Wat wordt de introductie in 2020?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 28 apr 2019, 09:38 Ja, maar das geen garantie. Bijzonder dat een bedrijf zo halstarrig NIET met hun eindgebruiker wenst te communiceren.
Zelfs (het in mijn ogen dictatoriale) Specialized is te bereiken.
Ik vind het ook jammer. Tot dik een jaar geleden was Stromer wel rechtstreeks te bereiken; er stond een CH telefoonnummer en e-mail adres op de Stromer website. Er werkte zelfs iemand die Nederlands sprak.

Nu moest je je van die klantenservice ook weer niet al teveel voorstellen: standaard informatie doorgeven, de instellingen van je Stromer controleren en eventueel herstellen deden ze uitstekend, maar ik heb ook weleens een bijzonder vervelend gesprek gehad met een medewerker van Stromer. (En dat gebeurt dus als kritische en moeilijke vragen gaat stellen, gewoon netjes, onderbouwd en opbouwend, maar daar kon deze medewerker niet mee omgaan..)

Later heeft Stromer dit allemaal weg gereorganiseerd en juridisch gezien mogen ze dit ook. Wij hebben immers een overeenkomst met de dealer, niet met de fabrikant.

Dat alles gezegd hebbende: wanneer je echt wíl, dan is Stromer heus wel rechtstreeks te bereiken. Het is meerdere forumleden immers ook gelukt om contact te krijgen met de CEO van Stromer (Jakob Luksch), los van elkaar, voor uiteenlopende zaken. En die mensen hebben allemaal reactie gekregen. Maar dan moet je wel met een fatsoenlijk epistel komen, en hem niet gaan benaderen voor het pushen van een nieuwe FW update ;)

Ook op evenents zoals Eurobike is Stromer goed rechtstreeks te benaderen. Daar zijn ze echt allemaal te vinden. Ik heb daar prima contacten bij Stromer aan overgehouden, zowel op het gebied van Sales als Techniek en Marketing.

Kortom: waar een wil is is een weg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dit verhaal wist ik zo ongeveer wel. Gelukkig een aantal goedwillende individuen binnen Stromer, maar ik doel meer op echt bedrijfsbeleid.
Wellicht dat ik er ooit nog eens goed voor ga zitte de komende maanden. Ze maken écht een gaaf product, maar sommige zaken moeten beter.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Toen ik in 2017 naar Eurobike ging, heb ik in de weken ervoor hier op het forum Stromeraars gevraagd om alle vragen in te schieten die ze konden bedenken. Ik heb ze gebundeld en stuk voor stuk aan drie mensen van Stromer voorgelegd. Ze hebben daar toen uitgebreid de tijd genomen, zodat ik in de dagen erna vrijwel alles via het forum terug kon beantwoorden. Dat heb ik enorm gewaardeerd van Stromer, en de rest van de forumleden ook.

Vorig jaar is het me niet gelukt om naar Eurobike te gaan. Wie weet dit jaar wel, moet ik nog even zien. Het kost nogal een bak met tijd én geld... Maar als het me lukt dan doen we dit gewoon nog eens dunnetjes over. En misschien gaat er wel iemand anders van het forum naar Eurobike?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
swingwing
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2019, 11:38
Locatie: putte België
Merk SP: stromer st3
Km-stand: 7500

Als de deur open blijft weet de dief ook dat er geen signaal kan uitgezonden worden bij diefstal
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Met de nieuwe ST1 zie je nochtans dat Stromer niet helemaal koppig blijft doordoen, maar toch dingen kan veranderen:
  • batterijdeur is anders (je kan die dus sluiten)
  • Controller is blijkbaar elders in de fiets ingebouwd
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De controller zit op dezelfde plek, maar niet meer achter een kunststof afdekplaat. De locatie van de controller is, volgens de dealer die ik hierover sprak, geïntegreerd in het accuvak.

Ook de extra sturen en stuurpennen voor de ST3 en banden die meer comfort/vering geven vond ik al een nette stap voorwaarts.

En nu lazen we ook nog over een nieuwe lader zonder fan.

Stromer gaat misschien wat traag naar onze zin, maar stil staan ze zeker niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 18 jun 2019, 19:47 De controller zit op dezelfde plek, maar niet meer achter een kunststof afdekplaat. De locatie van de controller is, volgens de dealer die ik hierover sprak, geïntegreerd in het accuvak.
Interessante keuze, maar die controller wordt typisch best warm. In de winter is dat prettig, maar in de zomer...
Stromeur schreef: 18 jun 2019, 19:47 En nu lazen we ook nog over een nieuwe lader zonder fan.
Die is niet van Stromer, of heb ik iets gemist? :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 18 jun 2019, 21:01
Stromeur schreef: 18 jun 2019, 19:47 De controller zit op dezelfde plek, maar niet meer achter een kunststof afdekplaat. De locatie van de controller is, volgens de dealer die ik hierover sprak, geïntegreerd in het accuvak.
Interessante keuze, maar die controller wordt typisch best warm. In de winter is dat prettig, maar in de zomer...
Stromer heeft inderdaad altijd gezegd dat de controller gekoeld moet worden door de rijwind langs de openingen van die afdekplaat. Dat weten ze dus. Als ze de controller nu anders geplaatst hebben, dan zal er iets gewijzigd zijn (hitte ontwikkeling, design controller, wijze van koeling) waardoor koeling via rijwind niet meer nodig is.
FreddyH schreef: 18 jun 2019, 21:01
Stromeur schreef: 18 jun 2019, 19:47 En nu lazen we ook nog over een nieuwe lader zonder fan.
Die is niet van Stromer, of heb ik iets gemist? :mrgreen:
Je hebt iets gemist. :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 18 jun 2019, 21:59
FreddyH schreef: 18 jun 2019, 21:01 Die is niet van Stromer, of heb ik iets gemist? :mrgreen:
Je hebt iets gemist. :mrgreen:
Of jij, deze is namelijk welliswaar *voor* Stromer, maar niet *van* Stromer
Linkje naar de website van de fabrikant (met dank aan Golvas, die hem eerder postte): https://www.koulombus.ch/charger-x-1/us ... ilent-x-1/
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RikC schreef: 18 jun 2019, 13:15 M.b.t. laders een nieuwtje, ik begreep van de dealer waar ik m'n fiets wil kopen dat er een nieuwe 245W lader zonder fan van Stromer in de pijplijn zit en dat vanaf dit najaar alle fietsen daarmee geleverd zouden worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie