Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb deze winter een nieuwe lange fietsbroek van Craft gekocht, een ellendig stuk bagger. Zelfs bij 5 graden boven nul limiet om te dragen.
Ik droeg er steevast een overtrekbroek over heen (https://cyclewear.eu/lange-broek-super-roubaix.html), dat is een broek zonder zeem.
Volgende winter schaf ik me opnieuw een goede winter fietsbroek aan (de Castelli die ik daarvoor had was perfect OK), ik heb gezien dat enkele merken tights verkopen die enigszins waterafstotend zouden zijn, de vraag is natuurlijk wat daar van over blijft na enkele wasbeurten.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Ik gebruikte met veel plezier de Bioracer Spitfire bibtight tempest protect op de racefiets in de winter: lekker warm en waterafstotend. Helaas heb ik deze met een val kapotgevallen, dus ben nog op zoek naar een nieuwe hiervan.
https://www.bioracer.nl/nl/collection/1 ... t-protect-
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

jannijm schreef: 10 jun 2019, 18:30 ben nog op zoek naar een nieuwe hiervan.
Vind je ze niet ? :roll:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Ik hoopte op jou... :mrgreen:

Nee, ik heb nog geen moeite gedaan. Wil hem eigenlijk ergens in de aanbieding proberen te kopen, maar zag net al dat het niet meevalt om hem sowieso te vinden in een webshop. Zal nog eens op de Duitse sites gaan zoeken... Moet ook nog even kijken of ik de L of de XL moet hebben.

Zie net de XL wel in de aanbieding, even kijken of ik die moet hebben... :ay
https://www.bike24.com/p2235344.html?q= ... r+spitfire
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

@tomasj; die waterafstotendheid kan soms prima behouden blijven. Ik heb Nanoflex armstukken en die voldoen al paar jaar.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Heb mezelf ook eens een castelli perfetto long sleeves cadeau gedaan. Dit is de medium versie en die zou officieel volgens mijn maten moeten passen. Nu is dit mijn allereerste fietskleding. Is het normaal dat zo een vest zo superstrak zit. Misschien goed voor de aërodynamica. Mouwen zijn ook redelijk kort en alles ait strak maar het voelt wel goed aan. Klopt dit volgens de kenner of toch maat groter nodig?
63D06838-FD1F-4CE9-9807-6621548F73A1.jpeg
63D06838-FD1F-4CE9-9807-6621548F73A1.jpeg (1.96 MiB) 3182 keer bekeken
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

allesstroomt schreef: 12 jun 2019, 10:44Klopt dit volgens de kenner of toch maat groter nodig?
Ik heb zelf geen castelli kleding, maar ik zou een maatje groter proberen. Ook vanwege de lengte bij je heup. De naad van het armstuk zit ook vrij hoog op je schouder. En Castelli zal met een maatje groter ook nog goed aangesloten zitten gok ik.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij fietskleding heb je typisch 1 tot 2 maten groter nodig dan je normaal zou nemen. Ik heb gisteren een fietsshirt binnengekregen in maat 3XL en dat gaat nèt. De XXL versie ga ik maar niet proberen :lol:

Het lijkt erop dat fietskleding gemaakt is voor Italiaanse mannen van max 1.80m lang en max 60 kg massa.

(Agu maten zijn wat reeler en gaan ook wat groter dan veel andere merken, dus als je elders niet slaagt met jouw lengte kun je dat nog proberen)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

allesstroomt schreef: 12 jun 2019, 10:44 Heb mezelf ook eens een castelli perfetto long sleeves cadeau gedaan. Dit is de medium versie en die zou officieel volgens mijn maten moeten passen. Nu is dit mijn allereerste fietskleding. Is het normaal dat zo een vest zo superstrak zit. Misschien goed voor de aërodynamica. Mouwen zijn ook redelijk kort en alles ait strak maar het voelt wel goed aan. Klopt dit volgens de kenner of toch maat groter nodig?
63D06838-FD1F-4CE9-9807-6621548F73A1.jpeg
Ik heb de Perfetto ook, ben 1.85m en heb xl. Omdat ik hem vooral op de racefiets bij koudere temperaturen gebruik wil ik er een warm ondershirt onder kunnen doen, anders had ik maat L genomen. Op de foto vind ik jouw mouwen echt te kort, zou als ik jou was een maatje groter proberen. Is overigens wel een heel fijn jasje... :ay
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Bedankt iedereen. Dit is maat M en ik ben 1.93m. Het zal dus L worden of zelfs xl maar dat gaat dan weer te los rond mijn dunne middel hangen. Qua omtrek klopt het nochtans met hun maattabellzn en zou ik een M moeten hebben.
Plaats reactie