Geveerde voorvork voor de Stromer ST5

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik zou er hartstikkie blij mee zijn... :bn:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Volgens mij is de kans best wel groot dat de toegepaste kleur zwart afwijkt van de kleur zwart van jouw fiets, maar zou je nog steeds blij zijn geweest als ze de vork alleen in lichtblauw aan je gaan leveren. :D
Laatst gewijzigd door Henry op 07 jun 2019, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Witte ST3 van maart 2019
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik vind dat kleurengedoe in 2019 echt onaanvaardbaar van het succesvolle maar gierige merk stromer. Een brug te ver qua besparingen. En dan vooral ook omdat er wel nog andere kleuren in de prijslijst staan. Je zal maar een groene st3 hebben he. Ze zijn met strakke looks bezig maar laten dan wel toe dat een matzwarte st3 een originele vork heeft in glanzend zwart. Straf.

Maar ik denk dat het inderdaad een afradingspolitiek is: ze willen hem eigenlijk niet verkopen. Lijkt wel een idee van de gemiddeld Belgische fietsenmaker. Die geven ook zo weinig mogelijkheden of keuzes bv bij testrijden dat het lijkt alsof ze geen fietsen willen verkopen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 07 jun 2019, 07:33 Ik vind dat kleurengedoe in 2019 echt onaanvaardbaar van het succesvolle maar gierige merk stromer.
Vergeet niet dat Stromer pas sinds 2018, 9 jaar na de oprichting van het bedrijf, winst is gaan maken. Als dit besluit van Stromer met geld te maken heeft, dan is dit geen gierigheid, maar commercieel beleid. (Dit los van het feit dat ik ook vind dat Stromer producten die ze officieel aankondigen gewoon moeten leveren).
allesstroomt schreef: 07 jun 2019, 07:33 Je zal maar een groene st3 hebben he.
De geveerde voorvork zou nooit in het groen van de ST3 LE komen, dus voor de LE eigenaren heeft deze wijziging geen consequenties, die moesten toch al een zwarte kiezen. Hetzelfde geldt voor eigenaren van eerdere gelimiteerde uitgaven, zoals de grijze ST2 Solar Impulse, de zilveren ST2 Ltd, de blauwe ST1 e.d. Er rijden maar zo weinig van deze gelimiteerde versies rond dat ik snap dat hier geen geveerde vork op kleur voor wordt gemaakt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dat deel snap ik ook. Maar geen vork in de kleur van het topmodel is raar.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tony Mb schreef: 07 jun 2019, 06:20 Ik zou er hartstikkie blij mee zijn... :bn:
Ik ook. Ik ben ook nog steeds heel erg blij met de geveerde vork op mijn Es. Jammer dat-ie zwart is, maar gezien het lage aantal verkochten Essen destijds snap ik dat de geveerde vork er niet in grijs is gekomen. Eigenaren van een Orange, Ocean of Sand ST1 X lopen hier ook tegenaan, maar ik heb niemand horen klagen

Dat mensen die nieuwe ST3/ST5 vork niet mooi vinden: kan. Over smaak valt niet te twisten. Sommige mensen vinden de geveerde vork op mijn Es ook niet mooi. Interesseert me geen biet. Dat mensen boos zijn dat Stromer drie kleuren aankondigt, maar uiteindelijk één kleur levert: snap ik, dat is belachelijk. Dat mensen vinden dat voorvering op een Stromer niet nodig is: ook best, maar dat kan iemand niet voor een ander besluiten.

Maar dat er in dit topic al een jaar lang gezeurd wordt over b.v. de gebrekkige kwaliteit van deze Wren vork terwijl niemand die vork ook maar gezien of in handen heeft gehad en niemand ervaringen heeft met het merk Wren vind ik volstrekt belachelijk. Het kan hoor, dat dit kleine, onbekende merk minder kwaliteit levert dan RS, maar dat weten we pas als de vork in gebruik genomen is. Ik vind dat je een product moet beoordelen op basis van het product, niet op basis van het merkje dat erop staat.

Daarnaast is het zo dat een geveerde vork op de weg veel minder zwaar belast wordt dan eentje op een MTB. Misschien is een RS wel overkill. En misschien willen mensen ook niet nóg meer betalen voor de geveerde voorvork, zodat-ie van een bekender merk komt. Mijn ervaring is namelijk dat juist de consument ontzettend gierig is, niet Stromer. Consumenten eisen de wereld, maar die wereld is te klein zodra ze er ook meer voor moeten gaan betalen. Stromer is een commercieel bedrijf. Hun doel is geld verdienen. Als Stromers te duur worden voor wat ze leveren, dan houdt het vanzelf wel op. Vooralsnog gebeurt echter het omgekeerde.

Dat de fout van Stromer m.b.t. de kleuren van de vork nu wordt aangegrepen om weer allerlei andere spijkers op laag water erbij te halen vind ik zeer "meh". Het verloop van dit topic vind ik sowieso al een jaar lang tenenkrommend en op dit soort momenten schaam ik me er bijna voor dat ik eigenaar van dit verder zo opbouwende forum ben.

Die kleuren: jammer Stromer, niet handig. Maar laten we nou verder eerst eens afwachten hoeveel van die geveerde voorvorken er daadwerkelijk in omloop komen en wat de ervaringen op korte en lange termijn zijn. Zowel in werking als in kwaliteit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 07 jun 2019, 10:18
Maar dat er in dit topic al een jaar lang gezeurd wordt over b.v. de gebrekkige kwaliteit van deze Wren vork terwijl niemand die vork ook maar in handen heeft gehad en terwijl - ook letterlijk - niemand ervaringen heeft met het merk Wren. Het kan hoor, dat dit kleine, onbekende merk minder kwaliteit levert dan RS, maar dat weten we pas zeker als de vork in gebruik genomen is. (Daarnaast is het zo dat een geveerde vork op de weg veel minder heftig en zwaar belast wordt dan eentje op een MTB). En dat de fout van Stromer m.b.t. de kleuren van de vork nu wordt aangegrepen om weer allerlei andere spijkers op laag water erbij te halen vind ik zeer "meh".
Gedeeltelijk mee eens, hoewel ik toch denk dat je zou mogen verwachten dat stromer kiest voor merken die top zijn en waar mensen wel al ervaringen mee hebben (op hun MTB of andere fiets. vb: de M99 pro). Witte productmerken (ook al zijn ze kwalitatief ok tot goed) is voor merken die gaan voor prijs-kwaliteit en niet voor een premium merk. Dus ik vind wel dat dat kan gezegd worden. Zeker ook die kleurpolicy verdient kritiek.
Stromeur schreef: 07 jun 2019, 10:18 Het verloop van dit topic vind ik al een jaar lang tenenkrommend en op dit soort momenten schaam ik me bijna dat ik eigenaar van dit verder zo opbouwende forum ben.
Dit begrijp ik niet goed. Ik vind dit forum net fantastisch omdat het onafhankelijk is van Stromer, waar mensen dus hun ervaringen en tips kunnen meedelen. Goed en slecht. Postief en negatief en vooral realistisch. En dit is de grote sterkte van dit forum, die onafhankelijkheid (in combinatie met heel strak beheer). Daarom zijn er zoveel bezoekers. En dit hebben we aan jou te danken.
Er is volgens mij niets mis met kritiek geven waar kritiek op zijn plaats is, dit kan stromer ook helpen om te weten te komen wat klanten anders of beter willen. Als het alleen positief mag/moet zijn, kan ik de reclamevideos of flavour texts van stromer zelf wel bekijken.
Bovendien merk ik dat de boventoon van dit forum heel positief en constructief is, waardoor je tenen volgens mij gerust recht mogen blijven. :cool2:
ST3 black 983wh
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Mee eens, Stromeur. Ik krijg mijn geveerde vork op matzwarte st3 volgende week vrijdag. De eerste reactie van de st5 eigenaar op Facebook met deze vork was alvast positief. Ik denk dat dat wel voor elkaar is: het zal een vooruitgang zijn voor mensen die comfort zoeken.

En ik betaal ook graag voor kwaliteit: kinekt en de spurcycle bijvoorbeeld. Of zelfs ortlieb tassen. Maar als ik 1090 euro uitgeef aan een originele stromer vork dan mag ik op zijn minst toch verwachten dat de vork origineel qua kleur klopt met mijn fiets. Ik zou echt in de grond zinken van schaamte als fabrikant als dat niet kan.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik ben het met Stromeur op hoofdlijnen eens.

Als ik CEO van Stromer was geweest, dan zou ik ook winst willen maken. Zeker als je jaren achtereen met je onderneming alleen maar rode cijfers hebt geschreven, dan is het ook wel eens lekker dat wanneer de markt zich eindelijk ontwikkelt zoals je eens had gehoopt (wat vroeger wellicht ook de reden was geweest om het bedrijf te starten), dat je als bedrijf zwarte cijfers gaat schrijven. Tijd voor een feestje, zou ik dan zeggen!

De speed pedelec wereld is volgens mij een transparante markt, maar wel eentje waarbij er geen volkomen concurrentie is. Voor de consument zijn alle exemplaren van het product namelijk niet identiek. Als er geen/nauwelijks echte concurrenten hebt, omdat de producten niet identiek zijn, dan kun je dingen veroorloven die je in een markt met volkomen concurrentie niet eens in je hoofd opkomen.

De speed pedelec markt is er volgens mij eentje van monopolistische concurrentie. Bij een monopolie is er geen (goed) alternatief. Het is het enige product. De consument kan alleen overstappen naar een substitutiegoed , wat meestal niet aantrekkelijk is. De reactie op een prijsverlaging of prijsverhoging is klein. Het is een markt van volkomen concurrentie, maar dan met een heterogeen goed. Marketing en reclame zijn belangrijk in deze marktvorm. De consument kan kiezen uit verschillende aanbieders. Een producent heeft iets speciaals wat de concurrent niet heeft, hierdoor blijft de klantenkring trouw. Voorbeeld: Stromer speed pedelecs hebben via hun 983 Wh accu een grotere actieradius. Door hun grotere motor halen ze makkelijker dan andere speed pedelecs de 45 km/uur en je houdt dit langer vol, in alle omstandigheden. Daarnaast lijken ze voor de speed pedelec markt met hun motor in het achterwiel op het juiste paard te hebben ingezet.

Als je een kwalitatief hoogwaardig product levert waar een flinke vraag naar is, dan kun je absurde prijzen vragen. We kennen allemaal de iPhone als voorbeeld. Reuters rekende uit dat Apple voor de 256GB iPhone XS Max 443 dollar kwijt is aan onderdelen. Niet goedkoop, maar nog steeds een groot verschil met de verkoopprijs van 1259 euro. Dit is natuurlijk veel, maar vergeet niet de bijkomende kosten, zoals kosten voor onderzoek en ontwikkeling, marketing en verscheping.

Vraagt Stromer absurde prijzen? Daar kun je over discussieren. Als je de prijs makkelijk kan betalen, dan maakt het je niet uit. Je wilt het product gewoon hebben; er is niks vergelijkbaars wat in de buurt komt. Als je het echter niet of niet heel erg makkelijk kunt betalen, dan vind je het wel erg. Zo lang er nog voldoende mensen zijn die met het grootste gemakt het geld neerleggen voor een Stromer ST3 en ST5, zijn de prijzen voor Stromer nog niet absurd hoog. Ik vraag me werkelijk af of Stromer van tevoren had gedacht dat ze zoveel ST5's zouden gaan verkopen.

De situatie wordt anders als de concurrentie van Stromer in staat is om de consument te overtuigen dat hun product minimaal net zo goed is en dit ook "met harde cijfers" kan aantonen. Op dat moment verandert de markt van een monopolistische concurrentie naar eentje van volkomen concurrentie. Er zijn meerdere aanbieders en de producten zijn goed vergelijkbaar/uitwisselbaar. We hadden vorig jaar onze hoop gezet op bijvoorbeeld Klever, maar die bleek de hooggespannen verwachting niet in te kunnen lossen. Als die situatie zich voor gaat doen, dan zullen we allemaal kunnen zien dat Stromer zal acteren. De prijs zal gaan dalen, ze zullen nog beter gaan luisteren naar hun doelgroep, etc. etc.

Op dit moment is dit de situatie en is het even niet anders. Wil je het graag anders zien, dan zul je toch moeten wachten dat er echte concurrenten het speelveld betreden.

Terug naar de geveerde voorvork voor de Stromer ST5. Degene die hem wil hebben en die hem kan betalen, die zal hem aanschaffen. Degene die daarnaast het geld heeft liggen om hem over te laten spuiten, die zal dat ook zonder klagen gaan doen.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie