Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Enne, als je een Stromer er niet uit fietst als wielrenner is je KOM niks waard imho. :bn:
Even Strava gechecked: nergens een KOM, dus geen gekwetste egootjes ;)
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Op dit moment heel tevreden, enige minpunt is , locatie werkt niet. Fiets staat nu ergens in Kortrijk .... maar op de app , staat hij nog thuis . 22 uur geleden laatste positie geactualiseerd... zou niet mogen . Is dat bij iedereen zo ? In die tijd is de fiets gedemonteerd bij diefstal.
m2ss180
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Mmmm, ja dat is wel irritant; fiets moet voorzien zijn van de accu, aan staan en verbinding hebben met het GSM netwerk/Stromer. Als er dan na 22 uur nog steeds geen actuele locatie is zou ik eens contact opnemen met je dealer.

Mijn fiets staat nu al 36 dagen "stil" i.v.m. een nogal trage reparatie door mijn dealer; in de Omni App kan ik dat keurig zien, dus wellicht dat je dat ook kunt checken.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

UIteindelijk localiseert hij de fiets..... omni openen, selecteer de locatie, dan op het grijs fietsicoontje drukken, dan wordt het rood, en lijkt het te werken.... even zien of dit zo blijft. Verder geen klachten .
m2ss180
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Handmatig ververs ik de Stromer Omni App op de GSM, door de afbeelding van de fiets naar beneden te vegen; hierdoor maakt de App contact met de server om de actuele gegevens van je fiets op te halen.
Wel vraag ik me af hoe frequent de actuele informatie "automatisch" (push) wordt opgehaald. Op de iPhone zie ik onder Instellingen ook geen keuze mogelijkheid om de Omni App bij "Ververs op de achtergrond" in of uit te schakelen.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Walscro
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 feb 2019, 20:57

Daniel1975 schreef: 13 mei 2019, 18:20 Zo, vanmiddag weer eens serieus gas kunnen geven. Elke keer denk ik dat het niet harder kan, maar elke keer verbaasd die gekke 3 mij weer.
43.6 op de GPS, dat betekend boven de ‘magische’ grens van 45km/u op de Omni. :d3:
:shock: daar zit ik nog een stuk vanaf. Denk nu wel niet dat het voor mij mogelijk is, reed tegen 35km/u voor 60 km en batterij was nog slechts 10%
Woon-werk Scherpenheuvel - Antwerpen 60 km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Neem dat soort snelheden niet als streefsnelheid, dat gaat niet op alle trajecten en gaat ook niet altijd. Zet altijd je veiligheid op de eerste plaats...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

+1!
Als ik 2 stoplichten tegen heb, even vast zit achter wat scholieren en een treuzelende Opel Aguila oid die mij beetje ophoudt vliegt het gemiddelde zo naar beneden.
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Walscro schreef: 15 mei 2019, 14:33 :shock: daar zit ik nog een stuk vanaf. Denk nu wel niet dat het voor mij mogelijk is, reed tegen 35km/u voor 60 km en batterij was nog slechts 10%
35 km/u gemiddeld op 60km met 10% over is keurig hoor!
Records worden alleen op absurde tijden (04:00 of zo), windkracht 3 mee, alle stoplichten mee enz gereden. Ooit zul je ook één zo’n dag meemaken, maar alle andere dagen zullen gemiddeld zijn :cool2: of je heet Daniel of Reinout... :bj
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Het zit hem vooral in lange rechte stukken en weinig oponthoud.
Zodra je met bebouwde kom te maken krijgt is het klaar met die hoge gemiddeldes.
Plaats reactie