Systeemfout

Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Eerste 2j denk je in oplossingen, daarna in problemen :)
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Soersie
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 nov 2018, 12:13

zelfde probleem hier, ik hoop dat ik snel gesteld ben...
MirandaN
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2019, 19:20

Hoi, ik heb na 331 km ook systeemfout en een batterij die niet laadt... op een nieuwe ST3. Hoe is het opgelost bij jullie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je accu niet laadt in je Stromer, maar wel als je 'm buiten de Stromer laadt, dan heb je waarschijnlijk last van een slecht contact op de connector in het accuvak van je Stromer. Dat is een bekend ST3-probleem (wat de dealer pro actief had mogen oplossen). Je dealer kan dit voor je oplossen.

Als je accu ook buiten de Stromer niet wil opladen, dan ben ik wel benieuwd welke foutcode je had en welke lampjes er op je lader branden als je deze aansluit op de accu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Ook ik mag me bij de “systeemfout” slachtoffers voegen. Zojuist halverwege de terugweg van werk de gevreesde systeemfout op de OMNI...geen ondersteuning en verlichting meer. :cry:

Diverse malen de accu er uit gehaald, even gewacht en weer terug geplaatst, maar zodra ik kracht op de pedalen zet..... systeemfout... dus er zat niks anders op dan zonder ondersteuning en zonder verlichting de reis voort te zetten.

Morgen maar even de dealer bellen.
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Eerder vandaag ook voor het eerst kennis kunnen maken met een ‘systeemfout’ incl waarschuwingsteken op het display. Dit bij het uittrekken van de stroomkabel (fiets was aan het laden).
Na af- en weer aanzetten, leek dit weg. In het servicemenu zie ik nog een foutcode 21000b? Volgende week heb ik in ieder geval een afspraak bij de FM. Ik ga ervan uit dat dit niet veel voorstelt (morgen testen we die nog wel op een 60-70km).
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

De foutcode 21000b heeft (volgens dit encyclopedisch forum) te maken met een oude versie van de batterij software. Als het dat is, is het makkelijk te fixen en maak ik me niet direkt zorgen :cool2:
Flukker
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2019, 09:28
Locatie: Kempen

norw schreef: 03 jul 2019, 22:49 Eerder vandaag ook voor het eerst kennis kunnen maken met een ‘systeemfout’ incl waarschuwingsteken op het display. Dit bij het uittrekken van de stroomkabel (fiets was aan het laden).
Na af- en weer aanzetten, leek dit weg. In het servicemenu zie ik nog een foutcode 21000b? Volgende week heb ik in ieder geval een afspraak bij de FM. Ik ga ervan uit dat dit niet veel voorstelt (morgen testen we die nog wel op een 60-70km).
Heb dit ook om de +/- twee weken. Maar is tot hiertoe steeds opgelost door fiets af en terug op te zetten. Daarna is foutmelding steeds weg en kan ik wel altijd gewoon vertrekken.
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Flukker schreef: 04 jul 2019, 22:02
norw schreef: 03 jul 2019, 22:49 Eerder vandaag ook voor het eerst kennis kunnen maken met een ‘systeemfout’ incl waarschuwingsteken op het display. Dit bij het uittrekken van de stroomkabel (fiets was aan het laden).
Na af- en weer aanzetten, leek dit weg. In het servicemenu zie ik nog een foutcode 21000b? Volgende week heb ik in ieder geval een afspraak bij de FM. Ik ga ervan uit dat dit niet veel voorstelt (morgen testen we die nog wel op een 60-70km).
Heb dit ook om de +/- twee weken. Maar is tot hiertoe steeds opgelost door fiets af en terug op te zetten. Daarna is foutmelding steeds weg en kan ik wel altijd gewoon vertrekken.
Deze fout reproduceert. Is een bug in mijn ogen. Ik heb dit ook als ik de lader kabel lostrek terwijl de omni in slaapmodus is. Als je eerst de omni wakker maakt door op het scherm te tikken en dan de laderkabel lostrekt, treedt de fout niet op.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Flukker
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2019, 09:28
Locatie: Kempen

pvg schreef: 04 jul 2019, 23:12
Flukker schreef: 04 jul 2019, 22:02
norw schreef: 03 jul 2019, 22:49 Eerder vandaag ook voor het eerst kennis kunnen maken met een ‘systeemfout’ incl waarschuwingsteken op het display. Dit bij het uittrekken van de stroomkabel (fiets was aan het laden).
Na af- en weer aanzetten, leek dit weg. In het servicemenu zie ik nog een foutcode 21000b? Volgende week heb ik in ieder geval een afspraak bij de FM. Ik ga ervan uit dat dit niet veel voorstelt (morgen testen we die nog wel op een 60-70km).
Heb dit ook om de +/- twee weken. Maar is tot hiertoe steeds opgelost door fiets af en terug op te zetten. Daarna is foutmelding steeds weg en kan ik wel altijd gewoon vertrekken.
Deze fout reproduceert. Is een bug in mijn ogen. Ik heb dit ook als ik de lader kabel lostrek terwijl de omni in slaapmodus is. Als je eerst de omni wakker maakt door op het scherm te tikken en dan de laderkabel lostrekt, treedt de fout niet op.
Ok. Bedankt PVG. Ga ik vanaf nu doen
Plaats reactie