Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In de motor zit een aantal sensoren; die draaien sowieso al rond als een malle, dus daarvoor geeft fiets op kop geen problemen.

De belangrijkste sensor is de trapsensor/TMM-sensor. Nog nooit van gehoord dat die moeilijk kan gaan doen als je de Stromer omdraait en het lijkt me ook stug. Als dit al zo is, dan is dat a: eenvoudig op te lossen door de sensor opnieuw te kalibreren via de OMNI display en b: een verwarde TMM-sensor geeft problemen met de ondersteuning, maar niet met de wegligging.

Je FM kletst er maar een eind in om hoor ;)

Ik ben benieuwd naar de gedetailleerde uitleg. In de oplossing van je probleem vinden we ongetwijfeld ook de oorzaak terug.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

mrstrom schreef: 14 jun 2019, 11:50
Sobat schreef: 14 jun 2019, 10:24

Ik heb een sjorband van de Action mee om de Stromer aan een object (bijvoorbeeld een verkeersbord) op te hangen.
Hoe doe je dat dan schadevrij? Op zich wel een handig ding, maar je blijft dingen meeslepen denk ik...moet eerste lekker band nog krijgen, dat scheelt.
Yep, de sjorband zit altijd in mijn tas. Net als alle andere meuk om ter plekke mijn band te vervangen met een Gaadi band.
Sjorband om bijvoorbeeld bagage rek en een verkeersbord, dan beetje vastsjorren zodat wiel van de grond komt.
Het blijft behelpen natuurlijk, maar het werkt.

Bij -5 of in stortregen of overige kansloze situaties bel ik mijn Amersfoortse dealer op. Die komt mij halen tijdens kantoortijden...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Vreemd verhaal. Raken de elektronen van slag als ze worden omgekeerd?

Ik kan me wel voorstellen dat in het oliesysteem luchtbelletjes “aan de wandel gaan”, maar dan moeten die er wel in zitten.
Witte ST3 van maart 2019
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 14 jun 2019, 12:26 In de motor zit een aantal sensoren; die draaien sowieso al rond als een malle, dus daarvoor geeft fiets op kop geen problemen.
De belangrijkste sensor is de trapsensor/TMM-sensor. Nog nooit van gehoord dat die moeilijk kan gaan doen als je de Stromer omdraait, maar zou best kunnen. Echter: als dit al zo is, dan is dat a: eenvoudig op te lossen door de sensor opnieuw te kalibreren via de OMNI display en b: een verwarde TMM-sensor geeft problemen met de ondersteuning, maar niet met de wegligging.
Het gehele elektrische deel, dus spoelen en sensoren is de stator. Het enige wat ronddraait zijn de magneten. Hoe dan ook zou het voor het elektrische gedeelte niet mogen uitmaken als je het omdraait, plat legt of wat dan ook.
Freyne
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2019, 11:37
Locatie: Gent
Merk SP: ST1X
Km-stand: 11000

Sensoren waren inderdaad niet het probleem, maar wel zoals hier aangeven een te lage bandenspanning.
ST1X-17"-983Wh en 618Wh-Charcoal Comfort-65 km WW enkel- cane creek zadelpen
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Klinkt heel logisch.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En Jins mag door voor de ijskast! :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Jins schreef: 14 jun 2019, 14:58 Hoe dan ook zou het voor het elektrische gedeelte niet mogen uitmaken als je het omdraait, plat legt of wat dan ook.
Nou... die Hall-sensor in de TMM zou gevoelig kunnen zijn voor het aardmagnetisme... :geek:
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik kom deze net ontwijken om te voorkomen dat het lekkebandenoverzicht van de Pirelli’s negatief wordt beïnvloed.
image.jpg
image.jpg (3.36 MiB) 2949 keer bekeken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ook lekker... Dat zijn geen fijne dingen om in je band te krijgen, wordt een groot gat.

Ik had vanmiddag weer een toeterende en schreeuwende bestelbusidioot achter me rijden. Hier reed ik dus netjes op de rijbaan (binnen bebouwde kom, rode deel is fietsstrook, daar mogen wij niet komen), is een 30 km/h zone maar ik reed 36-37 om automobilisten wat tegemoet te komen (niemand rijdt daar daadwerkelijk 30).
Komt er een bestelbusje met minstens 50 km/h op me inrijden en gaat een paar keren toeterend op ± 1 meter afstand van me rijden, om vervolgens zijn hoofd door het open raam te steken en te roepen dat ik aan de kant moest. Ik heb een keer duidelijk nee geschud en naar mijn kentekenplaat gewezen, meteen daarna moest hij rechtsaf.

Dus omdat hij mij in de verte zag rijden en wist dat hij rechtsaf moest is hij even flink op het gas gegaan om even zijn punt te maken. Het blijkt wel weer dat je niet aan een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn :dwarf:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie