Tikkend geluid voorwiel

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Bandenspanning gecontroleerd? Te hoog kan er voor zorgen dat er iets gaat aanlopen.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Bandenspanning 2.4 Bar, zou geen probleem moeten zijn. Misschien idd de spaken.
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Inmiddels een paar dagen verder en ik verdenk ook mijn spaken van het tikkende geluid. Ik kan natuurlijk de fiets naar de FM brengen, maar heb eerlijk gezegd geen zin om voor dit probleem langs de FM te gaan. De spaken zitten nog wel allemaal op spanning (geen een spaak heeft een spanning die het niet aan zou kunnen), dus ik vind het wel best.

Ik heb de spaaknippels en de kruisingen al voorzien van een druppeltje olie, maar dat lost het probleem niet op. Ik heb net alle spaaknippels klein beetje heen en weer gedraaid, maar daar het effect nog niet van kunnen vaststellen. Morgen is er weer een nieuwe dag. :D
Witte ST3 van maart 2019
swingwing
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2019, 11:38
Locatie: putte België
Merk SP: stromer st3
Km-stand: 7500

Dag Henri,is bij u het getik al opgelost?Bij mij ook gekraak in het voorwiel st3 voorwiel gewisseld met dat van mijn vrouw ook st3 en het probleem was dan terug maar bij mijn vrouw dus het zit bij mij zeker in het voorwiel.Ik heb ook al vaseline aan de spaken gedaan waar ze elkaar kruisen ook dit hilp niet ik heb naar de fm gebeld en denken dat het in de lager zit zij hebben dit nogal meemaakt bij een st3.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Getik was we, maar sinds 1,5 week weer terug. Morgen de spaken maar weer inoliën. Misschien dat het getik hierna weer weg is.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

swingwing schreef: 16 aug 2019, 19:20 Dag Henri,is bij u het getik al opgelost?Bij mij ook gekraak in het voorwiel st3 voorwiel gewisseld met dat van mijn vrouw ook st3 en het probleem was dan terug maar bij mijn vrouw dus het zit bij mij zeker in het voorwiel.Ik heb ook al vaseline aan de spaken gedaan waar ze elkaar kruisen ook dit hilp niet ik heb naar de fm gebeld en denken dat het in de lager zit zij hebben dit nogal meemaakt bij een st3.
Ik had ook een tik in het voorwiel (ST5) maar alleen bij belasting. Naar de FM en die dacht het wachterwiel. Ik heb toen voorgesteld het voorwiel te wisselen met een ander en weg getik. Nieuw lager is besteld. Dus ik denk dat naar het lager keken dient te worden wanneer alle andere opties niet werken.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
swingwing
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2019, 11:38
Locatie: putte België
Merk SP: stromer st3
Km-stand: 7500

Hallo Marc,
bij mij hebben ze een ander voorwiel geplaatst maar het getik is er terug na 30km te rijden.
Wat hebben ze bij u gedaan om het probleem op te lossen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

swingwing schreef: 16 aug 2019, 19:20 Bij mij ook gekraak in het voorwiel st3 voorwiel gewisseld met dat van mijn vrouw ook st3 en het probleem was dan terug maar bij mijn vrouw dus het zit bij mij zeker in het voorwiel.
swingwing schreef: 07 mar 2020, 09:13 bij mij hebben ze een ander voorwiel geplaatst maar het getik is er terug na 30km te rijden.
Was het gekraak volledig weg toen je met het wiel van je vrouw haar ST3 reed ? ... hoeveel kilometers heb je daarmee gereden ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Om te controleren of het gekraak van je lager komt doe je het volgende:
Demonteer je voorwiel, laat je voorwiel zonder as draaien tussen je wijsvingers(deze passen in de opening waar de as normaal zit) je voelt direct of je wiel zonder haperingen draait. Is dit niet zo dan zit je met een of twee versleten lagers.
Succes.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
peeters
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 mar 2020, 22:03
Locatie: Wechelderzande
Merk SP: stromer st5 le
Km-stand: 6600

ik vermoed dat dit een simpel probleem is het zijn steentjes in het spatbord doordat het spatbord dubbelwandig is en er een gaatje is om uw spatbord vast te zetten op uw voorvork geraken er steentjes in
oplossing eindstukje demonteren en voorwiel
Bijlagen
20190812_135228.jpg
20190812_135228.jpg (1.16 MiB) 4154 keer bekeken
ik probeer 3x per week 75 km te doen
kempen antwerpen kempen
Plaats reactie