Kan geen bluetooth verbinding maken ?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je fiets is amper 8 weken oud, wat zegt je dealer erover ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
gvanaco
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 dec 2018, 12:07
Locatie: Middelpunt Vlaanderen
Merk SP: Stromer

Ik heb ook al enkele malen geprobeerd om via Bluetooth te verbinden maar ik zie geen apperaat op de gsm om mee te kunnen verbinden. Op de OMNI staat hij wel om te luisteren
ST3, wit, Large, 983 Wh
Koningsblauw
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 nov 2018, 14:53

Mijn toeter doet het ook niet, ik doe hem binnen, ben toch een weekje weg.
e.gielen
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2019, 17:36

Sinds vorige week ben ik de eigenaar van een mooie Stromer ST1x. De winkel Bikes & Care hebben een mooie speed pedelec aan mij verkocht en een heel plezierige ondersteuning gegeven. Er is alleen net als bij de andere op dit forum een probleem met het koppelen van de omni app via bleutooth. Er is via het 3G netwerk een verbinding want veranderingen in instellingen gaan, alleen de koppeling is niet gelukt. Mijn iphone laat de bleutooth van de stromer zien maar geen koppeling. de Stromer ziet mijn ipone en kan gekoppeld worden.
Komt daarbij dat mijn fiets in de app omni nog steeds in Odijk staat. Hij staat echt bij mij in de schuur. Kan daar niet iets aan gedaan worden Stromer?
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

De Bluethooth werking staat los van het 3G netwerk. Hier ook met een Iphon6, een grijze Bluetooth verbindingsaanduiding, ondanks dat de koppeling er is en werkt op de ST3, al bij het afhalen van de fiets ging dit niet anders. Blijkbaar heeft Apple de protocollen van hun Bluetooth veranderd en zijn er nog wel meer apparaten die moeite hebben met connecteren. Soms moet je meermalen proberen om de verbinding tot stand te brengen. Als je fiets in de schuur staat, kan het best zijn dat je geen of slechte verbinding met het 3G netwerk hebt. Als het ook met je fiets in andere locaties niet lukt, denk ik dat je dit best met je FM bespreekt. Succes.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

e.gielen schreef: 27 mei 2019, 06:31 Kan daar niet iets aan gedaan worden Stromer?
Hopelijk ten overvloede: je praat hier niet met Stromer maar met (veelal) Stromer gebruikers en (veel mindere mate) gebruikers van andere speed pedelecs).

Er staan diverse tips op het forum over het omgaan met Bluetooth problemen, gebruik daarvoor de zoekmachine. Ook de soms trage locatie update is uitgebreid besproken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Free2be schreef: 27 mei 2019, 06:49 Blijkbaar heeft Apple de protocollen van hun Bluetooth veranderd en zijn er nog wel meer apparaten die moeite hebben met connecteren.
Het lijkt mij zéér sterk dat dit aan Apple ligt. En implementaties van protocollen worden doorgaans niet "zomaar" veranderd...

De gemiddelde smartphone verbindt zich met zo ongeveer alles. Het zijn vaak juist de embedded devices die moeite hebben, door een net iets te crappy BT ondersteuning. Van dit laatste zijn er legio voorbeelden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

De FM had contact gehad met Stromer over dit specifiek geval en dat was het antwoord. Ik heb toen via het web gezocht naar de uitleg. Het vreemde is, dat de verbinding er wel is, maar niet weergegeven wordt als "connected", blijft grijs, op de Iphone.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Free2be schreef: 27 mei 2019, 07:32 De FM had contact gehad met Stromer over dit specifiek geval en dat was het antwoord. Ik heb toen via het web gezocht naar de uitleg. Het vreemde is, dat de verbinding er wel is, maar niet weergegeven wordt als "connected", blijft grijs, op de Iphone.
Als dat de uitleg van Stromer is dan interpreteer ik het als: "Apple heeft iets veranderd omdat ze niet helemaal netjes conform de Bluetooth specificatie werkten (nu wel of in elk geval beter) en daardoor werkt de Bluetooth communicatie tussen Stromer en Apple nu niet meer goed". Ofwel: de Stromer Bluetooth stack werkt niet helemaal conform Bluetooth specificatie. Dit komt best vaak voor, blijkbaar is Bluetooth een lastig protocol om te implementeren...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Buiten dat je geen connectie bevestiging krijgt op je Iphone van de verbinding met de Stromer, werkt het wel. Ik heb me er verder niet meer aan gestoord.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie