Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wiebe schreef: 21 mei 2019, 21:18 Ik kijk hier niet eens meer van op, bijna dagelijkse gang van zaken.
Ben ik afgestompt?
Hier gelukkig geen dagelijkse gang van zaken. Afgestompt? Misschien wel...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Gisteren nog binnenstad leiden (levendaal) 06:45 een of andere aannemersmastodont in bestelbus rijdt achter me heftig claxonerend en gebarend. Aangezien ik gewoon lekker stukje boven de 40 ging trok ik me er geen reet van aan. 100 meter verder rijdt hij lekker lomp de stoep op, dus keer ik even om de dialoog aan te gaan. Ik kom dus van tegenover hem de stoep oprijden en hij doet zijn best indruk te maken door lekker door te rijden in mijn richting..... Stopt toch maar voor hij mij aanrijdt en na een paar pogingen van van mij tot opening gesprek en zijn pogingen mij te intimideren met lichaamstaal en uitschelden heb ik hem en zijn hersencel maar gedag gezegd en mijn weg vervolgd.

Waar ik vandaag nog wel echt van schrok was een ANWB koppeltje dat op de Gazelle dezelfde Levendaal wilde oversteken en waarvan het vrouwtje dat ook daadwerkelijk deed zonder ook maar mijn richting uit te kijken. Oerbrul, een rem actie en slinger aan het stuur zorgde er gelukkig voor dat ik haar en haar fiets nog wist te ontwijken. Dit keer niet gestopt, moest naar huis om dochterlief bij avondvierdaagse te dumpen.

Ik denk dat het tijd wordt voor cheapo camera
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 21 mei 2019, 22:38 ANWB koppeltje
Eigenlijk zijn deze nog erger dan die klusbusfuckers.

Die laatsten weten dat ze aso zijn, ze zien tenminste nog IETS. Die eersten hebben er werkelijk geen flauw benul van dat de hele verkeerscommunity non-stop bezig is met hén ontwijken terwijl zij flierefluitend doorrijden in hun eigen bubbel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Mijn statistieken na bijna 6000 km Stromeren afgelopen half jaar:

Auto vs Stromer:
- Kunnen voorkomen door mijzelf: 3 ongelukken door "geen voorrang krijgen" (automobilisten die fietspad kruisen),
- Kunnen voorkomen door automobilist: 2 ongelukken door "geen voorrang geven" door mezelf (verkeer van rechts geen voorrang gegeven :oops: , mijn aandachtspuntje),
- Agressie: 1 maal bijna in dezelfde situatie beland als Sobat: toeterende oude man die me inhaalde en sneed. Niet geraakt.
- 0 ongelukken, afkloppen.

Daarnaast:
- Ca. 2 handenvol met situaties waarbij andere fietsers/voetgangers mij in een lastige situatie brachten (slingeren, uitwijken, fietspad op draaien zonder te kijken, smartphone, verkeerde weghelft van fietspad, loslopende honden, kinderen die net kunnen fietsen, onzichtbare voetgangers in het donker, ...),
- 1 maal met lage snelheid onderuitgegaan bij gladheid. Nihil schade.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
mrstrom

FreddyH schreef: 21 mei 2019, 21:29
Ik heb de baas al gesproken. Hij kon zich niet voorstellen dat die persoon zich zo gedraagde, al lang in dienst, bla bla bla. Enfin, ik heb het filmpje naar hem toegestuurd met daarbij mijn verhaal.
Goed dat je de naam gewoon laat zien. Wat een aso gast, geeft gewoon gas. Maar idd herkenbaar zo'n situatie.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Freyne schreef: 20 mei 2019, 14:54 Deze morgen helaas ook het asfalt van dichtbij gezien.
Tijdens het kruisen van een tramspoor is 1 van mijn wielen onderuit geschoven (weet niet welke het was).
Zelf heb ik buiten een stijve nek geen lichamelijke schade, gsm is wel total loss.
Wat mij echter meer schrik aan jaagt is dat mijn reserve batterij in mijn linker fietstas zal, en dit is nu net de kant waar ik op ben gevallen.
Kan een dealer controleren of er iets kapot is aan de batterij?
Ik hoop dat de pijn nog steeds onder controle blijft, en wens je van harte beterschap. Meldt het ongeval wel bij de verzekering, die (eventuele) batterijschade kan je dan linken aan de val van je fiets...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

mrstrom schreef: 22 mei 2019, 13:32
FreddyH schreef: 21 mei 2019, 21:29
Ik heb de baas al gesproken. Hij kon zich niet voorstellen dat die persoon zich zo gedraagde, al lang in dienst, bla bla bla. Enfin, ik heb het filmpje naar hem toegestuurd met daarbij mijn verhaal.
Goed dat je de naam gewoon laat zien. Wat een aso gast, geeft gewoon gas. Maar idd herkenbaar zo'n situatie.
Ik ga al niet met zo’n gang een kruispunt of rotonde op. Je hebt op papier alle rechten, alleen wint daar helaas het recht van de sterkste (meest aso).
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 22 mei 2019, 21:36 Ik ga al niet met zo’n gang een kruispunt of rotonde op. Je hebt op papier alle rechten, alleen wint daar helaas het recht van de sterkste (meest aso).
Ik reed daar ongeveer 30. Wat doe jij dan? Proberen er stilstaand overheen te gaan?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Oh, dan vertekend zo’n filmpje toch wel behoorlijk. Dacht dat je rond de 40 zat.
Dan heb ik niks gezegd..... :bh:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 22 mei 2019, 21:59 Oh, dan vertekend zo’n filmpje toch wel behoorlijk. Dacht dat je rond de 40 zat.
Dan heb ik niks gezegd..... :bh:
Dat doet de groothoeklens in combinatie met het filmen op stuurhoogte. Nee, met 40 een rotonde rond doe ik heel af en toe als het enorm overzichtelijk is (zowel qua auto's als fietsers en voetgangers), het droog is en ik ongeveer rechtdoor kan (dus niet teveel hoef te sturen). Dit was onoverzichtelijk, er zat een trage auto voor me (reed ietsje minder dan 30, waar ik overigens wel wat te weinig afstand op had :oops: ), dus toen die rechtsaf ging ben ik weer wat gaan versnellen. En meteen daarna flink vertragen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie