Actieradius

Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Blue schreef: 21 feb 2019, 22:51Hoe bedoel je?
Heb mijn stromer gekocht via leasing(werk bied dat aan) daar zit de fiets in uiteraard, kledij eventueel alles incl voor max 8000 euro, pechdienst maar ook dat je kan kiezen voor een onderhoudscontract.. Je kan kiezen voor licht tem zwaar, je betaald daar wel voor maar dat valt al bij al wel mee
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Tomasj schreef: 21 feb 2019, 23:04
Walscro schreef: 21 feb 2019, 22:22 Heb een zwaar onderhoudscontract, dat zou voldoende moeten zijn..
Laat dat dan toch maar thuis liggen, want dat gaat je autonomie behoorlijk verminderen, die extra kilo's :bj
Idd nog niet bij nagedacht :lol:
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Mijn vrouw reed 125 km met haar st3 en had nog 10% over, moet wel zeggen dat ik de eerste 50 k reed en moest harken aan hoge hartslag en vroeg mij af waar die motor zit .... :) nadien even alles gereset en heringesteld. Dan was het een raket en konden we nog 75 km vol op stand 3.
60 km mag geen probleem zijn als de bat 100% vol is.
m2ss180
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

BLACKSTROMER schreef: 16 mei 2019, 08:10 60 km mag geen probleem zijn als de bat 100% vol is.
En je wind mee hebt, niet te vaak moet afremmen/stoppen, niet te groot en zwaar bent, het niet te koud is, ...

60km is prima haalbaar voor de meesten, maar wek aub niet de suggestie dat dit altijd en voor iedereen kan. Dat is namelijk nogal onrealistisch.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Met Freddy eens. Het is erg afhankelijk van de omstandigheden. Ik heb ook wel 60-70km gehaald. Maar ook weleens max. 48km met tegenwind en veel verkeerslichten etc.

ALs jij zegt dat je 50km op stand 1 hebt gedaan (want harken) en daarna nog 75km op stand 3 vol uit. Dan had je waarschijnlijk alles voor de wind en weinig gestopt/opgetrokken.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 16 mei 2019, 09:28 Ik heb ook wel 60-70km gehaald. Maar ook weleens max. 48km met tegenwind en veel verkeerslichten etc.
Met mijn oude 735Wh accu heb ik ook meerdere keren makkelijk 80-90 km gehaald met volle ondersteuning en kruissnelheden van 47,7 km/h (GPS). Maar ik heb hem ook wel eens in 30 km volledig plat gereden (met weinig stoppen en warm weer). Als ik daar nog eens flinke kou en wat vaker stoppen bij optel dan was die accu in 20 tot max 25 km leeg geweest. Zo extreem is het verschil.

Dat is de reden dat ik het helemaal niet interessant vind hoe ver ik theoretisch kan komen op volle snelheid. Ik vind het vooral interessant hoe ver ik minimaal kan komen onder extreme situaties, ik rij namelijk het hele jaar door. En ook met -5 en windkracht 5 tegen, accu al een paar jaar ouder, etc. wil ik nog prima op mijn werk kunnen komen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Ja een cursus rekenen is wel nodig haha. Zou mooier zijn als de omni dat doet op basis van je prestaties van het laatste kwartier bv. Maar dan nog krijg je afwijkingen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 16 mei 2019, 09:42 Ja een cursus rekenen is wel nodig haha. Zou mooier zijn als de omni dat doet op basis van je prestaties van het laatste kwartier bv. Maar dan nog krijg je afwijkingen.
Ik heb begrepen dat het eraan komt. Bij mij is het helemaal geweldig (sarcastisch bedoeld): mijn fiets denkt nog steeds dat ik een 735Wh accu heb (is 1260Wh) en geeft met 5 blokjes aan hoe vol de batterij nog is, maar dat is geen lineaire schaal (en gebaseerd op 735Wh). Mijn fiets geeft dan wel op redelijk goede manier aan hoeveel km ik nog kan, maar ook dat is gebaseerd op die 735Wh.
Ofwel: als ik een langere rit maak dan zet ik hem op indicatie "resterende km's", zodra die 0 aangeeft kijk ik hoeveel km ik gereden heb en dan weet ik dat ik dat als de omstandigheden niet veranderen ik nog zo'n 2/3 daarvan kan. Dus als na 50 km het systeem aangeeft dat ik nog 0 km kan, dan weet ik dat ik nog zo'n 35 km kan.
Ach ja. Je kunt niet alles hebben, zeker niet voor de helft van de prijs van een ST3 :mrgreen:

Het goede nieuws is: voor alles t/m 50 km kan ik gewoon gaan, wat voor weer het ook is. Ik hoef nooit bezig te zijn met actieradius. Pas vanaf 50 km met extreem weer of 70-80 km met normaal weer hoef ik er mee bezig te zijn. Dit alles met volle ondersteuning.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Idd , de km waren idd vol rechtdoor , weinig optrekken enz, best is je traject uitpluizen en bijtrappen op 1 waar nodig.
m2ss180
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

FreddyH schreef: 16 mei 2019, 08:28
BLACKSTROMER schreef: 16 mei 2019, 08:10 60 km mag geen probleem zijn als de bat 100% vol is.
En je wind mee hebt, niet te vaak moet afremmen/stoppen, niet te groot en zwaar bent, het niet te koud is, ..
...en er geen drie Alpe d'Huez-jes in het traject zitten.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie