Warm

Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

Met dit warme weer wordt aangeraden om geen inspanningen te doen en zelfs binnen blijven.
Het is niet de eerste die met warm weer en inspaning sterft.

Persoonlijk en met mijn astma; vandaag en volgende dagen niet fietsen.

gaan jullie door met fietsen. en regelmatig stoppen om de drinken.


groetjes

Marky
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ja, ik ben vandaag gewoon op de fiets. Vanmiddag wel paar km/u langzamer om niet teveel in te spannen, goed gehydrateerd vertrekken en een grote 750ml bidon mee (50min onderweg).
Als je gezond bent is dit allemaal wel te doen als je je een beetje aanpast. De media maakt grote paniek, maar het is vooral dat de mensen zelf niet meer nadenken over wat wijs is en wat niet (vind ik).
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Gisteren nog wel gefiets en in de middag via aangepaste, langere route door het bos naar huis.
Ik vind het niet meer aangenaam en nam daarom vanmorgen de auto (met airco) naar het werk.

Met uw astma kan ik me goed voorstellen dat het tijdens SMOG perioden nog veel minder aangenaam en soms zelfs benauwd makend wordt.

Feitelijke gezondheidsrisico's door hitte zijn eigenlijk beperkt tot kwetsbare groepen, ouderen en zeer jonge kinderen.
Overigens is er de laatste jaren zo veel aandacht voor aanhoudende hitte perioden en wat dan nodig is geweest dat de oversterfte van ouderen in 2017 en 2018 tijdens deze perioden uitbleef.

Daarnaast is er kans op hittestuwing wanneer men tegen de adviezen in toch hevige lichamelijke inspanning vraagt in de volle zon. Denk aan de overleden militairen op bivak op de heide onlangs. Gezonde mensen die door ongezond gedrag(bevelen) stierven.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Ben ben thuis aan het werk, vind het persoonlijk onprofessioneel met korte broek op het werk (wat iemand anders doe moet ie zelf weten) en met lange broek was gisteren ook al warm terug, ondanks de hoge rijwind.
De laptop heeft het er moeite mee buiten en gelukkig staat er een briesje wind, goed uit te houden in de schaduw.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Een goede lange broek is minstens zo comfortabel als een korte broek.
Heel hardnekkig fout idee dat dat niet zo zou zijn. Je moet natuurlijk geen dikke strakke spijkerbroek aantrekken.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik had een paar jaar geleden een licht gekleurde dunne, lange linnen broek, was heerlijk met dit soort dagen.

Op school doe ik gewoon een dunne afritsbroek aan, de meeste van onze studenten/computernerds boeit het niets of een docent een lange- of korte broek aan heeft :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

FreddyH schreef: 24 jul 2019, 14:06 Ik had een paar jaar geleden een licht gekleurde dunne, lange linnen broek, was heerlijk met dit soort dagen.

Op school doe ik gewoon een dunne afritsbroek aan, de meeste van onze studenten/computernerds boeit het niets of een docent een lange- of korte broek aan heeft :cool2:
En sandalen met witte sokken? ;p
Zo'n broek kan natuurlijk ook :bf:
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Ik heb straks nog 55km voor de boeg, maar ik neem zo mijn maatregelen wel.

Ik vertrek met 4 bidons fris water (2.25L water) waarvan 50cl sportdrank is :az
Ik heb ook zo licht en luchtig mogelijke kledij aan
Netjes ingesmeerd met factor 50 :hy:
Als ik moet stoppen, stop ik op een schaduwplaatje
Zoveel mogelijk in de schaduw rijden
ipv door te trappen om de 45-47 te halen gewoon losjes fietsen.
En als ik merk dat er iets niet klopt onmiddellijk schaduw en koelte opzoeken en rusten :av
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Gisteren nog ‘gewoon’ gefietst (nou ja, wat langzamer). 45 km in 95 minuten. Vandaag is de erkplek 6 km van huis, dat doe ik lopend. Straks dus terug lopen, ik ben benieuwd.

Voor morgen heb ik een thuiswerkdag geregeld. En vrijdag zouden we op de motorloze fiets met kampeerbepakking op pad, kleine 100 km. We hebben afgesproken om 07.00 te vertrekken. Ik moet nog maar eens diep nadenken of we wel met de fiets gaan... twee alternatieven:fiets-trein-fiets (totaal 30 km fietsen) of kampeerspullen in de auto.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ben ook op de fiets, de bidons liggen al in de koelkast. Gisteren (15.00-16.00 uur) had ik 1 bidon bij me en die was op 80% van de rit lauw. Vandaag zal ik nog meer drinken en hoop de 2e koel te houden door oa al.folie en in kleding te wikkelen. Vertrek straks pas om 16.30-17.00 uur, dus op het warmst :hy:
Rustig tempo (proberen), ondersteuning max. Het begin is wel in de zon, maar iets voor halverwege duik ik de bomen en het bos in.

Doe het rustig aan allen. :ba
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Plaats reactie