Relaunch van de Stromer ST1 in 2019!

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 05 jul 2019, 20:43 Als de 1x wegvalt vind ik het wel jammer dat Stromer niks onder de 7500 Euro heeft voor grote mensen.
Zou mij niks verbazen als er volgend seizoen een model tussen de ST1 en de ST3 komt. Het gat is veel te groot.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

600€ is idd niet niets maar je krijgt er wel, naar mijn gevoel, minder fiets voor in de plaats.
Bovendien zal de ST1x naar alle waarschijnlijkheid verdwijnen op termijn en de ST3 is ongeveer 300€ duurder geworden dan de ST2. In totaal maakt dit dat het verschil tussen beide versies nog eens met 900€ uitloopt en er toch wel een serieus gat ontstaat tussen de 1 en 3 en dat gat zal dan, naar mijn gevoel, misschien wel ingenomen worden door concurrerende merken.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hoe is het eigenlijk met het accu vak; nog steeds dat irritante electrische slot waarbij de klep open blijft staan als accu eruit is?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Afgaande op de geposte foto's ziet het er inderdaad zo naar uit ... :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Neen, batterijdeur-concept is aangepast, heb ik me laten vertellen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Klinkt goed, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 Relaunch Edition II.jpg
Stromer ST1 Relaunch Edition II.jpg (197.03 KiB) 3748 keer bekeken
Bron: FB Stromer
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er staat sinds vandaag een demo ST1 Relaunch Edition bij de Stromer dealer in Herveld, en ze zijn zo vriendelijk geweest om een rijtje vragen over deze bike te beantwoorden. Hieronder alle informatie die ik gekregen heb:

De OMNI in de nieuwe ST1 heeft geen GPS/GPRS, maar wel BlueTooth. Er is ook een app voor de ST1, je kunt 'm al vinden in de Google Playstore: Stromer OMNI BT. Dit is een vereenvoudigde versie van de OMNI app zoals wij 'm al kennen, en met deze app kunnen b.v. de sensoren worden getweaked en FW updates worden binnen gehaald. Ik begreep dat Stromer via deze weg ook de mogelijkheid heeft om de ST1 uit te lezen.

Het openen van het accu-vak gebeurt op dezelfde manier als bij de ST3 en de ST5: met een knop en automatische ontgrendeling via BT. Naar verluidt wordt de rubber afdichting van de deur van het accuvak van ander, harder materiaal dan bij de huidige Stromers.

De controller bevindt zich niet meer aan de onderzijde van de onderbuis achter een kunststof plaat, maar is geïntegreerd in het accuvak. Om de controller te bereiken moet nu wel eerst het accu-vak worden uitgenomen. (Door de dealer dus, dit is sowieso niet de eindgebruikers-afdeling, maar dan weten we het maar ;-))

Drivetrain is 9-speed Microshift, remmen Tektro HD922 met grote schijven.

De banden, Stromer Custom by Vee Tire, zijn volgens de dealer van prima kwaliteit, en liggen lekkerder op de weg dan bijvoorbeeld de Big Bens. Ik ben benieuwd naar de gebruikerservaringen.

De Stromer Cyro Drive II motor zou in prestaties nog het meest te vergelijken zijn met die van de Stromer ST1 X 2017: je haalt er vrij eenvoudig 42 a 43km/u mee, en met wat harder werken ook de 45. (Dat is ook mijn ervaring met mijn eerdere ST1 X 2017.)

De maximale belastbaarheid van de bagagedrager is 22,5kg. Nice!

Er komt een geveerde voorvork voor de ST1, maar deze is nog niet leverbaar. Er gaat een catalogusafbeelding rond van een ST1 met de geveerde voorvork die sinds kort leverbaar is voor de ST3/ST5, maar dat schijnt 'm niet te worden. Wat het wel wordt, wanneer en wat het gaat kosten is nog niet bekend.

Optioneel is de ST1 leverbaar met 4 sturen, 3 stuurpennen en hij heeft 3 10mm spacers die je zowel boven als onder de stuurpen kunt plaatsen. Genoeg te tweaken aan de zithouding dus, en volgens de Herveldse dealer zit de nieuwe ST1 heel erg comfortabel. Dat meende ik inderdaad ook al op te maken uit de foto's en de geometrie.

Al met al lijkt de nieuwe Stromer ST1 mij de ideale speed pedelec voor de korte tot middellange afstand (zeg 10-25km enkel), in bijvoorbeeld stedelijke gebieden. Jammer dat Herveld zo'n eind weg is, anders was ik er direct heen gegaan om 'm zelf eens te testen.

Dank aan Jos voor het beantwoorden van mijn vragenvuur! :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jammer dat ie alleen in kleine maten te krijgen is, anders had ik het wel de moeite gevonden om eens te gaan testen... Klinkt als leuke verbetering ten opzichte van de huidige ST1!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik kreeg al n sjieke uitnodiging uit Herveld om te komen testen.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Plaats reactie