoren. Weet niet of de nieuwe generatie bedrijfszekerder is. Misschien eens over inlezen.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Die zou ik nooit kopen. Volgens de specs heeft de gebruikte motor een vermogen van 250W. Ook de accu (5000Wh) is erg beperkt.
https://www.m1-sporttechnik.de/zell/zel ... s-pedelec/

Daar ga je geen 45 km/h snel mee kunnen rijden, indien die specs kloppen. Als de looks je meevallen, moet je bij M1 eens naar Spitzing en Sterzung speed-pedelecs kijken, die gaan wel probleemloos 45 km/h en hebben ook een grotere accu. er zijn enkele forumleden met een M1 Spitzing op 't forum, die zijn dik tevreden dacht ik.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ander topic over de M1 : viewtopic.php?f=23&t=1583
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bram Roose schreef: 17 aug 2019, 11:44 Hoe ver moet je? Want naast de zwakke motor heb je een batterij van nog geen 500 watt. Dat beperkt je heel sterk in de afstanden dat je er mee kan doen. Als je <20km moet doen geraak je er, meer dan dat wordt heel krap.
Hou je er rekening mee dat een 250W motor niet het verbruik heeft van jouw ST3? Met zelf flink bijtrappen en een dikke 35 km/h rijden (zeg gemiddeld 30 km/h) waarbij de motor vol vermogen trekt moet je 2 uur kunnen fietsen. Dat geeft dan een bereik van zo'n 60km.
Bram Roose schreef: 17 aug 2019, 11:44 Bovendien zijn er ook heel wat problemen (geweest) met brose motoren. Weet niet of de nieuwe generatie bedrijfszekerder is. Misschien eens over inlezen.
Forumlid Polling heeft een Buls fiets met 350W Brose motor, die is compleet probleemloos. Ik weet niet of dat representatief is, maar verder hoor ik vooral goede dingen van Brose.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 17 aug 2019, 11:49 Die zou ik nooit kopen. Volgens de specs heeft de gebruikte motor een vermogen van 250W. Ook de accu (5000Wh) is erg beperkt.
https://www.m1-sporttechnik.de/zell/zel ... s-pedelec/

Daar ga je geen 45 km/h snel mee kunnen rijden, indien die specs kloppen. Als de looks je meevallen, moet je bij M1 eens naar Spitzing en Sterzung speed-pedelecs kijken, die gaan wel probleemloos 45 km/h en hebben ook een grotere accu. er zijn enkele forumleden met een M1 Spitzing op 't forum, die zijn dik tevreden dacht ik.
+1
Dit is echt een geval van "met wind mee 40 km/h halen". Als je daarmee op sommige stukken op de rijbaan moet dan wordt je met wind tegen niet gelukkig.
(overigens is het een 500Wh accu ;p )
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Franky
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2019, 10:50

Amaai....al zoveel reakties op korte tijd, doet me plezier:) .

Oei...dat klinkt niet veelbelovend met die motor van 250 W, jammer
De afstand die ik doe is ongeveer 27 km, heen en terug en zou toch heel graag 45km/h halen met de fiets.
Dit zijn 2 puntjes die me wat doen twijfelen over de eventuele aankoop.
Ben content dat ik jullie reakties gelezen heb, en zal dan toch maar uitkijken naar een andere fiets, die wat meer aan mijn verwachtingen kan voldoen ( doch mooie vormgeving van fiets en redelijk betaalbaar).

Groetjes aan iedereen van dit forum en nogmaals bedankt voor de reakties ! :)

Franky
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Franky schreef: 17 aug 2019, 17:50redelijk betaalbaar
het is duur want het doet niet wat je ervan verwacht
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Mijn Brose (2016) is inderdaad probleemloos. De genoemde fiets is wel erg duur, de Bulls met 648 Wh accu kost 4000... Heef ook verder prima onderdelen.
De topsnelheid is wel een dingetje. Ik rijd er eigenlijk nooit mee boven de 40. Maar ben tevreden met een kruissnelheid van 36-38, dat is heel persoonlijk. Voor de reistijd op mijn traject maakt het niet zoveel verschil (stukken dorp, bromfietspaden met wortels en stoplichten in de laatste 5 km).
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Franky
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2019, 10:50

Prijs van rond de 4000 euro valt zeker mee.
Ik zoek even naar de de fiets van Polling :) .
Heb echter gezien dat de M1 Zell ook een 500Nm-motor ter beschikking heeft.

Grtz;
Franky
Plaats reactie