TMM sensor en Ondersteuning

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Voor de ST1x, ST2 en ST2 S :

- aanhaalmoment achteras = 20 Nm

- sensorspanning tussen 1 en 2
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Super! Zo hebben we het plaatje voor de hele lijn compleet! :ay
Witte ST3 van maart 2019
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik heb iets vreemd aan de hand.
Ik heb één haarspeldbocht in mijn woon werkverkeer.
vorige week is het elke keer voorgevallen dat de ondersteuning zwaar vermindert net nadat ik die haarspeldbocht genomen heb. De hier bekende 'olifant' op de bagagedrager. Soms moet ik dan één keer opnieuw kalibreren, soms 2 keer. Daarna is het opgelost. Tot ik de volgende dag opnieuw de haarspeldbocht neem.
https://www.google.be/maps/@51.2197342, ... 312!8i6656 ik kom van asfalt grote weg naar rechts op fietspad.
Let wel, ik heb het enkel in het doorgaan, niet in het terugkeren. Kan er mee te maken hebben dat de haarspeldbocht ook flink naar beneden gaat in het doorgaan waardoor ik die iets sneller pak. Maar ik overdrijf niet, want het is een zotte bocht, ben daar al uitgegleden en gevallen met vorige speedbike, dus ik rijdt maximum 20km/u. Maar toch genoeg om die TMM sensor telkens uit balans te brengen. Iemand enig idee? Heel vervelend om telkens te moeten stoppen en herkalibreren.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoe gevoelig heb je de remsensor ingesteld? Gebruik je Recup? Heb je in het servicemenu nagekeken of de remsensoren goed werken?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Recup op 50% of één blokje erover.
Vind die remsensor heel leuk om niet op de remblokken af te remmen en zorgt bij mij voor defensievere rijstijl. Wel vervelend dat als je remmen lost, de recup toch nog een halve seconde tot seconde doorgaat waardoor je niet onmiddellijk weer kan doorrijden. Maar neem ik er tot nu toe bij.

In service menu nog niet gekeken, maar ik veronderstel dat die goed werken, aangezien de fiets splinternieuw is en hij goed remt en snel opnieuw optrekt elke keer behalve na die bocht...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bram Roose schreef: 19 jun 2019, 07:47 aangezien de fiets splinternieuw is
Een plakkende remsensor kan juist bij een splinternieuwe fiets heel goed voor komen. Smering, boutjes, dat zijn van die dingen die tijdens het eerste gebruik even moeten "zetten", dat is bij elke fiets zo dus ook bij een Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 19 jun 2019, 11:16
Bram Roose schreef: 19 jun 2019, 07:47 aangezien de fiets splinternieuw is
Een plakkende remsensor kan juist bij een splinternieuwe fiets heel goed voor komen. Smering, boutjes, dat zijn van die dingen die tijdens het eerste gebruik even moeten "zetten", dat is bij elke fiets zo dus ook bij een Stromer.
Service menu check gedaan, remsensoren werken correct. Pulled als ik rem, los als ik los. Blijft niets hangen...

Zou het kunnen dat tmm sensor in grote bochten wat torsie ondervindt en daardoor ongebalanceerd geraakt?
ST3 black 983wh
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Dat er torsie is is normaal maar dat de sensor volledig de draad kwijt is is dat niet. Aandraai moment achter as nazien en anders sensor/sensor kabel nazien/vervangen.
Als de fiets in rust is de sensor waarde controleren en met de bedrading van de sensor bewegen, kijken of de sensor waarde veranderd. Als ja, je hebt de dader, als nee sensor zelf controleren. Als geen enkele invloed op de waarden van de sensor dan wordt het FM/Stromer.
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Bram Roose schreef: 19 jun 2019, 14:07 Zou het kunnen dat tmm sensor in grote bochten wat torsie ondervindt en daardoor ongebalanceerd geraakt?
Zitten alle schroeven in de aluminium plaat van de TMM-sensor goed vast?
Bij de ST2 zitten er in die plaat 4 schroeven plus de as door het wiel. (Bij de ST2 zit ook de schroef van de bagagedrager in die plaat.) Als een deel van de schroeven los zit, zou de plaat een klein beetje kunnen schuiven met sprongen in de gevoeligheid tot gevolg.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik mag toch hopen dat deze FM na drie keer wel snapt hoe de TMM sensor gemonteerd moet worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie