Nice. Fijn dat je ze naast elkaar kunt testen. Ik heb dat ook weleens gedaan en de keus is zo eenvoudig nog niet. Ik ben ook benieuwd wat je gaat kiezen.
Waar ga je testen? Groningen?
Doe mij er maar één...
Nope, bij dealer in Hoorn.
De 3 vond ik ook wel heel mooi, het stuur dat je kunt aanpassen is een pré.
Echter de koplamp en handmatig schakelen zijn weer minder.
De 5 heeft natuurlijk een mooie uitstraling, top koplamp, di2 maar daarentegen geen opties om stuur aan te passen.
En niet te vergeten een hoger prijskaartje.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik zou ook serieus veel moeite hebben met die keuze, en we merkten dat eerder bij anderen ook al. Maar jij had toch een ST2? Volgens mij is de zit op een 5 niet heel anders dan op een 2, dus wellicht dat het aanpassen van het stuur niet eens nodig is. Dan blijft alleen het hogere prijskaartje als nadeel.Patrikius schreef: ↑14 mei 2019, 22:48 De 3 vond ik ook wel heel mooi, het stuur dat je kunt aanpassen is een pré.
Echter de koplamp en handmatig schakelen zijn weer minder.
De 5 heeft natuurlijk een mooie uitstraling, top koplamp, di2 maar daarentegen geen opties om stuur aan te passen.
En niet te vergeten een hoger prijskaartje.
Voor mij zou het ideaal zijn een 3 met bouwlamp, maar die is er niet (tenzij er dealers zijn die deze mod aandurven). Gelukkig doet mijn stiertje het nog meer dan prima en hoef ik die keuze ook niet te maken. Het wordt echt tijd dat er serieuze concurrentie komt zodat er keuze komt en de prijzen wat onder druk komen, want als mijn stiertje het begeeft dan zou ik echt niet weten wat een opvolger zou kunnen zijn...
(hoef ik nu nog geen antwoord op of tips voor overigens, dat zien we tzt wel)
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Kijk jij weet het goed samen te vatten.FreddyH schreef: ↑14 mei 2019, 22:59Ik zou ook serieus veel moeite hebben met die keuze, en we merkten dat eerder bij anderen ook al. Maar jij had toch een ST2? Volgens mij is de zit op een 5 niet heel anders dan op een 2, dus wellicht dat het aanpassen van het stuur niet eens nodig is. Dan blijft alleen het hogere prijskaartje als nadeel.Patrikius schreef: ↑14 mei 2019, 22:48 De 3 vond ik ook wel heel mooi, het stuur dat je kunt aanpassen is een pré.
Echter de koplamp en handmatig schakelen zijn weer minder.
De 5 heeft natuurlijk een mooie uitstraling, top koplamp, di2 maar daarentegen geen opties om stuur aan te passen.
En niet te vergeten een hoger prijskaartje.
Voor mij zou het ideaal zijn een 3 met bouwlamp, maar die is er niet (tenzij er dealers zijn die deze mod aandurven). Gelukkig doet mijn stiertje het nog meer dan prima en hoef ik die keuze ook niet te maken. Het wordt echt tijd dat er serieuze concurrentie komt zodat er keuze komt en de prijzen wat onder druk komen, want als mijn stiertje het begeeft dan zou ik echt niet weten wat een opvolger zou kunnen zijn...
(hoef ik nu nog geen antwoord op of tips voor overigens, dat zien we tzt wel)
Ja had idd een ST2.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
En ik wou hier net een paar linkjes droppen ...
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Dus vanmiddag proefrit op de ST5 gemaakt.
Was eerste op de nieuwe fiets.
In t echt is ie nog veeeeel mooier dan op de foto.
Hij kwam eerst niet vooruit denk dat de sensor niet goed gekalibreerd was.
Daarna een stuk beter. Helaas moet je in Hoorn ogen op steeltjes hebben. Bijna door buschauffeur platgereden ondanks de supernova bouwlamp.
Nou en als je dan op de vijf hebt gereden, heb je zin meer om op de 3 te gaan. .
Dus morgen even laten weten wat ik ga beslissen.
Was eerste op de nieuwe fiets.
In t echt is ie nog veeeeel mooier dan op de foto.
Hij kwam eerst niet vooruit denk dat de sensor niet goed gekalibreerd was.
Daarna een stuk beter. Helaas moet je in Hoorn ogen op steeltjes hebben. Bijna door buschauffeur platgereden ondanks de supernova bouwlamp.
Nou en als je dan op de vijf hebt gereden, heb je zin meer om op de 3 te gaan. .
Dus morgen even laten weten wat ik ga beslissen.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Door mijn lengte wellicht rij ik veel liever op de st3 dan op de St5. Ik had dezelfde twijfels en wou ook absoluut de bouwlamp en de di2 terug maar heb me er uiteindelijk bij neergelegd. Heb een 3 met banden en spiegel van een 5. Het is uiteindelijk zo goed als dezelfde fiets. De s stand heb ik op geenenkel moment van de 700 km tot hier toe gemist. Ook de di2 niet echt gemist.
Met de overschot van het budget heb ik een reisje geboekt. Ook fijn!
Met de overschot van het budget heb ik een reisje geboekt. Ook fijn!
Nou het is gelukt hoor, heb gekozen voor de ST5.
Ze gaan hem klaarmaken zodat ik zo snel mogelijk weer kan gaan fietsen naar t werk.
Heb niet voor de verende voorvork gekozen want die vind ik niet echt mooi staan op de fiets.
Eerst maar even zo proberen en als het niet anders kan tja, ...........
Ze gaan hem klaarmaken zodat ik zo snel mogelijk weer kan gaan fietsen naar t werk.
Heb niet voor de verende voorvork gekozen want die vind ik niet echt mooi staan op de fiets.
Eerst maar even zo proberen en als het niet anders kan tja, ...........
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.