Slipgevaar(lijk)

Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

mboelis schreef: 10 jul 2019, 21:23 Balen en beterschap. Ik hoop dat je leasemaatschappij voor gelijkwaardig vervangend vervoer zorgt. In een goed contract is dat geregeld
Het lijkt toch goed geregeld, dus heb er goede hoop in
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Als je op je bek gaat is het altijd je eigen schuld. Je reed te hard, je remde te laat, je reed te dicht op je voorganger, je hebt niet goed gekeken, niet tijdig anticiperen, tijdens slecht weer rijden als het onverantwoord is, op wegen rijden waarop het onverantwoord is, je snijdt de bocht verkeerd aan en komt daarna niet uit, remdruk ineens naar 100% ipv druk geleidelijk opbouwen en afbouwen, teveel vracht op je bagagedrager, niet rekening houden met verandering van grip op verschillende soorten wegdek, onvoldoende voertuigbeheersing, etc.
Net als bij motorrijden dus 😥
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

...maar soms kan het ook de schuld zijn van iemand anders. :)
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Zoals?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Bijvoorbeeld de automobilist die moe en geïrriteerd was. Andere voorbeelden vind je elders in dat draadje.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Laat ik het houden op de eenzijdige ongevallen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Ik ben ook al eens onderuit gegaan op een scherpe s-bocht op het ringfietspad te Antwerpen.
Het had toen ook al even niet meer geregend, mooi de snelheid aangepast tot een +-7kmh maar dat bleek toch nog te snel te zijn want het voorwiel besliste dat ik de goed eens nader moest bestuderen :bh: :bu:

Toen was ik me niet echt bewust dat het al lang niet meer had geregend, en ben ik dus veel vertrouwen van de banden verloren. Zeker omdat ik toen traag reed en niet remde of iets dergelijks.
Vorige week toen het opnieuw regende, kwam ik terug op de bewuste plaats met de twijfel om gewoon al stappend daar te passeren om erger te voorkomen. :?

Maar daar zag ik al een fietser liggen, en op de moment dat ik hulp bood aan die fietser, gleed daar ook nog een scooter onderuit. Dus ik denk toch wel dat er iets mis is met het wegdek daar :bn: en niet zozeer aan de banden.

Maar ik persoonlijk vind ik de fiets in "krappe" situaties nog te onvoorspelbaar. maar dat ligt eerder aan de bestuurder die zo'n zware fiets met ondersteuning nog niet gewend is :bn:
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

mboelis schreef: 12 jul 2019, 23:35 Laat ik het houden op de eenzijdige ongevallen.
Deze eenzijdige gevallen zijn me toch al twee keer overkomen zowel op de motor als op de fiets.....Gelukkig ben ik voorzichtig en volg regelmatig doorgedreven rijopleidingen wat me voor erger heeft behoed.... Een auto die plots voor je opduikt op het verkeerde vak in een bocht....met als enige uitweg een muur :mrgreen: misschien had ik een andere weg moeten nemen????
Ik begrijp wel wat je bedoelt maar er zijn wel meerdere gevallen waar je weinig kan aan veranderen ook al ben je voorzichtig.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Jonesd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:09
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15500

@SamG

Was dat aan de Zurenborgbrug? Daar ben ik namelijk twee jaar geleden ook onderuit gegaan in de s-bocht. Dit zelfs niet met de Stromer maar met een gewone stadsfiets. Ik voelde niets aankomen...
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Was het op rood asfalt?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie