Bizar, want hij stond vast ...
Nu, mocht hij opnieuw nukkig beginnen doen, dan kan je nog de piste met het vulplaatje bewandelen of de standaard vervangen door bijvoorbeeld een Pletscher Optima Flex.
Trapper raakt standaard ST3
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Voor de prijs niet gelaten, maar denk je dat dewelke je voorstelt, beter zou zijn, wat stabiliteit en montage betreft? Ik heb hier ergens op 't forum een topic gelezen, over schroefdraad uitboren enz...
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Klopt, je dient idd rekening te houden met het feit dat aanpassingen mss noodzakelijk zijn, zo was het alvast wanneer deze standaard op de ST1x en op de ST2 werd geplaatst ... op een aantal ST5'en is de Pletscher Optima Flex de standaard standaard.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Rookie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 nov 2018, 13:48
Misschien beetje vreemd maar ik geef bij vertrek altijd een tik met de voet op de pikkel. Dan gaat die net dat kleine beetje naar binnen en raakt die de crank niet. Het is deel geworden van mijn aanzet routine.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Tja, bij een studentenbrik van 15 Euro zou ik dat niet héél vreemd vinden... Anders vind ik het niet "een beetje" vreemd!Dominiqueaneca schreef: ↑14 jul 2019, 18:13 Misschien beetje vreemd maar ik geef bij vertrek altijd een tik met de voet op de pikkel.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Staat de standaard wel goed vast en is het scharnierpunt van je standaard ("inwendig") 100 % proper en goed gesmeerd ?Dominiqueaneca schreef: ↑14 jul 2019, 18:13 ik geef bij vertrek altijd een tik met de voet op de pikkel. Dan gaat die net dat kleine beetje naar binnen
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Mmmmm vindt sowieso dat de montageplek van de standaard waardeloos is.
Manoevreer de fiets vaak aan het stuur tussen van alles en nog wat achteruit mijn garage en da's dan ruzie met de crank dus moet ie eerst ingeklapt worden.
Overigens heb ik mijn fiets voordat ik er echt mee ging fietsen zelf helemaal nagelopen en alle bouten&moeren echt vastgezet en er is na 6500km nog niets losgelopen of aan gaan lopen.
Tijdens mijn bezoek bij stromeraar in Herveld deed de technicus daar hetzelfde (service van de zaak) Als techneut snap ik dit wel maar eigenlijk zouden alle dealers dit moeten doen.
Manoevreer de fiets vaak aan het stuur tussen van alles en nog wat achteruit mijn garage en da's dan ruzie met de crank dus moet ie eerst ingeklapt worden.
Overigens heb ik mijn fiets voordat ik er echt mee ging fietsen zelf helemaal nagelopen en alle bouten&moeren echt vastgezet en er is na 6500km nog niets losgelopen of aan gaan lopen.
Tijdens mijn bezoek bij stromeraar in Herveld deed de technicus daar hetzelfde (service van de zaak) Als techneut snap ik dit wel maar eigenlijk zouden alle dealers dit moeten doen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Sterker nog: Stromer schrijft dit officieel voor aan de dealers, het staat zelfs in onze eigen handleiding. Dealers die dit nalaten (al helemaal bij aflevering en de eerste controle/onderhoudsbeurt) zijn prutsers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Daarom snap ik echnie hoe het mogelijk is dat er stromeraars zijn die problemen hebben met loslopende crank.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Dat loslopen van die crank lijkt een andere oorzaak te hebben dan het niet/slecht aandraaien van de crankbout.
Bij mij liep ie ook constant los, ondanks gebruik van loctite en zeer krachtig aandraaien.
Na het vervangen van de complete crank geen last van loslopen meer gehad. Lijkt toch echt op een issue met de crank zelf te zijn. ( schroefdraad wellicht...)
Bij mij liep ie ook constant los, ondanks gebruik van loctite en zeer krachtig aandraaien.
Na het vervangen van de complete crank geen last van loslopen meer gehad. Lijkt toch echt op een issue met de crank zelf te zijn. ( schroefdraad wellicht...)