verhoogde stuurpen ST3 in het wild

Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Super om te horen Bram :bi

In Belgie of Nederland?
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Blue schreef: 09 jun 2019, 13:50 Ik heb mijn ST3 XL eind feb geleverd gekregen.
Na 1 ritje aangegeven dat ik de comfort stuurtpen en stuur wou hebben want ik had enorm last van mijn nek door de extreme zithoek van zadel tov stuur.
(Ben 2m)

Stuur ging normaal een maand later er wel zijn volgens wat de dealer van Stromer hoorde.
Dus je dealer heeft gezegd dat de Urban Comfort stuurpen in maart geleverd zou gaan worden? Dat vind ik wel een raar verhaal, want tot in april was de levertijd van dit product nog helemaal niet bekend. De eerste leverdatum die wij hebben gehoord was mei/juni. En wat je ziet is dat deze vanaf 2e helft mei binnen zijn gaan druppelen.

Dus ofwel je dealer kletste maar wat toen jij je ST3 kreeg, of Stromer. (En aangezien geen enkel forumlid hier een levertijd van maart heeft doorgekregen, vrees ik toch een beetje dat de dealer hier niet helemaal vrijuit gaat.)
Blue schreef: 09 jun 2019, 13:50 Dus ook direct zelf mailtje naar stromer en die antwoorden zelfs niet!
Het aanspreekpunt voor de consument is de dealer, niet Stromer. Je hebt immers een overeenkomst met je dealer (en de dealer heeft een overeenkomst met Stromer).

Dit betekent dat de dealer contact moet opnemen met Stromer, uitleg aan Stromer moet vragen over de vertraging in de levering, duidelijk moet maken aan Stromer dat dit niet acceptabel is en van Stromer een oplossing moet eisen.

Kortom: jouw dealer moet aan de bak.
Blue schreef: 09 jun 2019, 13:50 Heb zwaar het gevoel dat Stromer voorrang geeft om de beschikbare stuurpennen op nieuwe fietsen te monteren die nog geleverd moeten worden ipv bestaande klanten.
En blijlbaar ook eerst NL boven BE?
Tja, dat wordt lastig hard te maken. Ik weet alleen dat ik die Urban Comfort stuurpennen nu mondjesmaat voorbij zie komen. Van levering in maart was nooit sprake, en naar de volgorde van belevering kunnen we alleen maar gissen, aangezien wij geen idee hebben wie er wat wanneer heeft besteld.

Nogmaals: een goeie dealer zorgt ervoor dat duidelijk aan jou wordt uitgelegd wat hier mis gaat en hoe hij dat voor je gaat oplossen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Een fabrikant met een email adres kan ook moeite doen om zijn klanten uitleg te geven.

Als ik rechtstreeks naar BMW mail krijg ik ook antwoord.

Stromer gaat hier helemaal niet vrijuit!
En het is mijn dealer ook die slecht info van Stromer kreeg.

(Denk dat ik in vorige berichtje een foutje maakte, sleep ondertussen ook al zo lang aan! Denk dat het eerste antwoord was dat het zeker 2mnd ging duren en niet 1 maand)
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Verder vind ik het persoonlijk maar bagger service, als je als merk aangeeft met grote trom dat je stuuropties hebt op de nieuwe ST3, je na maanden fietsen uitleveren er nog altijd geen opties bij de dealers in de rekken liggen.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zeg zeker niet dat Stromer vrijuit gaat. Ik zeg alleen dat wij weten niet welke dealers wanneer de Urban Comfort stuurpen hebben besteld. Je kunt speculeren over waarom de volgorde van levering is zoals die is, maar je weet niet hoe het werkelijk zit en je koopt er niks voor. (Overigens was de enige keer dat ik hoorde dat het ene land sneller werd beleverd dan het andere precies andersom: toen gingen veel Stromers naar België in plaats van Nederland, omdat grote Belgische lease-maatschappijen op hun strepen gingen staan...)

En het zou zeker netjes zijn als Stromer wel reageert op vragen van eindklanten, maar ze zijn het niet verplicht en hun policy is om dit niet (meer) te doen. (BMW kennelijk wel, maar BMW is Stromer niet.) Ik vind het ook jammer. Aan de andere klant: zo overweldigend goed vond ik die klantenservice van Stromer niet. Ik mis ze niet.

Maargoed, je dealer heeft dus in februari niet gezegd dat het 1 maand duurde zoals je eerst schreef, maar 2 maanden, dus dan zou de stuurpen in april komen. Ook dat is een levertermijn die wij hier in nooit hebben gehoord, dus het blijft vreemd.

Daarnaast heb je er zelf als ex-hernia patiënt voor gekozen om een fiets aan te schaffen met een voor voor jou noodzakelijk onderdeel dat er op dat moment nog niet was. Ik ben het trouwens wel met je eens dat Stromer gewoon te laat is hoor, met die Urban Comfort stuurpen. Die had er moeten zijn op het moment dat de ST3 leverbaar werd. Maar je wist dat dit niet het geval zou zijn en toch heb je een Stromer gekocht.

Ik zou als ik jou was je oog op de bal houden (levering van de stuurpen) en er niet van alles bij gaan slepen wat er niks mee te maken heeft. Vraag aan je dealer wat het probleem is en vraag om een oplossing.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Vraag aan je dealer wat het probleem is en vraag om een oplossing.
Geloof me dat doe ik ondertussen elke week.
Maar zij krijgen ook slecht info door van Stromer op dit verhaal blijkbaar.

Toen ik vorige week de woorden Juli hoorde had ik er effe genoeg van.


En idd...ik heb zelf beslist om die fiets aan te kopen maar wel heel duidelijk met de gedachte: er komt een comfort stuurpen aan en kan zijn dat ik effe moet wachten.

Maar na 3maand begint dat wel lang te worden, zeker als je elke dag voorbij je nieuwe ST3 wandelt met schitterend weer.
Dan word je al eens korter van stof en focus je op het feit dat het allemaal wel heel lang duurt.
Zeker omdat je door de typegoedkeuring ook verplicht bent via hen aan te kopen.
(Ook al zouden er andere oplossingen zijn)
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snap ik. Je had andere verwachtingen en dit is balen.

Ik vind ook dat die stuurpen tegelijk met de ST3 leverbaar had moeten worden. Hetzelfde zagen we met de bagagedrager voor de ST5 en nu de geveerde voorvork voor de ST3/ST5. Dit is niet hoe het hoort en in de basis ligt de fout bij Stromer. Maargoed, dat wisten we in februari helaas ook al, dat ze zaken er zo voorstonden.

Misschien kan je dealer eens contact opnemen met collega Stromer dealers die de Urban Comfort stuurpen wel op voorraad hebben en vragen of ze er eentje willen doorleveren?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Net effe de batt gaan controleren in de fiets.
Stel ik volgende vast :bc

Andere kant is netjes dicht maar aan de rechterkant staat die plastic in het midden gewoon vol open. Je kijkt los op de printplaat.


D212CA95-9844-4F0A-86D5-E7B6BE5D5EF9.png
D212CA95-9844-4F0A-86D5-E7B6BE5D5EF9.png (2.45 MiB) 3046 keer bekeken

D2C3FF50-0908-4825-AC36-E2A2B51D6F9B.png
D2C3FF50-0908-4825-AC36-E2A2B51D6F9B.png (1.97 MiB) 3046 keer bekeken
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Wow, dat is inderdaad helemaal niet OK.

Om te antwoorden op je vraag, ik woon in België. En inderdaad, pen zat bij nieuwe stromer, moest niet omruilen, kan er zeker mee te maken hebben.

Kan jij voorlopig niet rijden met gewone stuurpen en zadel beetje lager dan je eigenlijk wil? Tot de nieuwe er is?
ST3 black 983wh
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Goh...ben geen getrainde fietser en mijn ww ritje is 100km heen en terug.
Dus best ver en dan wil ik liever geen risico nemen.
Ga ik te laag zitten is er wss weer teveel druk op mijn knieën of andere zaken.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Plaats reactie