Sinds een week de eigenaar van een zwarte ST3 (983w)
Ga deze gebruiken voor woon-werk verkeer. (40km enkele reis Poortugaal - Maasvlakte)
Redenen voor deze "aanzienlijke" aankoop: bewegen/besparen/file-beu/milieu
Al enkele vv ritten gedaan en 1e indruk is zoals ik verwachtte, snel en solide. Fiets voelt direct vertrouwd aan.
Ook al foutje gemaakt bij de 1e rit.. Het is kouddddd s'morgens bij 45 km per uur!!!
Volgende rit met de juiste kleding gefietst. Alles ok nu, alleen nog iets verzinnen tegen de wind-herrie!
Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je ST3! Het kan ‘s ochtends erg koud zijn op de SP. Mij overviel vanmorgen vroeg de kou ook wel ff.. het is handig altijd wat laagjes kleding bij je te hebben (mijn collectie fietskleding is afgelopen maanden aanzienlijk gegroeid. Heb bijv. al drie soorten handschoenen )sahertian schreef: ↑29 mei 2019, 15:05 Sinds een week de eigenaar van een zwarte ST3 (983w)
Ga deze gebruiken voor woon-werk verkeer. (40km enkele reis Poortugaal - Maasvlakte)
Redenen voor deze "aanzienlijke" aankoop: bewegen/besparen/file-beu/milieu
Al enkele vv ritten gedaan en 1e indruk is zoals ik verwachtte, snel en solide. Fiets voelt direct vertrouwd aan.
Ook al foutje gemaakt bij de 1e rit.. Het is kouddddd s'morgens bij 45 km per uur!!!
Volgende rit met de juiste kleding gefietst. Alles ok nu, alleen nog iets verzinnen tegen de wind-herrie!
Wa betreft windherrie; ik had eerst een balaclava op toen het vroor, gebruik nu een dun sportmutsje onder de helm zodat oren bedekt zijn (helpt ook tegen vliegjes e.d. die helm invliegen). Je kan ook oordoppen overwegen, dat gebruiken sommigen op het forum hier (er loopt elders een draadje op het forum over gehoorbescherming)..
Veel veilige kilometers gewenst
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Over de temperatuur: ik bekijk 's avonds altijd even de 24 uurs voorspelling: temperatuur, wind en regen. Dan heb je veel minder verrassingen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Runner-up
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:04
Hoi,
Ik stromer inmidels al weer een tijdje en na een hele tijd meegelezen te hebben op dit forum werd het tijd om aan te melden.
Ik rijd op een witte ST2 2017 met de nodige aanpassingen:
Ergonomisch stuur
Ergonomische handvaten met bar ends
Red Shift Shock Stop
De voor vele bekende spurcycle bel
Crank Brothers Double Shot pedalen
Body float
Ergonomisch zadel
Spatbord verlenger
Losse koplamp voor extra verlichting op onverlichte fietspaden
Tubus Cargo bagegedrager
12-25 Ultegra casette
En hij staat op Conti's ipv Schwalbe.
Daarnaast fiets ik sindskort met 2 983 kwh accu's waarvan ik er altijd 1 weer oplaadt op het werk. Mijn w-w afstand is 50 km enkel en met alle instellingen op max. Doel is altijd zo snel mogelijk te gaan, wel veilig uiteraard. Vandaar die 2e accu omdat ik het met 1, vooral in de winter, niet redt en ik behoorlijk veel slechte fietspaden heb en vaak af moet remmen. Nu heb ik altijd capaciteit genoeg en hoef ik nergens naar om te kijken. Ofwel: geen accustress. Heerlijk.
Groetjes
Ik stromer inmidels al weer een tijdje en na een hele tijd meegelezen te hebben op dit forum werd het tijd om aan te melden.
Ik rijd op een witte ST2 2017 met de nodige aanpassingen:
Ergonomisch stuur
Ergonomische handvaten met bar ends
Red Shift Shock Stop
De voor vele bekende spurcycle bel
Crank Brothers Double Shot pedalen
Body float
Ergonomisch zadel
Spatbord verlenger
Losse koplamp voor extra verlichting op onverlichte fietspaden
Tubus Cargo bagegedrager
12-25 Ultegra casette
En hij staat op Conti's ipv Schwalbe.
Daarnaast fiets ik sindskort met 2 983 kwh accu's waarvan ik er altijd 1 weer oplaadt op het werk. Mijn w-w afstand is 50 km enkel en met alle instellingen op max. Doel is altijd zo snel mogelijk te gaan, wel veilig uiteraard. Vandaar die 2e accu omdat ik het met 1, vooral in de winter, niet redt en ik behoorlijk veel slechte fietspaden heb en vaak af moet remmen. Nu heb ik altijd capaciteit genoeg en hoef ik nergens naar om te kijken. Ofwel: geen accustress. Heerlijk.
Groetjes
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Welkom Fieterstje,Fietsertje schreef: ↑02 jun 2019, 04:43
Daarnaast fiets ik sindskort met 2 983 kwh accu's waarvan ik er altijd 1 weer oplaadt op het werk. Mijn w-w afstand is 50 km enkel en met alle instellingen op max. Doel is altijd zo snel mogelijk te gaan, wel veilig uiteraard. Vandaar die 2e accu omdat ik het met 1, vooral in de winter, niet redt en ik behoorlijk veel slechte fietspaden heb en vaak af moet remmen. Nu heb ik altijd capaciteit genoeg en hoef ik nergens naar om te kijken. Ofwel: geen accustress. Heerlijk.
Groetjes
Wil je zeggen dat je geen 50km kan doen met 1 accu met alle instellingen max? Of is dit heel uitzonderlijk in winterperiode dat je dit niet haalt? Want ik ben van plan (als mijn fiets geleverd wordt) 52km te doen (dubbel, dus 26km enkel).
Want ik was van plan (door het lezen over fragiele opladers en voor het gemak van niet te sleuren met batterijen en laders) mijn oplader thuis te laten en op het werk niet bij te laden.
ST3 black 983wh
-
- Pro
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 okt 2018, 09:41
- Locatie: Metropoolregio Rotterdam Den Haag
Ik rijd nu ruim een half jaar met een 983 W accu 55km ww. Nog nooit minder dan 15% restcapaciteit gehad. Meestal rond de 30%.
Koppelsensor op 70%, ondersteuning op max. Snelheid tussen 40 en 46 km/h op de omni
Koppelsensor op 70%, ondersteuning op max. Snelheid tussen 40 en 46 km/h op de omni
ST1X, 983W
-
- Runner-up
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 22 mei 2019, 04:04
Hoi Bram,
Het kan zeker wel alleen moet je daar je snelheid op aan passen. Als je niet altijd op topsnelheid wil fietsen, niet zo veel spullen meeneemt als ik (2 grote fietstassen), mogelijk kleiner en een stukje lichter bent dan ik dan gaat dat de eerste jaren in ieder geval prima. Daarna is het afwachten hoe goed je accu het blijft doen.
Ik heb dat geduld niet zo, 45+ is veel te leuk . Ik fiets op ww verkeer gemiddeld tegen de 41 km per uur als ik geen windkracht 4 tegen heb en dat kost, naast wat inspanning, behoorlijk wat stroom. Als je je snelheid een paar kilometer per uur terug laat zakken scheelt dat al een hoop.
De eerste 1,5 jaar heb ik het overigens ook gewoon met 1 accu gedaan.
Groetjes
Het kan zeker wel alleen moet je daar je snelheid op aan passen. Als je niet altijd op topsnelheid wil fietsen, niet zo veel spullen meeneemt als ik (2 grote fietstassen), mogelijk kleiner en een stukje lichter bent dan ik dan gaat dat de eerste jaren in ieder geval prima. Daarna is het afwachten hoe goed je accu het blijft doen.
Ik heb dat geduld niet zo, 45+ is veel te leuk . Ik fiets op ww verkeer gemiddeld tegen de 41 km per uur als ik geen windkracht 4 tegen heb en dat kost, naast wat inspanning, behoorlijk wat stroom. Als je je snelheid een paar kilometer per uur terug laat zakken scheelt dat al een hoop.
De eerste 1,5 jaar heb ik het overigens ook gewoon met 1 accu gedaan.
Groetjes
Dag iedereen
Na heel veel gelezen te hebben op dit forum stel ik me graag even voor.
Ik ben een 40-jarige man, woon in de buurt van Kortrijk (België) en werk in Ieper. De afstand is ongeveer 42km, zowel met de wagen als met de fiets (het is gelukkig wel een andere route). Momenteel doe ik de verplaatsing met de wagen en doe er ’s morgens ongeveer 45min over. Vroeger was dit 35min maar de laatste tijd wordt het verkeer drukker en drukker, zelfs in Ieper, een rustig provinciestadje (maar met nog steeds veel WOI-toeristen).
Ik ben het eigenlijk beu om zoveel in de wagen te zitten en ben me beginnen informeren om met een speed pedelec de verplaatsing te doen. Ik heb gepraat met mensen die nu al met een speed pedelec naar het werk komen, heb heel veel gelezen en vergeleken op websites en vooral dan op dit forum, en heb vorige week een drietal dagen mogen testen met een ST1x bij Cool Electro Cycles in Waregem. Ik ben daar heel vriendelijk en behulpzaam ontvangen geweest.
Ik ben relatief sportief. Ik doe iedere week een tochtje met de racefiets en speel één keer per week een recreatief basketmatch’ke, en loop af en toe eens op onze loopband.
De test met de ST1x is heel goed meegevallen. Wat een genot om hiermee de baan op te gaan! Het viel me wel op hoe opmerkzaam je moet zijn. Het klopt wat hier al veel geschreven is, dat andere weggebruikers het nog niet gewoon zijn om een fietser zo snel te zien aankomen en dus veelal verkeerd inschatten hoe snel je in hun buurt bent.
Mijn route is op te delen in 2 delen. Het eerste deel (22km) is zo goed als verkeersvrij met heel weinig kruisingen, via een oude spoorwegbedding en een jaagpad langs de Leie. Het tweede deel (20km) is op een fietspad langs de oude steenweg tussen Menen en Ieper. Dit deel is heel wat minder mooi en met veel meer verkeer, maar er is gelukkig wel een apart fietspad, afgescheiden van de rijbaan.
Op mijn werk draag ik een geklede broek, hemd en colbert. Ik zal dus wellicht in fietskledij naar het werk fietsen en me daar omkleden. Gelukkig kan ik douchen op het werk. Ik heb regelmatig (late) avondvergaderingen en zal op die dag dan ook de wagen nemen en dan telkens verse kledij meebrengen.
Na veel wikken en wegen (en toch ook wel even slikken wat betreft de prijs) heb ik vrijdag een zwarte ST3 besteld met 983Wh batterij. Extra accessoires: een extra lader (ik zal op mijn werk de batterij opladen), een Kinect verende zadelpen, een Giro Bexley helm, een AXA vouwslot 600.
Enige minpuntje: voorziene leverdatum is begin september Het ongeduldige wachten kan beginnen ...
Vele groeten
Matthias
Na heel veel gelezen te hebben op dit forum stel ik me graag even voor.
Ik ben een 40-jarige man, woon in de buurt van Kortrijk (België) en werk in Ieper. De afstand is ongeveer 42km, zowel met de wagen als met de fiets (het is gelukkig wel een andere route). Momenteel doe ik de verplaatsing met de wagen en doe er ’s morgens ongeveer 45min over. Vroeger was dit 35min maar de laatste tijd wordt het verkeer drukker en drukker, zelfs in Ieper, een rustig provinciestadje (maar met nog steeds veel WOI-toeristen).
Ik ben het eigenlijk beu om zoveel in de wagen te zitten en ben me beginnen informeren om met een speed pedelec de verplaatsing te doen. Ik heb gepraat met mensen die nu al met een speed pedelec naar het werk komen, heb heel veel gelezen en vergeleken op websites en vooral dan op dit forum, en heb vorige week een drietal dagen mogen testen met een ST1x bij Cool Electro Cycles in Waregem. Ik ben daar heel vriendelijk en behulpzaam ontvangen geweest.
Ik ben relatief sportief. Ik doe iedere week een tochtje met de racefiets en speel één keer per week een recreatief basketmatch’ke, en loop af en toe eens op onze loopband.
De test met de ST1x is heel goed meegevallen. Wat een genot om hiermee de baan op te gaan! Het viel me wel op hoe opmerkzaam je moet zijn. Het klopt wat hier al veel geschreven is, dat andere weggebruikers het nog niet gewoon zijn om een fietser zo snel te zien aankomen en dus veelal verkeerd inschatten hoe snel je in hun buurt bent.
Mijn route is op te delen in 2 delen. Het eerste deel (22km) is zo goed als verkeersvrij met heel weinig kruisingen, via een oude spoorwegbedding en een jaagpad langs de Leie. Het tweede deel (20km) is op een fietspad langs de oude steenweg tussen Menen en Ieper. Dit deel is heel wat minder mooi en met veel meer verkeer, maar er is gelukkig wel een apart fietspad, afgescheiden van de rijbaan.
Op mijn werk draag ik een geklede broek, hemd en colbert. Ik zal dus wellicht in fietskledij naar het werk fietsen en me daar omkleden. Gelukkig kan ik douchen op het werk. Ik heb regelmatig (late) avondvergaderingen en zal op die dag dan ook de wagen nemen en dan telkens verse kledij meebrengen.
Na veel wikken en wegen (en toch ook wel even slikken wat betreft de prijs) heb ik vrijdag een zwarte ST3 besteld met 983Wh batterij. Extra accessoires: een extra lader (ik zal op mijn werk de batterij opladen), een Kinect verende zadelpen, een Giro Bexley helm, een AXA vouwslot 600.
Enige minpuntje: voorziene leverdatum is begin september Het ongeduldige wachten kan beginnen ...
Vele groeten
Matthias
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
Matthias,
Je heb een mooie keuze gemaakt en je goed laten informeren en door ervaring uiteindelijk de knoop doorgehakt.
Veel plezier en veilige km's met je nieuwe aankoop.
Groet Mark
Je heb een mooie keuze gemaakt en je goed laten informeren en door ervaring uiteindelijk de knoop doorgehakt.
Veel plezier en veilige km's met je nieuwe aankoop.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere