Boost functie

Plaats reactie
Skuffy
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2019, 15:22

Ik heb recent een ST1x 2018 model gekocht, een showroom model met flinke korting. Alles werkt prima behalve de boost functie. Als ik het service menu inga en de boost functie test werkt alles prima. Als ik echter langzaam fiets (10 km/h) en ik de plus toets blijf indrukken gebeurt er echter helemaal niets. Software zit op 4.1.3.3 en ik zie dat een update prepared is.

Iemand een idee wat hier aan de hand is? In het begin had ik veel foutmeldingen en trapondersteuning die wegviel daarna de accu contact punten goed schoon gemaakt en geen problemen meer gehad.
Maarten
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jun 2018, 13:18

Ja hoor.
Is perfect 'normaal'.
Vanaf het 2018 model is de boostfunctie niet meer actief.
Iets met EU, wetgeving, verzekering en discussie is het nu een fiets of brommer als hij autonoom kan rijden.
ST1x 2018
Klever X speed 2021
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Kan er niks aan doen, eerste waar ik aan denk..... :mrgreen:

Skuffy
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2019, 15:22

Maarten, bedankt ik kon er niets over vinden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is logisch, want de functie is niet meer actief voor eindgebruikers. Vandaar dat er niks over in de handleiding staat.

Wij hobbelen via informatie op het forum kinderlijk eenvoudig in en uit het servicemenu, en vergeten daarbij nogal eens dat dit servicemenu alleen bestemd is voor Stromer en dealers, niet voor eindgebruikers ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Werkt bij mij ook niet.
Daarom vraag ik me ook af waarom het tegen de wet zou zijn als je de autonome functie (die er ook effectief niet is) zou weglaten in je inschrijving bij de DIV...
Die functie is er niet, ze zit niet op de fiets, je kan er wel op drukken, maar hij doet niets, dus heb je dat toch niet? Beetje vergelijkbaar met de knoppen die je hebt in je auto voor opties die je niet hebt... de dummyknop zit er wel, maar je kan er niets mee, in mijn wereld is het er dan ook niet...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bram Roose schreef: 10 jul 2019, 12:32 Daarom vraag ik me ook af waarom het tegen de wet zou zijn als je de autonome functie (die er ook effectief niet is) zou weglaten in je inschrijving bij de DIV.
Vanwege de garagefunctie. Ook dat is autonoom rijden, al is het zeer langzaam.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

En die garage functie zit op bijna alle 25km/h. exemplaren..Maar blijkbaar is dit dan weer geen argument om de zaak ten top te drijven wat het autonoom rijden betreft... :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
mrstrom

IK vind het toch wel raar. Dat hij er niet op zou mogen, kan garantie zijn of wetgeving. Voor dat laatste moet het toch niet uitmaken, want brommers (NL) rijden ook autonoom en SP valt in die categorie. Brommers hebben ook geen begrenzing, die zijn ongeveer afsteld op een snelheid. Sommige gaan ook wel harder dus en sommige zelfs langzamer die moet je steeds weer inhalen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De boostfunctie heeft niks met de snelheidsbegrenzing te maken en ook niks met garantie. Het gaat om autonoom rijden. De BE wetgeving verschilt daarnaast van de NL wetgeving.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie