Topsnelheid OMNI versus Strava

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Te veel gedoe. Strava dient de optie gewoon uit te breiden. Gebruikersvriendelijk heet dat.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lamkram schreef: 11 jun 2019, 20:53 Te veel gedoe. Strava dient de optie gewoon uit te breiden. Gebruikersvriendelijk heet dat.
Helemaal mee eens. Belachelijk dat dit niet gemakkelijk kan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik registreer voor mijzelf op Strava, niet voor anderen. En ik herken mijn w-w ritten feilloos.
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Lamkram schreef: 11 jun 2019, 20:53 Te veel gedoe. Strava dient de optie gewoon uit te breiden. Gebruikersvriendelijk heet dat.

Groet Mark
Bij mij staat het sinds ik dit weekend met een gewone fiets een rit maakte niet meer standaard op e-bike. Ik had dit tijdens de rit aangepast. Daarna houdt Strava dus de standaard gekozen optie van vervoersmiddel aan. Ik heb nu tijdens de rit van vanmorgen de optie aangepast et voila standaard weer op e-bike.

Dus het kan wel! Iets verder kijken dan je neus lang is (of hoe snel je toetsenbord is).
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
mrstrom

Ik gebruik een tomtom horloge en kies dan voor "free style" als activiteit ipv fietsen.

Als de tomtom dan synchroniseert, wat niet goed werkt trouwens helaas. Dan wordt ook van tomtom naar strava gesynchroniseerd. Dan komt ie binnen als een training. Deze zet ik dan zelf weer om naar Ebike rit en soms ook forenzen-rit wanneer nodig.

Als je als fietsen gaat wegzetten beïnvloed je wel kom's etc. dat is wel lullig. Er zijn er genoeg die het doen, vooral bij hardlopen zie je het als je mee doet aan uitdagingen, dan "loopt" iemand de 10km sneller dan het wereldrecord omdat ie op de fiets heeft gedaan en registreert als lopen. Als iemand het er niet mee eens is, kan je die activiteiten wel melden.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Mark78 schreef: 12 jun 2019, 08:38
Lamkram schreef: 11 jun 2019, 20:53 Te veel gedoe. Strava dient de optie gewoon uit te breiden. Gebruikersvriendelijk heet dat.

Groet Mark
Bij mij staat het sinds ik dit weekend met een gewone fiets een rit maakte niet meer standaard op e-bike. Ik had dit tijdens de rit aangepast. Daarna houdt Strava dus de standaard gekozen optie van vervoersmiddel aan. Ik heb nu tijdens de rit van vanmorgen de optie aangepast et voila standaard weer op e-bike.

Dus het kan wel! Iets verder kijken dan je neus lang is (of hoe snel je toetsenbord is).
Mark,

Je neemt aan dat ik niet mijn best heb gedaan om, dit uit te zoeken. Heb mij Pokke gezocht maar kan het niet vinden kennelijk. Misschien kan je het mij stap voor stap uitleggen?

Op iWatch staat in elk geval geen e-bike optie.

Thanx alvast.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Lamkram schreef: 12 jun 2019, 12:12
Mark78 schreef: 12 jun 2019, 08:38
Lamkram schreef: 11 jun 2019, 20:53 Te veel gedoe. Strava dient de optie gewoon uit te breiden. Gebruikersvriendelijk heet dat.

Groet Mark
Bij mij staat het sinds ik dit weekend met een gewone fiets een rit maakte niet meer standaard op e-bike. Ik had dit tijdens de rit aangepast. Daarna houdt Strava dus de standaard gekozen optie van vervoersmiddel aan. Ik heb nu tijdens de rit van vanmorgen de optie aangepast et voila standaard weer op e-bike.

Dus het kan wel! Iets verder kijken dan je neus lang is (of hoe snel je toetsenbord is).
Mark,

Je neemt aan dat ik niet mijn best heb gedaan om, dit uit te zoeken. Heb mij Pokke gezocht maar kan het niet vinden kennelijk. Misschien kan je het mij stap voor stap uitleggen?

Op iWatch staat in elk geval geen e-bike optie.

Thanx alvast.

Groet Mark

Mark,

Ik gebruik een android telefoon. Ik kan dus niet de exacte stappen aan je uitleggen hoe dit zou moeten werken op een appel klokje. Bij mij is het in ieder geval aangepast nadat ik een nieuwe activiteit ben gestart en dan het vervoersmiddel aanpas.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ik zal het eens testen. Je hoort van mij.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Lamkram schreef: 11 jun 2019, 20:02 Helemaal mee eens Bram maar het vervelende van Strava is dat je de optie E-bike rit telkens dient aan te passen. Standard hiervoor kiezen is onmogelijk. Dat is onvriendelijk van Strava en zorgt ervoor dat dit ontstaat. Mocht het inmiddels wel kunnen dan hoor ik dat graag, mij is het niet gelukt dit voor elkaar te krijgen.

Groet Mark
Ik registreer mijn ritten met mijn Garmin Edge, als ik daar mijn ebike profiel aan heb staan komen de ritten mooi als ebike rit in Strava. De Garmin blijft ook steeds op het laatst gebruikte profiel staan dus elke keer aanpassen is dan ook niet nodig, enkel wanneer ik wissel tussen Stromer en gewone fiets.

Wat ik wel jammer vind is dat er geen mogelijkheid is om een standaardfiets in te stellen in de uitrusting voor ebike en gewoon fietsen. Nu komt mijn Stromer standaard bij elke rit te staan, ook bij gewone ritten :bu:
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

O.k. we weten nu allemaal dat Strava niet altijd even makkelijk is om mee te werken. Die frustratie is in dit topic nu wel genoeg behandeld.

Mijn eerste vraag is inmiddels een beetje ondergesneeuwd. Hoe zit t met de topsnelheid. De omni geeft niet altijd de juiste snelheid aan. De GPS reading van Strava leek mij exacter. In ieder geval om de gemiddelde snelheid te bepalen.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Plaats reactie