Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

joo1970 schreef: 02 jun 2019, 09:44 maar als je wat sportief bezig wilt zijn zal ik deze fiets niet snel kopen.
voor mij voelt het aan als scooter zeg maar, omdat je nauwelijks hoeft te trappen
Ze hebben jou niet uitgelegd dat de mate van ondersteuning instelbaar is?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Walscro schreef: 30 mei 2019, 19:28 Hoe doen jullie dat, vervangen jullie die onderweg?
Tot op heden nog niet lek gereden ... bandjes zijn preventies gevuld met Doc Bue en heb altijd een busje tyre repair gel mee.

Thuis heb ik een Gaadi, een normale binnenband liggen en de nodige tools liggen ... lukt het niet onderweg met de tyre repair gel, dan schakel ik de pechverhelping in om thuis te geraken.
Walscro schreef: 30 mei 2019, 19:28 had gelukkig een winkel in de buurt die stromer fietsen hadden, te Heist od berg, vriendelijke mensen
Dat moet CD Bikes geweest zijn.
joo1970 schreef: 02 jun 2019, 09:44 hier in belgie is de stromer levensgevaarlijk ivm hele smalle fietspaden

dus mijn zoektocht gaat voort
Ze zijn er hoor, die betere routes ... enkel een kwestie van wat zoeken, proberen en puzzelen. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 02 jun 2019, 09:55 Ze zijn er hoor, die betere routes ... enkel een kwestie van wat zoeken, proberen en puzzelen. :ay
Absoluut. Je moet wat moeite doen, en niet overal de korste weg willen nemen, maar er is heel vaak een correcte weg.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

joo1970 schreef: 02 jun 2019, 09:44 beste

ik heb gisteren op een stromer gereden, ideaal als je snel van a naar b moet gaan, maar als je wat sportief bezig wilt zijn zal ik deze fiets niet snel kopen.
voor mij voelt het aan als scooter zeg maar, omdat je nauwelijks hoeft te trappen
en hier in belgie is de stromer levensgevaarlijk ivm hele smalle fietspaden

dus mijn zoektocht gaat voort
Wow, wat een review....scooter, nauwelijks trappen, levensgevaarlijk! Nu wordt ik toch echt wel bang, zal ik de mijne maar terug verkopen zekerst en opnieuw zo'n 25km/u. onding gaan kopen. :bj
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

joo1970 schreef: 02 jun 2019, 09:44 beste

ik heb gisteren op een stromer gereden, ideaal als je snel van a naar b moet gaan, maar als je wat sportief bezig wilt zijn zal ik deze fiets niet snel kopen.
voor mij voelt het aan als scooter zeg maar, omdat je nauwelijks hoeft te trappen
en hier in belgie is de stromer levensgevaarlijk ivm hele smalle fietspaden

dus mijn zoektocht gaat voort
Dat is net het geniale aan een speedbike: snel van A naar B en sportief bezig zijn tegelijk...
Ook ideaal is dat de ondersteuning instelbaar is. In mijn geval: hoogste stand naar het werk om niet super bezweet toe te komen (want kan er niet douchen), lagere stand terug om eens goed te sporten en te douchen als ik thuis kom.
Verder is het zelfs zo dat je in elke stand je eigen bijdrage kan kiezen. Je kan ook in maximale stand keihard meetrappen... Voor dat scooteren zoals jij zegt moet je al serieus je best doen om torque genoeg te geven om de motor aan te spreken, maar niet genoeg om zelf veel te doen...


Levensgevaarlijk? Alles is levensgevaarlijk als je er niet goed mee omgaat. Auto's zijn ook levensgevaarlijk als je er als een gek mee omspringt....
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

joo1970 schreef: 02 jun 2019, 09:44 dus mijn zoektocht gaat voort
Je wil dus snel en sportief van a naar b.

Een speed pedelec vind je te onsportief (knopje 1-2-3 (en dan vooral 1) naast het handvat op de Stromer gemist?) en Belgische fietspaden vind je levensgevaarlijk (geen andere route overwogen?), waarmee andere, niet-gemotoriseerde tweewielers ook zijn uitgesloten.

Ik zou denk ik op de skippybal gaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

joo1970 schreef: 02 jun 2019, 09:44 beste

ik heb gisteren op een stromer gereden, ideaal als je snel van a naar b moet gaan, maar als je wat sportief bezig wilt zijn zal ik deze fiets niet snel kopen.
voor mij voelt het aan als scooter zeg maar, omdat je nauwelijks hoeft te trappen
en hier in belgie is de stromer levensgevaarlijk ivm hele smalle fietspaden

dus mijn zoektocht gaat voort
Geen idee waar je naar op zoek bent. Houd je van hardlopen, wil je fietsen of zoek je iets anders (step, skippybal ?). Met hardlopen kan ik je niet helpen omdat ik niet zo’n hardloper ben. Als je een fiets zoekt, dan gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar een dubbelgeveerde mountainbike, zeker als er je wat hobbeltjes in je route zitten. Dat de vering iets aan energie kosten, is in dit geval geen probleem, denk ik zo.

Als de fietspaden in België echter het probleem kon, dan blijft feitelijk hardlopen of wandelen over. Geen idee of een van beide een optie is. Anders resteert alleen de sportschool.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Standje 1 is toch een tegenwerkende motor?
Althans, zo voelt het altijd :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En anders pak je een slecht gekalibreerde Stromer, krijg je er een gratis olifant op je bagagedrager bij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 02 jun 2019, 13:29 Ik zou denk ik op de skippybal gaan.
Hier te koop aan € 4,99 ! ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie