Ondersteuning valt uit bij regen

Martin12
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2017, 21:54

Na een fietstocht in de stromende regen is mijn ST2 (2016/ 3500 km) in een error stand gesprongen. Controller blijkt kapot te zijn. Vervangen onder garantie. Als ik de diverse berichten lees komt dat veel voor. Voor 7000 euro baal ik daar best wel van. Wat gaat er gebeuren als de garantie voorbij is? Je moet toch wel gewoon in de regen kunnen rijden. We leven ten slotte in Nederland.
Screenshot_20171006-222133.png
Screenshot_20171006-222133.png (2.28 MiB) 3951 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Martin12 schreef: 06 okt 2017, 22:22 Als ik de diverse berichten lees komt dat veel voor.
Nouwwww, "veel" durf ik niet te zeggen, en of de oorzaak altijd regen is durf ik ook niet te zeggen, maar daar lijkt het in bepaalde gevallen (waaronder het mijne met de ST1 X) inderdaad wel op.

Naast garantie heeft een product een verwachte economische levensduur. Ook na het verstrijken van de garantieperiode kun je de fabrikant/verkoper aanspreken, bijvoorbeeld als er sprake is van een productiefout. Probleem daarbij is wel dat na de eerste zes maanden de bewijslast verschuift naar de de eindgebruiker. Binnen de garantieperiode is Stromer heel erg makkelijk: onderdeel stuk zonder fout van de gebruiker -> onderdeel wordt direct vervangen.

Hoe Stromer met dit soort issues omgaat buiten garantie is mij niet bekend.

Lees ook dit artikel op de website van De Consumentenbond eens door.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Ik heb vorig jaar ook een nieuwe controller gekregen, oorzaak vocht/waterinsluiting.

Te voorkomen door montage spatlap, en noooit met een tuinslang het frame afspuiten! Niet de afdekplaat afplakken, deze zorgt voor ventilatie is mij verteld, de controller wordt erg warm onder t fietsen.....

Verder sluit ik me bij Sylvia aan, en mag je als consument een verwachte gebruiksduur verlangen vd producent!
+ST2S and n-joying it to the max...
Bald
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2017, 20:50

Dat is huilen met de pet op,wel sportief van stromer van onder garantie te herstellen,maar dat schiet niet op.
Wat na garantie? :ai
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zie boven.

Topics over problemen met de ondersteuning bij regen samengevoegd in één topic en verplaatst naar het "Stromer Technologie en Fietstechniek"-forum.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dreiky
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2017, 22:08

Stromeur schreef: 06 okt 2017, 22:35 Lees ook dit artikel op de website van De Consumentenbond eens door.
begrijp ik nu dat er in Nederland maar 6 maanden garantieperiode is?
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Neen. De eerste 6 maanden gaat men er automatisch van uit dat de oorzaak een productfout is. Daarna moet je al met wat meer informatie zodat het aannemelijk wordt dat het over een productfout gaat en niet over verkeerd gebruik.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Martin12,

Ik had dezelfde foutcode zie dit topic viewtopic.php?f=8&t=323

Ik had destijds mijn fiets alleen schoongemaakt. De storing heb ik verholpen (denk ik) door de sensor bij het achterwiel te reinigen.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Klopt het dat de controller bij een ST1 in de motor zit en deze vanaf de ST1x in het frame is gemonteerd.
Dit zou gedaan zijn omdat het in de motor te warm kan worden.

Lijkt me toch dat elektronische componenten waterdicht kunnen gemaakt worden.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt dat de controller eerst in de motor zat en nu niet meer. Vanaf welk model Stromer voor het eerst met controller in het frame is gaan werken weet ik niet. Dus of dit voor het eerst de ST2 was, of één van de nieuwe modellen van de ST1: geen idee. Ik vermoed vanaf de ST2, omdat de Stromers vanaf dit model een ander frame kregen (met ruimte voor de controller)

In dit topic zie je de controller van mijn ST1 X:

viewtopic.php?t=62#p470

Er is duidelijk te zien dat de controller gesealed is. Het is ook niet gezegd dat een eventueel vochtprobleem IN de controller is opgetreden, of daarbuiten en dat dat heeft geleid tot een defecte controller.

Een controller buiten de motor heeft vooral als voordeel dat je er bij problemen/storingen gewoon bij kan in plaats van dat de halve Stromer uit elkaar geklauwd moet worden. Nu is het een kwestie van een paar schroefjes en connectortjes. De hele motor open halen is een verschrikkelijke klus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie