Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Golvas schreef: 02 jun 2019, 09:55
Walscro schreef: 30 mei 2019, 19:28 Hoe doen jullie dat, vervangen jullie die onderweg?
Tot op heden nog niet lek gereden ... bandjes zijn preventies gevuld met Doc Bue en heb altijd een busje tyre repair gel mee.

Thuis heb ik een Gaadi, een normale binnenband liggen en de nodige tools liggen ... lukt het niet onderweg met de tyre repair gel, dan schakel ik de pechverhelping in om thuis te geraken.
Walscro schreef: 30 mei 2019, 19:28 had gelukkig een winkel in de buurt die stromer fietsen hadden, te Heist od berg, vriendelijke mensen
Dat moet CD Bikes geweest zijn.
joo1970 schreef: 02 jun 2019, 09:44 hier in belgie is de stromer levensgevaarlijk ivm hele smalle fietspaden

dus mijn zoektocht gaat voort
Ze zijn er hoor, die betere routes ... enkel een kwestie van wat zoeken, proberen en puzzelen. :ay
Idd cd bikes🙂 een minpuntje had ik wel. Hij haalde de batterij eruit zonder hem af te zetten. Mijn stromer winkel had gezegd eerst batterij eject drukken, dan afzetten en dan pas de batterij eruit halen of dat het anders slecht zou zijn voor de software? 🤔
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik doe altijd Eject en dan accu eruit.... :bh:
Mag dat niet dan?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Over die werkwijze zijn de meningen verdeeld ...

Toen ik vorige zomer mijn ST2 ging afhalen bij de verkoper werd me eveneens duidelijk gemaakt dat het uitnemen van de batterij bij een niet volledig uitgeschakelde fiets een absolute no-go is wegens het mogelijks veroorzaken van schade aan het elektrisch circuit (controller werd me toen gezegd), terwijl het volgens anderen dan weer net een manier zou zijn om de fiets volledig te resetten ... :?

Ik heb er alvast meteen een (goede ?) gewoonte van gemaakt om hem volledig uit te schakelen en heb tot op heden nog geen problemen gehad.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In de Stromer handleiding (in ieder geval in die bij mijn eerdere ST1 X) werd bij problemen juist aangeraden om de accu uit de Stromer te halen terwijl deze AAN staat, 10min te wachten, accu terug te plaatsen en de Stromer weer aan te zetten. Ik zie het probleem dan ook niet.

Ik zie wel vaker dat Stromer dealers adviezen geven die tegen de handleiding van Stromer ingaan. Als een dealer a: niet laat blijken dat-ie kennis heeft van de inhoud van de Stromer handleiding en b: niet kan onderbouwen waarom hij daar bewust van afwijkt, dan leg ik dergelijke adviezen van dealers rustig naast me neer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Accu eruit halen terwijl de fiets aanstaat zou geen problemen mogen opleveren. Elektrisch gezien loopt er maar een zeer kleine stroom als het systeem aan staat, het onderbreken daarvan is geen probleem.
Voor de software: het enige wat bij computers in het algemeen een probleem op kan leveren bij "hard" uitzetten is dat het file system corrupt kan raken. Dat lijkt me bij een Stromer niet van toepassing. Er is wel een zekere hoeveelheid zogenaamd non volatile memory (geheugen dat bewaard blijft als de spanning eraf gaat) dat corrupt zou kunnen raken, maar het hele idee van "accu er 10 min. uit om problemen op te lossen" suggereert dat bij opstarten eventuele variabelen met rare waarden gereset worden.

In het algemeen zou ik hem netjes uitzetten, maar als het eens voorkomt dat je dat vergeet: no worries.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Daarnet even systeemfout gehad. Een code dacht ik beginnend met een s? Af en opgezet en weg was hij. Nog iemand mee te maken gehad? 🤔
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Te weinig informatie om iets zinnigs over te zeggen.

Zoek de fout eens op in het servicemenu:

- zet je fiets aan
- knijp de rechter remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechter remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te geraken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Saki
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2018, 20:14
Locatie: Bonheiden

Vandaag voor de stromer ST1X en S3 uitvoerig gaan testen bij de lokale fietsenhandelaar.
Als eerste was de ST1x aan de beurt, ik heb weinig tot geen ervaring met SP's buiten een testrit op de flyer van een collega.
Wat een leuke 'stuwing' in stand 3 op de st1x, zonder moeite reed ik in stand 3 42-43, het viel mij op dat ik de putten en bulten wel redelijk hard voelde, dit kan natuurlijk aan het ontbreken van een verende zadelpen in combinatie met een (te) hoge bandenspanning gelegen hebben maar na een ritje van een 5 tal km was ik aangenaam verrast door mijn eerste stromertochtje.

Hierna was de de S3 aan de beurt, wat mij onmiddellijk opviel was de hogere graad van afwerking en de grotere wielen, de vraag was zou hij beter rijden.
Bij de eerste 100m voelde ik het al, de 'duw' die je krijgt tijdens het trappen is werkelijk fenomenaal te noemen in stand 3.
Ik heb om de vergelijking te maken dezelfde tocht van +-5km gereden. Hierbij viel mij het hogere rijcomfort van de st3 op al moet ik hier ook weer meegeven dat ik de bandenspanning niet ken. Door de grotere wielen had ik wel het gevoel dat mijn zwaartepunt hoger lag, nu weet ik niet of dit klopt maar ik voelde mij minder 'zeker' in de bochten met de St3 hoewel ik 2 keer op dezelfde frame-maat reed ''20 en L.

Na een leuke rit heb ik voor beide modellen offerte gevraagd en het verschil komt op een kleine €1200 met de krachtigste batterij, incl slot en bodyfloat.

Ik overweeg om binnenkort de ST3 eens een dag te lenen om woon werk verkeer te testen, dit kan bij onze FM voor €50 die je recupereert van zodra je je bestelling plaatst.

To be continued
Laatst gewijzigd door Saki op 04 jun 2019, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Jij hebt je keuze al gemaakt ;p
Plaats reactie