Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Uiteindelijk snap ik de hele situatie in Amsterdam best wel.
De fietspaden zijn op een aantal trajecten zó ontzettend vol. En de toename van scooters is zó groot.....

Maar als je ziet wat er nog wel op het fietspad hoort/ mag /moet, snap ik er niks meer van. Daar moeten ze dan óók wat aan doen.

- Een gehandicaptenvoertuig: Het aanta Canta's en Biro's dat hier rond hobbelt is enorm. Logisch, want dan hoef je geen € 7,50 per uur parkeergeld te betalen.
Afbeelding


- Elektrische bakfietsen en Cargotrikes met 2 (en soms meer) kinderen zonder helmpjes op die veel breder en langer zijn dan scootertjes, maar ook easy 25 kmh rijden.
Afbeelding


- Elektrische bakfietsen van koeriers. Bezorgers en koeriers hebben sowieso een reputatie, maar deze gevaarten rijden net als snorscooters ook 25
Afbeelding


- Fietstaxi's, zij hebben ook een elektisch hulpmotortje.
Afbeelding
ST3 cool white - sport - 983Wh
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hiermee wordt bewezen dat steden met een ouderwetse lay-out de groei van het aantal en diversiteit van voertuigen niet aan kan.
Bedenk je eens wat er zou ontstaan wanneer al deze mensen in een auto kropen.
Ik hoor regelmatig verhalen van Amsterdammers die om de toenemende drukte in het centrum van hun stad dit gebied meer en meer mijden.
Zo verwordt het meer en meer tot een stad voor toeristen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

En zo heb je in Knokke het golfkarretjes effect..meestal nog bestuurd door een in golf outfit verkerende snob! :mrgreen:
Met een beetje gezond verstand, raak je nog het verst!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
maartenbm
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2018, 17:21

Ik rijdt dagelijks een flink stuk door het centrum en er is niets veranderd. Bij de blauwe pijlen staan de verkeersregelaars, snorfieters rijden echter bijna altijd gewoon rechtdoor. En ook nog steeds zonder helm.

Zelf pak ik op de Schellingwoudebrug gewoon het fietspad (met 40+ km/u). Zodra ik de stad in kom rijd ik deels op de weg en deels op het fietspad (met wat lagere snelheid). Zodra het kan duik ik vervolgens de gracht op, zodat ik de idiote regelgeving op de Weteringschans en Leidseplein (mag ik niet komen) kan omzeilen. Scheelt trouwens wel aardig wat stoplichten.
Stromer ST3 LE | 983 Wh | 21km enkel sinds jan 2019, regio Amsterdam | Spurcycle black | Cateye BM45 | Giro Camden MIPS | Oakley Jawbreaker Prizm Road + Low light | Bodyfloat
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

En in 2030 mogen er ook geen auto’s met verbrandingsmotor de stad in als het aan Gek Links ligt.
Ik heb zo’n hekel aan dit soort proefbalonnetjes.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Gewoon heel Amsterdamse binnenstad verboden voor auto's maken en je kan de volledige weg gebruiken voor alle overige verkeer. Heb je opeens weer voldoende ruimte.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Straks halen ze de paardentram en de trekschuit ook weer terug in Amsterdam. Ouderwets om de hopen paardenstront heen Stromeren.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Zojuist langs een blik handhavers gereden in het centrum van Amsterdam (geldersekade).
Ze waren erg druk met het bekeuren van snorfietsen op het fietspad.
En jawel.... er ging ook een dame met een witte stromer op de bon.

U bent dus gewaarschuwd
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

I.v.m. de nieuwe 25 km/u scooter regelgeving binnen de ring A10, is er aardig wat toezicht met vooral aandacht voor de blauwe en gele kentekenplaatjes op het fietspad. Dus: of op de autoweg, of gokken dat "stealth" er doorheen slipt.
De boete voor op het fietspad rijden is 95 EUR en dat is exclusief de administratie kosten van 9 EUR.

Merk ook dat de politie meer aandacht heeft voor de Stromer, al een paar keer een politie-auto die wat langer achter me bleef hangen; het blijft waarschijnlijk toch een raar gezicht een fietser met geel kenteken op de autoweg met ernaast een geheel vrij liggend fietspad.

Problemen zijn er ook:
- een hoop stoplichten waarvan de inductie lus de Stromer niet ziet
- gemeente Amsterdam die dat van elk stoplicht gemeld wil hebben (onbegonnen werk)
- achteraan sluiten in het drukke en stinkende verkeer in de stad met nogal trage voortgang
- verplichte wegen die niet geschikt zijn voor Stromer of brom-/snorfiets; er wordt daar standaard 70 à 80 gereden
- hoop automobilisten die niet begrijpen waarom een "fiets" voor hun rijdt terwijl er een fietspad langs de weg loopt
- agressie van automobilisten met inhalen over een doorgetrokken streep en vlak langs je inhalen met 70 à 80 km/u
- borden die niet kloppen en het onduidelijk is of je de weg, dan wel het fietspad op moet
- curieuze locaties met verwijzing van het fietspad naar de autobaan, waarbij de verkeerssituatie niet bepaald veilig is

Laat ik maar zeggen dat ik er redelijk soepel/pragmatisch mee om ga; er moet nog een hoop verbeterd worden in en rond Amsterdam.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

En de steps komen er ook nog bij..Een ongeregeld allergaartje dat in een stad tot veel ellende zal leiden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie